Компетентісний підхід у викладанні предметів професійно - теоретичної підготовки. Урок – дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції. До хорошого уроку вчитель готується все життя. В. Сухомлинський. Підготувала. Методист Олеського професійного ліцею. Юськів Марія Михайлівна
Головний критерій якісної освіти на сьогодні це рівень освіченості випускника, який є: людиною, спроможною жити в гармонії з собою, з природою, з іншими людьми, суспільством; людиною, яка має смак до життя, прагнення до його вдосконалення, розвинутий емоційний інтелект; креативною особистістю з критичним мисленням й імунітетом до технологій маніпулювання свідомістю.
Під поняттям “компетентнісний підхід” розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових (базових, основних, надпредметних) і предметних компетентностей особистості. У сучасних українських державних освітніх стандартах компетентність – це інтегрована здатність особистості, набута у процесі навчання, що охоплює знання, уміння, навички, досвід, цінності та ставлення, які можуть цілісно реалізуватися на практиці.
Визначають трирівневу ієрархію компетентностейключові компетентності – відносяться до загального (метапредметного) змісту освітиміжпредметні компетентності – відносяться до певного кола навчальних предметів та освітніх галузейпредметні компетентності – частки стосовно двох попередніх рівнів компетентності, що мають конкретний опис і можливість формування в рамках навчальних предметів
Що необхідно нашим учням для успіху?Комп’ютерна грамотність Ефективно використовувати знання реального життя Визначати пріоритети, планувати конкретні результати і нести персональну відповідальність за них Уміти працювати в команді і володіти навичками спілкування Здібність творчо мислити, послідовно міркувати і представляти свої ідеї
Порівняння традиційного та інноваційного підходів до навчання. Тип “Школа пам’яті”“Школа розвитку”Лозунг “Роби як я!” “Не зашкодь” Принцип Проштовхування Вирощування Характер відносин Суб’єкт-об’єктний Суб’єкт-суб’єктний Позиція викладача Носій інформаціїЗберігач норм та традицій Організатор співпраціКонсультант. Керівник Позиція учня Пасивність Активність
Робить заняття більш емоційним. Сприяє глибокому та послідовному засвоєнню матеріалу. Позитивно впливає на розвиток творчих здібностей. Розвиває логічне мислення. Проявляє інтерес до предмету. Розвиває допитливість. Організовує зв’язок з іншими видами діяльності. Використання компетентісного підходу:
Готуючись до уроку, слід пам’ятати, що сучасний урок відрізняється:скерованістю на всебічний гармонійний розвиток у поєднанні з наданням можливостей самореалізації кожному учневі з урахуванням його можливостей, інтересів та життєвих планів;напруженою, посильною, добре організованою і результативною пізнавальною роботою всіх учнів;творчим підходом до вирішення конкретних завдань відповідно до наявних умов і можливостей учнів;доцільним використання дидактичних засобів;співробітництвом викладача і учня, індивідуальним і диференційованим підходами з урахуванням можливостей кожної дитини;раціональним використанням кожної робочої хвилини уроку;створенням ситуації успіху на уроці, атмосферою демократизму, стимулювання, відповідальності всіх учасників навчально-виховного процесу за результати діяльності.