Конструювання має великий вплив на всебічний розвиток молодших школярів, оскільки в процесі цієї діяльності: формуються узагальнені уявлення про об'єкти навколишнього світу; закріплюється вміння аналізувати предмети навколишнього середовища; відбувається інтенсивний сенсорний розвиток. Цей вид діяльності сприяє формуванню пізнавального інтересу, навичок моделювання та експериментування з різними матеріалами, розвиває творчу активність, формує уявлення про об'єкти навколишнього світу та їх властивості
Вправа 1 Конструювання може бути технічним, якщо мова йде про створення заданих конструкцій, і художнім, якщо завдання дитини - висловити власне бачення об'єкта, показати своє ставлення до нього. Особливості кожного виду конструювання визначаються специфікою матеріалу, конкретними виховно-освітніми завданнями, віковими особливостями дитини. Конструювання. Технічне. Художнє
Конструювання за умовою. Не показуючи дитині зразок, педагог озвучує вимоги, яким повинна відповідати майбутня споруда або виріб. Конструювання за моделлю. Модель може бути як об'ємна так і площинна. Завдання дитини - визначити, з яких деталей створена модель і самостійно зробити споруду.
Ця форма навчання передбачає наявність у дітей певного запасу знань про об'єкти, які будуть конструюватися, а такожвідповідних технічних навичок. Конструювання за темою. Педагог знайомить дітей з каркасом, як основою майбутньої конструкції і демонструє його зміни засобом приєднання різних деталей. Каркасне конструювання
Конструювання з будівельних матеріалів. Важливо показати дітям схему, відповідно до якої вони будуть розглядати та аналізувати запропонований зразок. Розгляд об'єкта в цілому. Визначення практичного призначення об'єкта. Виділення в об'єкті основних частин. Визначення функціонального призначення кожної частини. Виділення деталей, складових частини об'єкта. Визначення просторового розташування цих деталей по відношенню один до одного
Ця форма навчання передбачає наявність у дітей певного запасу знань про об'єкти, які будуть конструюватися, а такожвідповідних технічних навичок. Конструювання за темою. Педагог знайомить дітей з каркасом, як основою майбутньої конструкції і демонструє його зміни засобом приєднання різних деталей. Каркасне конструювання
Конструювання із паперу Специфіка роботи Уже в ранньому віці дитина починає виконувати нескладні маніпуляції з папером: зминати його в грудку, за допомогою вчителя створювати не складні композиції. Дитині молодшого віку доступний так само прийом обривання паперу. Діти знайомляться із властивостями різного виду паперу, один м'який, інший цупкий та складно ріжеться. Окрім того діти опановують такими прийомами як складання квадратного аркуша навпіл і по діагоналі з подальшим створенням виробів із отриманої основи.
Конструювання з природних матеріалів. Послідовність роботи при навчанні дітей конструювати з природних матеріалів: Перший етап: аналіз якогось одного матеріалу, як основи для отримання різних образів, оволодіння прийомами зміни просторового положення матеріалу, доповнення його деталями та видалення зайвого.
Другий етап: виготовлення природного матеріалу та створення сюжету з декількох образів. Другий етап: виготовлення предмев( об’єктів) із природного матеріалу та створення сюжету з декількох образів. Третій етап: сюжетне конструювання: діти вдосконалюють свої вироби, приводять їх у відповідність із загальним задумом.