Будова КПП Механічна коробка передач – це одна з різновид коробки перед. Даний механізм, призначений для зміни передавальної відносини який здійснюється ручнім вибором водія. Сам процесс здійснюється наступним чином: у КП створяются з'єднаня між первинним і вторинним валом шляхом варіювання шестернею с різною кількостью зубів. Двухвальная коробка передач: устройство и принцип роботи У таких трансмісіях крутний момент передається від шестерень первинного валу на шестерінки веденого. Ведучий вал з'єднується з мотором через маховик, а ведений передає крутний момент на провідні колеса. Тривальна коробка передач: пристрій і принцип роботи Підшипники, розташовані в корпусі, забезпечують обертання валів. На кожному валу є комплект шестерінок з різним числом зубів. Провідний вал примикає до двигуна за допомогою кошику зчеплення, ведений з карданним, проміжний передає момент, що обертає, вторинному. МКПП складається з наступних елементів:1. Картер (сама основа КП)2. Первинний, вторинний вал з шестернями3. Робота заднього ходу4. Синхронізатор
Номер слайду 3
Картер. Картер – це сама основа КПП яка містить в себе усі деталі КП та захищає їх від зовнішніх загроз. Особливості картера трансмісії- Картер виступає основним елементом, що несе, для деталей трансмісії- Картер забезпечує захист деталей трансмісії від зовнішніх дій (бруду, води, пилу, попадання сторонніх предметів, випадкового або навмисного втручання), а також вирішує і зворотну задачу - захищає розташовані рядом деталі і людини від валів, що обертаються, і шестерень- Канали і порожнини в картері забезпечують зберігання і подання мастильного матеріалу до деталей, що труться- За допомогою картера агрегат монтується до рами, кузова або інших деталей автомобіля
Номер слайду 4
Вали тривальної КПКПП містить в собі набор розташованих паралельно валів, що мають в розпорядженні шестерні. У тривальній КП автомобіля класичного компонування є первинний, вторинний і проміжні вали.- Первинний (ведучий) вал через зчеплення з'єднується з крутнем двигуна- Вторинний (ведений) вал жорстко сполучений з карданним валом- Проміжний вал служить для передачі обертання від первинного валу вторинному. Первинний і вторинний вали розташовані послідовно, вторинний спирається при цьому на підшипник, встановлений в хвостовику первинного. Жорсткого зв'язку вони не мають і обертаються незалежно один від одного, Проміжний вал розташований під первинним і вторинним валами паралельно їм, нерідко зі зміщенням убік. На валах знаходяться блоки шестерень. На первинному валу знаходиться провідна шестерня, що приводить проміжний вал в рух. На проміжному валу розташований блок шестерень, шестерні якого жорстко сполучені з валом і часто виготовляються як єдине ціле з ним. На вторинному валу розташовані ведені шестерні, які можуть знаходитися на шліцах валу і переміщатися по них, або обертаються на маточинах, в цьому випадку їх подовжнє переміщення виключене, а передача включається шляхом підключення шестерні до валу ковзаючи муфти, часто забезпечений механізм, вирівнюючий кутовий швидкість вал і шестерня - синхронізатор.
Номер слайду 5
Робота заднього ходу Здійснення зворотного ходу транспортного засобу. R- задній хід: муфти в нейтральному положенні; ковзаюча шестерня заднього ходу, що обертається на своєму власному валу, входить в зачеплення з відповідною шестернею проміжного валу і з шестернею веденого валу (шестерня проміжного валу з шестернею веденого валу не утворюють зачеплення), утворюється непарне число пар (три пари), що зачіпляються, завдяки чому вторинний вал крутиться в напрямі, протилежному до напряму обертання первинного валу.
Номер слайду 6
Синхронізатор. Призначення синхронізатора забезпечення вирівнювання частоти обертання валу і шестерні для ненаголошеного включення передач. Синхронізатор забезпечує плавність перемикання передач та сприяє зниженню рівня шуму, також завдяки синхронізатору знижується міра фізичного зносу механічних деталей коробки. Конструкція синхронізатора- Маточина з сухарями- Муфта включення- Блокувальні кільця- Шестерня з фрикційним конусом Основу вузла складає маточина, що має внутрішні і зовнішні шліци. За допомогою перших вона з'єднується з валом коробки передач, переміщаючись по ньому в різні боки. За допомогою зовнішніх шліців маточина з'єднується з муфтою. Маточина має три пази, розташованих під кутом в 120 градусів один відносно одного. У пазах знаходяться підпружинені сухарі, які допомагають фіксувати муфту в нейтральному положенні, тобто у той момент, коли синхронізатор не працює. Муфта служить для забезпечення жорсткого з'єднання валу коробки передач і шестерні. Вона знаходиться на маточині, а із зовнішнього боку з'єднується з вилкою коробки передач. Блокувальне кільце синхронізатора потрібне для синхронізації частоти обертання за допомогою сили тертя, воно перешкоджає замиканню муфти до того моменту, поки вал і шестерня не матимуть однакової швидкості.
Номер слайду 7
Основні несправності КПП- Підтікання олії може бути по причині пошкодження ущільнюючих прокладок, сальників та послаблення кріплення кришок картера. Для усунення несправностей потрібно змінити прокладки, сальники, та підтягнути кріплення кришок.- Шум в роботі КП може з'явитися за причиною несправного синхронізатора, знос підшипників, шестерень та шліцьових з'єднань. Для усунення несправності необхідно змінити деталі, які вийшли зі строю.- Утруднене вмикання передач може трапитись по причині поломок діталей механізму перемикання, зносу синхронізатора та шестерній. Для усунення несправності необхідно змінити деталі, які вийшли зі строю.- Самовиключення передач трапляється по причині несправності блокувального пристрою, також при сильному зносі шестерень та синхронізаторів. Для усунення несправності необхідно змінити блокувальний пристрій, шестерні які вийшли зі строю, синхронізатори.
Номер слайду 8
Про технічне обслуговування КПП- Перед кожним виїздом автомобіля необхідно перевірити відсутність течі олії та шуму при працюючий КП- Легкість вмикання та перемикання усіх передач - При руху перевірити відсутність шуму та стуків на різних роботах КП- Заміна олії необхідна після 60000-70000 км пробігу, замінювати олію необхідно після прогрітого двигуна