Презентація на тему "Культура Стародавнього Єгипту" в 6 класі. Презентація готувалася до інтегрованого уроку з всесвітньої історії і арабської мови, але матеріали можна використовувати в навчальному закладі без поглибленого вивчення східної мови.
Мета уроку : Характеризувати особливості архітектури і мистецтва, наукових знань, писемність та освіти давніх єгиптян; За допомогою карти визначити місце розташування найбільш визначних пам’яток архітектури Стародавнього Єгипту; Формувати понятійну компетентність – навчити застосовувати поняття «культура», «архітектура», «ієрогліф»; Формувати інформаційну компетентність – навчити користуватись довідковою літературою, Інтернетом для виконання випереджальних завдань, Виховувати естетичні смаки учнів.
Очікувані результати Після цього уроку ви зможете: показувати на карті основні архітектурні центри Стародавнього Єгипту; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «культура», «архітектура», «ієрогліф»; описувати особливості культури давніх єгиптян; оцінювати внесок єгипетської цивілізації до світової культури. Тип уроку: інтегрований Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, презентація, історичні документи.
Перша піраміда - ступінчата піраміда Джосера, побудована приблизно в 2670 р. до н.е., нагадує кілька поставлених один на одну щораз менших по масштабу плит. Архітектор піраміди Імхотеп розробив спосіб кладки з тесаного каменю. Піраміда розташована в Саккарі, неподалік від древнього Мемфіса. Її висота становить 62 метри. Піраміда Джосера
Перша відома спроба розшифрування ієрогліфічного письма нележить арабським історикам. Єгипетські ієогліфи зазвичай не відображають голосних на зразок арабського. Стародавні єгипетські ієрогліфи були рисункові. Як правило, вони вирізалися на каменях, на папірусах, на дерев'яних саркофагах. Картинки, які використовувалися при накресленні, були схожі на предмети, які вони позначали. Зображення гір могло означати як частина рельєфу, так і гірську, чужоземну країну. Зображення сонця позначало "день", оскільки світить воно тільки вдень.
Писемність і освіта Робота з історичним документом. «Шкільні повчання» Пиши твоєю рукою і читай твоїм ротом, і питай поради у того, хто знає більше, ніж ти… Не марнуй день без діла, а то поб’ють тебе, бо вуха хлопчика на його спині, і він слухає, коли його б’ють. Не будь людиною без розуму, без виховання! І вночі тебе вчать, і вдень тебе виховують, але ти не слухаєш ніяких порад і робиш те, що замислив… І левів навчають і коней приборкують, — щодо тебе, то не знають подібного тобі в усій країні. Добре це запам’ятай. Мені кажуть, що ти залишив навчання, ти поринув у розваги, ти вештаєшся з вулиці на вулицю, від тебе тхне пивом. А пиво збиває людей з пуття, розладнує твою душу. Ти схожий на молитовню без її бога, на дім без хліба… …Я зв’яжу твої ноги, якщо ти будеш вештатися вулицею, і ти будеш битий гіпопотамовим батогом… Ставай на твоє місце! Книжки вже лежать перед твоїми товаришами… Читай старанно книгу… Не марнуй день без діла, (інакше) горе твоєму тілу!