Презентація на тему "Культура Стародавнього Єгипту" в 6 класі. Презентація готувалася до інтегрованого уроку з всесвітньої історії і арабської мови, але матеріали можна використовувати в навчальному закладі без поглибленого вивчення східної мови.
«Я цар царів, я, сонця син могутній, Собі оцю гробницю збудував, Щоб славили народи незчисленні, Щоб тямили на всі віки потомні Імення»… Напис в руїні. Л.Українка
Номер слайду 3
Мета уроку : Характеризувати особливості архітектури і мистецтва, наукових знань, писемність та освіти давніх єгиптян; За допомогою карти визначити місце розташування найбільш визначних пам’яток архітектури Стародавнього Єгипту; Формувати понятійну компетентність – навчити застосовувати поняття «культура», «архітектура», «ієрогліф»; Формувати інформаційну компетентність – навчити користуватись довідковою літературою, Інтернетом для виконання випереджальних завдань, Виховувати естетичні смаки учнів.
Номер слайду 4
Очікувані результати Після цього уроку ви зможете: показувати на карті основні архітектурні центри Стародавнього Єгипту; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «культура», «архітектура», «ієрогліф»; описувати особливості культури давніх єгиптян; оцінювати внесок єгипетської цивілізації до світової культури. Тип уроку: інтегрований Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, презентація, історичні документи.
Номер слайду 5
Проблемне питання: Який вплив мала давня єгипетська цивілізація на світову культуру?
Номер слайду 6
Культура – це сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людським суспільством
Номер слайду 7
Галузь культури Досягнення Писемність Наука Освіта Література Архітектура Мистецтво
Номер слайду 8
Номер слайду 9
А р х і т е к т у р а Х р а м Хатшепсут Луксорський і Карнакський храми Статуї висотою 20 м – комплекс фараона Аменофіса III
Номер слайду 10
П і р а м і д и Археологи нарахували 80 єгипетських пірамід. Самі знамениті три великі піраміди біля Гізи: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мекеріна (Менкаура)
Номер слайду 11
Перша піраміда - ступінчата піраміда Джосера, побудована приблизно в 2670 р. до н.е., нагадує кілька поставлених один на одну щораз менших по масштабу плит. Архітектор піраміди Імхотеп розробив спосіб кладки з тесаного каменю. Піраміда розташована в Саккарі, неподалік від древнього Мемфіса. Її висота становить 62 метри. Піраміда Джосера
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
М о н у м е н т а л і з м Саркофаг Вирубана з єдиного каменю скульптура завдовжки у 80 м та висотою 20 метрів - Сфінкс, лев з головою людини та обличчям фараона Хефрена Фараон Тутанхамон Сфінкс
Номер слайду 15
С к у л ь п т у р а Скульптура Нефертіті і Аменхотепа Богиня Хатор
Номер слайду 16
Ж и в о п и с Розпис із гробниці Нахта Розпис із гробниці Рамзеса II Рельєф родини Ехнатона
Номер слайду 17
П и с е м н і с т ь Розеттський камінь, знайдений у 1759р. Шампольйоном Жан Франсуа Шампольйон - експедиція у Єгипт Фрагмент письма ієрогліфами - Площа Писемності у Франції. Монументальне зображення Розеттського каменю. “письмо слова бога”
Номер слайду 18
Єгипетські ієрогліфи— система письма, яка використовувалася в Стародавньому Єгипті для запису текстів релігійного характеру. Ієрогліфічні надписи збереглися у вигляді різьблень на стінах храмів та папірусних текстів.
Номер слайду 19
Номер слайду 20
ієрогліфи складають одну з систем писемності, що використовувалася майже 3,5 тисячі років тому. У Єгипті вона стала використовуватися на рубежі 4-го і 3-го тисячоліть до н. е.
Номер слайду 21
Перша відома спроба розшифрування ієрогліфічного письма нележить арабським історикам. Єгипетські ієогліфи зазвичай не відображають голосних на зразок арабського. Стародавні єгипетські ієрогліфи були рисункові. Як правило, вони вирізалися на каменях, на папірусах, на дерев'яних саркофагах. Картинки, які використовувалися при накресленні, були схожі на предмети, які вони позначали. Зображення гір могло означати як частина рельєфу, так і гірську, чужоземну країну. Зображення сонця позначало "день", оскільки світить воно тільки вдень.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Освіта Давні єгипетські школи знаходились при храмах, викладачами були єгипетські жерці, які викладали юним єгипетським школярам багато різних наук від анатомії (куди входили зокрема тонкощі муміфікації) до астрології та астрономії
Номер слайду 24
Писемність і освіта Робота з історичним документом. «Шкільні повчання» Пиши твоєю рукою і читай твоїм ротом, і питай поради у того, хто знає більше, ніж ти… Не марнуй день без діла, а то поб’ють тебе, бо вуха хлопчика на його спині, і він слухає, коли його б’ють. Не будь людиною без розуму, без виховання! І вночі тебе вчать, і вдень тебе виховують, але ти не слухаєш ніяких порад і робиш те, що замислив… І левів навчають і коней приборкують, — щодо тебе, то не знають подібного тобі в усій країні. Добре це запам’ятай. Мені кажуть, що ти залишив навчання, ти поринув у розваги, ти вештаєшся з вулиці на вулицю, від тебе тхне пивом. А пиво збиває людей з пуття, розладнує твою душу. Ти схожий на молитовню без її бога, на дім без хліба… …Я зв’яжу твої ноги, якщо ти будеш вештатися вулицею, і ти будеш битий гіпопотамовим батогом… Ставай на твоє місце! Книжки вже лежать перед твоїми товаришами… Читай старанно книгу… Не марнуй день без діла, (інакше) горе твоєму тілу!
Номер слайду 25
Писемність і освіта Які, на вашу думку, науки мав вивчати єгипетський учень, щоб стати освіченим? Які головні настанови для молоді звучать у цих уривках? Яке покарання очікує на тих, хто не виконуватиме настанов старших? Можеш порівняти давню єгипетську школу і українську?
Номер слайду 26
Музична культура А р ф а та ф л е й т а
Номер слайду 27
Винаходи єгиптян Норія – давнє водопідйомне колесо, яке діяло під дією течії річки Гончарний круг Стародавні єгипетські медичні інструменти
Номер слайду 28
Проблемне питання: Який вплив мала давня єгипетська цивілізація на світову культуру?