Методи навчання (від гр. mthodos — спосіб пізнання, шлях дослідження) — це упорядковані способи діяльності вчителя й учнів, спрямовані на ефективне розв'язання навчально-виховних завдань. Майстерність педагога полягає в досконалому володінні сукупністю методів. Саме правильний вибір і доцільне застосування методів навчання у школі здатні забезпечити високий рівень знань учнів, а також виховати в них потребу в систематичній, свідомій, творчій навчальній праці.
Форма організації навчання – вид заняття, організація педагогічного процесу, якому властиві систематичність, постійність складу учасників, режим проведення, що історично склалася, стійка і логічно завершена. Форми організації навчання сприяють реалізації функцій педагогічного процесу: повчальною, такою, що розвиває, виховує. Разом з цим, вони виконують і специфічні функції: інтеграційну, комунікативну, управлінську.
Форми роботи: У сучасній дидактиці виділяють чотири форми організації навчальної діяльності учнів:• парна (взаємодія учня з учнем чи вчителя з учнем);1. Вчителі та учні 2. Кореспондент та респондент3. Взаємоперевірка• групова (вчитель одночасно навчає весь клас); 1. Кросворд2. Вікторина3. Ротація за станціями• кооперативна (колективна) (всі учні активні і навчають один одного);1. Інтерв’ю2. Естафета3. Займи позицію4. Хто швидше5. Робота з лего (встанови послідовність, добери схему до слова речення, обчисли вирази)• індивідуальна (самостійна) робота учня.1. Опитувальник2. Тести3. Робота на картках
Освітня функція як основа передбачає застосування тих методів, прийомів і форм керування навчальною діяльністю учнів, які сприяли б успішному засвоєнню знань, умінь, наукового світогляду та його відповідних складових - переконань, як упевненості у правильності своїх знань. Формулюються в категоричній формі: “Не допускай нудьги на уроках!”, “Навчай так, щоб учні усвідомлювали необхідність знань для життя!”- “У процесі навчання став запитання так, щоб викликати активне мислення учнів!”, “Навчай енергійно!”.