Розробка проекту зумовлена необхідністю кардинальних змін спрямованих на зростання професійної компетентності педагогів і підвищення результативності навчального процесу в Горьківській ЗОШ І-ІІІ ступенів Коли йдеться про те, щоб підприємство рухалося вперед, вся суть в мотивації людей... Зацікавити людей роботою – означає реалізувати плани. Зацікавити вчителів у професійному розвитку – значить надовго забезпечити успіх у розвитку своєї школи. Лі Якокка
Суперечності стають рушійними силами, а іноді — гальмами у стимулюванні вчителів до підвищення професійної компетентності Виниклі суперечності можна розподілити на кілька груп, а саме:перша група — протиріччя між рівнем соціального забезпечення вчителя та професійними аспектами його діяльності;друга група — протиріччя суб'єкта діяльності, які пов'язані з невідповідністю між соціально-освітньою ситуацією, яка швидко змінюється, і стилем діяльності педагога, який уже склався упродовж років;третя група — протиріччя між творчою спрямованістю педагога й існуючими педагогічними канонами, нормативами, притаманними педагогічному колективу, органам управління, батькам.
Бажання педагогів працювати ефективно,МОТИВАЦІЯ праці – ключовий фактор досягнення успіху. Спільна праця буде ефективною,якщо. Педагоги розуміють,яких результатів вони очікують. Педагоги зацікавлені в одержані результатів. Вони отримують задоволення від своєї роботи. Соціально-педагогічний клімат в колективі благополучний для колективної роботи
Основні класифікаційні ознаки обраного проекту. За типом (сферою діяльності): дослідницький,організаційний, соціальний;За класом (склад і структура): монопроект; За масштабом: шкільний За тривалістю: середньостроковий, За складністю: простий;За видом предметної сфери: навчально-освітній. Тривалість проекту: квітень 2017року – вересень 2018 року
Мета проекту. Удосконалення системи мотивації педагогічних працівників підвищувати якість педагогічної роботи, яка приведе до зростання результатів навчальних досягнень учнів. Сприяння мотивації вчителя до самовдосконалення, створення позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі шляхом установки вчителя на цінність самореалізації у своїй професії та відчуття впевненості в собі. Забезпечення зростання професійної компетентності педагогів і переведення їх діяльності на якісно вищий рівень.
Завдання проекту1. Вивчити теоретичні основи мотивації працівників; розглянути сутність і специфіку професійної мотивації педагога.2. Визначити потреби, які впливають на бажання вчителів підвищувати свій професійний рівень .3. Продіагностувати і удосконалити систему мотивації педкадрів ЗНЗ для активного впровадження інноваційних технологій і участі в конкурсному русі. 4. Організувати участь всіх вчителів в семінарах щодо створення образу успішного педагога . 5. Забезпечити зростання професійної компетентності педагогів і переведення їх діяльності на якісно вищий рівень. 6. Активізувати творчий потенціал учителыв до узагальнення свого педагогічного досвіду та його розповсюдження
Очикувані результати. Впровадження матеріального і морального заохочення творчих вчителів. Зростання професійної компетентності педагогів і переведення їх діяльності на якісно вищий рівень. Підвищення рівня навчальних досягнень учнів; підвищення результативності участі учнів школи у районних ,обласних предметних олімпіадах, конкурсах та проектах різних рівнів;Успішне проходження атестації для підвищення рівня кваліфікації педагогів;
Прогноз можливих ризиків і способи їх мінімізації Неготовність вчителів стати учасниками проекту. Незадоволенність педагогів результатами своєї діяльності в порівнянні з досягненнями колег. Управління проектом повинно мати особистісно-орієнтований напрямок, який базується на таких засадах:• основою діяльності керівника є повага до вчителя, довіра до нього, посилена увага до особистості вчителя;• координаційний і мотиваційний характер процесів спілкування, ухвалення рішень та делегування повноважень;• керівник об’єднує волю й бажання вчителів школи в єдину колективну педагогічну волю. • керівник вчить вчителів порівнювати роботу себе-нинішнього із роботою себе-минулого (а не тільки з досягненнями своїх колег).
Мотиви Шлях до ефективної організації процесу підвищення професійної компетентності вчителя лежить через розуміння мотивів його діяльності. Тільки розуміючи, що рухає людину, що стимулює її, які мотиви лежать в основі його дій, можна націлитися на розробку ефективної системи впливу на процес зростання професійної компетентності.
Що таке мотив?Під мотивами зазвичай розуміють усвідомлені потреби, активні рушійні сили, що визначають нашу поведінку. Не можна зрозуміти людину, не розібравшись у провідних мотивах її поведінки (не випадково в латинській мові дієслово тоvere означає «надати руху», «штовхати», а у французькій — тоtive означає «спонукати»).
Теорія мотиваціїЗмістовні-орієнтовані на визначення потреб і пов’язаних з ними факторів які визначають поведінку людей. Процесуальні – базуються на аналізі того,як людина розподіляє зусилля для досягнення різних цілей і як вибирає конкретний вид поведінки. Теорія очику-вань. Теорія справедливостіМодель мотивації Потера- Лаоулера. Двохфак-торна теорія Гецберга. Теорія ієрархії потребностей А. Маслоу. Теорія потреб Мак клеланда
Професійна потреба педагога. Професійну потребу педагога школи ми можемо визначити як його внутрішній стан, який склався під впливом усвідомленої нестачі у створенні умов праці, які забезпечують бажаний рівень його педагогічної діяльності. Під цими умовами можемо розуміти як суб'єктивні, так і об'єктивні фактори
Потреби педагогапотреби в інформації, необхідній для професійної діяльності; потреби в формуванні та коригуванні професійних умінь;потреби у знаннях та вміннях загально-інтелектуального характеру і необхідних для самоосвіти;потреба у підвищенні рівня компетентності та відповідному управлінні цим процесом
Види стимуляціїМатеріальні (негрошові)ГрошовіТрудовіНадання відгулів. Публічна похвала. Подяка в наказіРозміщення фотографії на стендіПрисвоєння почесного звання. Надання додаткових днів до відпустки. Публікація про педагога в газеті,на шкільному сайтіМоральні. Надання матеріальної допомоги на лікування. Надання путівки в санаторій,дитячий табір. Цінний подарунок. Робота в престижних класах. Персональна виставка робіт учнів. Робота в творчій групі,комісіях. Зручний графік роботи. Надбавка за результативність. Гранд. Премія. Перевід на самоконтроль. Матеріальна допомога. Участь в конкурсах. Кар’єрний зріст
І. Організаційно-підготовчий. Вивчення освітніх потреб учасників НВП, громадської думки, запитів професійно-технічних і вищих навчальних закладів, вимоги ринку праці . Визначити стратегію й тактику досягнення мети, розробити загальну програму впровадження проекту. Забезпечити прийняття управлінського рішення щодо реалізації проекту: Рішення педагогічної ради;Наказ по ЗНЗ З'ясувати мотиваційні фактори, які стимулюють чи гальмують професійний розвиток вчителів у сучасній українській школі взагалі і в нашій школі окремо. Етапи реалізації проекту. Проаналізувати рівень навчальних досягнень учнів, результати роботи школи. Провести аналіз і прогноз упливу на педагогічну систему зовнішнього середовища; діагностування професійних ускладнень педагогів, оцінити рівень інноваційного потенціалу. Мотивувати діяльність усіх учасників НВП на зміни в освітній практиці, роз’яснити їх сутність, здійснити чіткий розподіл обов’язків, установити межі повноважень і відповідальності.
Засідання педагогічної ради.» Оцінювання професіоналізму вчителів та нагородження працівників»Засіданні методичної ради школи « Непрестижність чи неуспішність учительської роботи» Творчі звіти вчителів ІІ. Основний етап. Етапи реалізації проекту. Дослідження «Залежність між мотиваційними факторами та рівнем професійної компетентності»Обговорення проекту та прийняття критеріїв оцінювання професіоналізму Проведення семінарів-практикумів для вчителів
Експертиза та обговорення проекту в колективіЗдійснити моніторинг результатів змін в роботі вчителів, визначити їх відповідність поставленій меті. Етапи реалізації проектуІІІ. Узагальнюючо-аналітичний. Розповсюдження досягнень творчих вчителів на весь колектив, створення нових традицій, співпраці адміністрації школи і педагогів за напрямками проектної діяльності
Висновки1. Необхідно мотивувати вчителів економічними способами. Адже будь-яка робота, крім відчуття своєї значущості і корисності суспільству,повинна давати людині засоби до існування . Тому крім основного окладу педагога можна мотивувати такими способами: нагородження його премією, цінним подарунком, виділяти пільгову путівку в дім відпочинку санаторій і т.п.2. Дуже важливі способи мотивації, які направленні на створення зручного (для учителя) графіка работи. Адже в житті все буває. У педагога, наприклад, може бути маленька дитина або одинока мати-пенсіонерка, за якою необхідно доглядати, або він занятий якоюсь суспільно-корисною діяльністю, що також вимагає часу і сил . Тому, якщо керівництво навчального закладу зможе скласти зручний графік работи, відпустки для цього вчителя або надасть йому додаткові відгули , це служитиме доброю мотивацією.
Висновки3. Не варто забувати і про моральну мотивацію. Якщо за хорошу добросовісну работу педагог почує похвалу на нараді,одержить подяку в наказі або в присутності провіряющих робітників із органів освіти, якщо його фотографія буде висіти на дошці пошани, йому просто по-людські буде дуже приємно. Керівництву ЗНЗ варто також захищати педагога від необгрунтованих, несправедливих претензій учнів та їх батьків.4. Також необхідно сприяти професіональному і кар’єрному росту вчителів. Ці методи включають в себе: допомога педагогам в проведенні відкритих уроків, сприяти в направленні їх на конференції, з’їзди, а також в оформленні заявок на отримання грантів.5. Всіляко заохочувати вчителів до підвищення рівня своєї кваліфікації, отриманню другої вищої освіти, розробці педагогічної концепції і т.д. Найбільш здібних педагогів варто призначати на керівні посади, наприклад, заступника директора школи. При такій мотивації керівникам ЗНЗ не прийдеться скаржитись на текучість педагогічних кадрів.