Мотивація -- Пробудження до дій;- психофізіологічний процес, що управляє поведінкою людини, задає її напрямок, організацію, активність і стійкість; здатність людини діяльнісно задовольняти свої потреби. Мотивація — це психофізіологічний процес, який під дією зовнішніх або внутрішніх факторів, стимулює у людей бажання займатися тією чи іншою діяльністю.
Мотив – це узагальнений образ (бачення) матеріальних або ідеальних предметів, які становлять цінність для людини, що визначає спрямованість її діяльності, досягнення яких виступає смислом діяльності. Мотивація індивідуальна – те, що нас мотивує, може не мотивувати дитину і навпаки. Мотивація – це бажання!!!
2 типи мотивації: Мотивація «До» (кнутом)(такі діти не схильні бачити перешкоди, можуть щось не передбачити)Коли для дитини важливо, що її будуть хвалили, Коли вона хоче, щоб її хвалили. Мотивація «ВІД» (прянико. М)(легко втрачають напрям руху, їм потрібні якісь обмеження)Коли дитина хоче, щоб її не сварили. Одна дитина буде робити уроки, щоб її оцінили, а інша – щоб не обезцінили її.
Розглянемо причини відсутності мотивації детальніше1. Дитина Не знає, для чого (в такому випадку батьки повинні запитати самі себе: «А ми знаємо, для чого дитині це? Якщо знаємо, то чи здатні ми обґрунтовано, з аргументами дитині це пояснити»)2. Не знає, як(Нам не подобається робити те, що у нас погано виходить)
3. нецікаво (можливо, учень знає, для чого, можливо, уміє, але просто нецікаво. Дитині може бути нецікавий результат, а, можливо, і сам процес. Н-д, учневі подобається математика, бо вона дає можливість йому вирішувати деякі ребуси. Йому процес цікавий, а пошук рішення, результат, оцінки – не дуже. Є і ті, кому цікавіші оцінки. )