Презентація на тему:Навчальний хімічний експеримент як методична проблема

Про матеріал
Презентація на тему:Навчальний хімічний експеримент як методична проблема. Методичні розробки щодо хімічного експерименту
Перегляд файлу

image

План

1.Навчальний  науковий х м чний експеримент.

2.П знавальне значення навчального х м чного експерименту.

3.Функц ї навчального х м чного експерименту.

4.Класиф кац я навчального х м чного експерименту.

image5. Стан проблеми навчального х м чного експерименту в загальноосв тн х навчальних закладах та в п дготовц майбутн х учител в х м ї

 

Навчальний і науковий хімічний експеримент.

Експеримент – «це метод емпіричного рівня наукового пізнання, коли явище вивчають за допомоги доцільно обраних чи штучно створених умов, що забезпечують перебіг у чистому

вигляді тих процесів, спостереження за якими необхідне для встановлення закономірних

зв’язків між явищами

 

 Навчальний експеримент відрізняється від наукового тим, що результати його відомі, умови проведення підібрані так, що під час виконання дослідів або їх спостереження учні могли виявити

imageвідомі ознаки реакції і дійти до очікуваних результатів. Навчальний експеримент більш схематичний, технічно простіший, наочніший, ніж науковий, і, як правило, обмежений у часі.

 Науковий експеримент не має чітких обмежень у часі. Навчальний експеримент, як правило, має бути короткотривалим (кілька хвилин), у всякому разі він повинен вміщатися в урок.

Пізнавальне значення навчального хімічного експерименту

 Практика доводить, що серед методів навчання хімії чимале значення має навчальний хімічний експеримент. Найважливіша особливість його як засобу пізнання полягає в тому, що під час спостереження, самостійного виконання

дослідів учні не тільки спілкуються з конкретними речовинами, але й можуть бачити і здійснювати процеси якісних змін речовин.

 

image Особливість навчального хімічного експерименту полягає в тому, що він є своєрідним використанням в навчанні експериментального методу, який широко використовується в науці для розкриття закономірних зв’язків і відношень речовин, для вивчення сутності хімічних процесів і умов їх перебігу.

 

Функції навчального хімічного експерименту

image Упроцесі наукового дослідження з’ясовано, що для навчального хімічного експерименту характерні три основні функції: пізнавальна – для засвоєння основ хімії, постановки і розв’язання практичних проблем, виявлення значення хімії в сучасному житті; виховна-для формування переконань,

підготовки до праці, орієнтації учнів на хімічні професії; розвивальна – для набування і вдосконалення

загальнонаукових і практичних вмінь і навичок

 

 Навчальна функція хімічного експерименту  полягає Виховна функція хімічного експерименту полягає в в тому, що за його допомоги учні одержують    тому, що він дає змогу розкрити перед учнями ряд

                                                                    інформацію про речовини, їх властивості, перебіг положень, важливих у світоглядному відношенні:

хімічних реакцій,  причинно-наслідкові  зв’язки між                 матеріальну єдність у різноманітності сполук,

ними, методи хімічної науки. Експеримент сприяє    взаємозв’язок між ними, формуванню, вдосконаленню та контролю практичнихобумовленість перетворення речовин дією законів

                                                                                                вмінь і навичок учнів.    природи, пізнання хімічних явищ, роль практики у

пізнанні, показати дослід як інструмент пізнання; здійснювати естетичне, екологічне, трудове виховання учнів.

 


image Розвивальна функція хімічного експерименту полягає в тому, що він забезпечує розвиток розумових здібностей учнів та їх умінь користуватися логічними прийомами мислення,

спостерігати й пояснювати хімічні явища, що відбуваються в

природі, лабораторії, на виробництві і в повсякденному житті, логічно і доказово описувати спостережувані явища,

самостійно добувати і застосовувати знання; розвивати творчі

здібності учнів; викликати в них інтерес до вивчення хімії.

 

image

 Евристична функція навчального хімічного експерименту пов’язана зі встановленням учнями нових фактів, формуванням хімічних понять.

Коригувальна функція дозволяє виправляти помилки учнів, здійснювати контроль здобутих знань, вносити корективи у процес набування учнями експериментальних умінь та навичок.

 

Узагальнювальна функція пов’язана зі створенням передумо

для висновків, узагальнень. Дослідницька функція пов’язана з розвитком

дослідницьких умінь та навичок

учнів з аналізу і синтезу речовин, конструювання приладів та

установок, опанування доступних для

школи методів науково-дослідної роботи

 


image

Висновок: У результаті наукового дослідження з’ясовано, що в теорії та методиці навчання хімії накопичені значні знання про пізнавальне значення, функції та

види навчального хімічного експерименту. З’ясовано, що поліфункціональний

imageнавчальний хімічний експеримент в процесі опанування сучасними хімічними знаннями відіграє вирішальну розвивальну та виховну роль.

 Ознайомлення з хімічним експериментом як методом наукового дослідження, оволодіння навичками хімічного експериментування для одержання нових знань і застосування їх в практичній діяльності відіграє важливу роль у розкритті значення науки і наукових фактів в житті суспільства.

.

Дякую за увагу!

pdf
Додав(-ла)
Subotinova Angelina
Додано
27 січня 2022
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку