Нормативні документи. Наказ МОН « Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів» – пройшов громадське обговорення, доопрацьований, у процесі підготовки до реєстрації в МінюстіНаказ МОН № 1146 від 16.09.2020 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи»Наказ МОН від 02.09.2020 №1096 "Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи"
Формувальне оцінювання здійснюється шляхомпедагогічного спостереженняучителя за навчальною та іншими видами діяльності учнівсамооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнівоцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батькамианалізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робітзастосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу.
Результати формувального оцінювання. Відображаються в оцінних судженнях учителя / учнів / батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об’єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формулювання оцінних суджень учнями. В оцінному судженні відображають прогрес учнів та поради щодо подолання утруднень, за їхньої наявності, у досягненні очікуваних результатів навчання відповідно до програмових вимог.
Підсумкове оцінювання. Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове і річне) у третьому класі здійснюється за рівневою шкалою. Під час проведення підсумкового (тематичного, семестрового та річного) оцінювання визначається рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно з навчальною програмою. Результати позначаються словами або відповідними літерами:«початковий» (П) «середній» (С) «достатній» (Д) «високий» (В)
Підсумкове оцінюванняздійснюється за результатами виконання діагностичних робіт; Усні чи письмовіУ формі тестових завдань. Цифровій формі( тестування в електронному форматі)Комбінована робота. Практична робота. Усне опитування тощо. Форми і види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно з урахуванням особливостей учнів класу. Мають бути спрямовані на перевірку певних загальних результатів (свідоцтв досягнень) у вимірах конкретних умінь Результати оцінювання кожного конкретного уміння фіксуються в рівнях ( на окремому бланку та зберігаються в учнівському портфоліо)Мають містити практикоорієнтовані ( компетентнісні ) завдання. Тривалість виконання5 хв - інструктаж, 35 хв – виконання
Оцінювання діагностичних робіт У діагностичних роботах слід залишати коментарі, що пояснюють учневі/учениці його/її помилки та вказують на досягнення. Рівні оцінювання зазначаються у бланках оцінювання за кожним результатом навчання, який оцінювався в цій роботі. У щоденники та журнал ці рівні не вносяться. Бланк оцінювання результатів навчання з усіх предметів (інтегрованих курсів) обов'язково має бути у кожного учня. Це може бути один бланк для всіх предметів. Зберігатися він має в учнівському портфоліо. Окрім цього, у портфоліо зберігаються роботи, які вчитель вважає важливими для відстеження навчального поступу учня.
Середня оцінка за тематичне, семестрове та річне оцінювання не виводиться. У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання з навчальних предметів/інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр.
Свідоцтво досягнень. Свідоцтво досягнень для 3 класу СКЛАДАЄТЬСЯ З ДВОХ ЧАСТИН: Частина 1. Наскрізні вміння – оцінюються за вербальною шкалою. Частина 2. Загальні результати з навчальних предметів – оцінюються за рівневою шкалою. Заповнюється наприкінці семестру і року. Уміння, зазначені у свідоцтві, переносяться у класний журнал.