Педагогічна спадщина В. Сухомлинського. Квітка І. О.вчитель біології та хіміхїВерхньопокровської ЗОШ І-ІІ ст.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Сухомлинський Василь Олександрович (1918-1970) Педагог, публіцист, письменник. Закінчив Полтавський педагогічний інститут (1939). 1935 р. розпочав педагогічну діяльність. Працював учителем у Василівській школі Онуфріївського району, учителем і завучем в Онуфріївській середній школі. Багаторічний (1947—1970) директор Павлиської середньої школи. Кандидат педагогічних наук (з 1955), автор багатьох книг, брошур і статей, художніх творів для дітей. Розробляв питання теорії і методики виховання у шкільному колективі та родині, всебічного розвитку особистості учнів, педагогічної майстерності.
Номер слайду 4
Ідея людяності реалізується через розвиток усіх інтелектуальних і фізіологічних можливостей особистості.
Номер слайду 5
Найголовнішим, найглибшим і найміцнішим надійним каменем педагогічної системи В. Сухомлинського є виховання у кожної дитини поваги до самої себе.
Номер слайду 6
Дитина не повинна виростати байдужою, нечулою, черствою, вона має зростати у постійному піклуванні про навколишній світ: рослин, тварин, людей, доглядати і допомагати їм.
Номер слайду 7
Поради від серця до серця:«Ти живеш серед людей. Не забувай , що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання позначаються на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа між тим ,що тобі хочеться, і тим що можна. Роби все так, щоб людям, які тебе оточують , було добре».«Ти користуєшся благами, створеними іншими людьми. Люди дають тобі щастя дитинства. Плати їм за це добром».«Усі блага і радощі створені працею. Навчання – твоя перша праця. Йдучи до школи, ти йдеш на роботу».«Будь добрим і чуйним до людей. Допомагай слабким, поважай і шануй матір і батька». Не будь байдужим до зла, борись проти зла, обману і несправедливості».
Номер слайду 8
Праця – це елемент духовного життя.
Номер слайду 9
У системі В. Сухомлинського особливого значення набуває природа як об'єкт пізнання, сфера активної діяльності , важлива частина дитячого життя.
Номер слайду 10
Гуманізм В. Сухомлинського особливо яскраво виявився у його ставленні до організації навчання учнів.
Номер слайду 11
Організація навчально – виховного процесу з учнями молодшого шкільного віку: перш ніж давати знання, треба навчити дітей мислити, сприймати, спостерігати.
Номер слайду 12
В. Сухомлинський категорично засудив навчання , що зводиться до тренування пам'яті, зубріння, механічного заучування та одноманітності. Він вважав, що все життя й діяльність початкових класів має бути організоване з урахуванням народних традицій , трудового, родинно – сімейного, морально – етичного та духовного виховання, активного залучення до виробничої, обслуговуючої, інтелектуальної праці, радості у поєднанні з батьківською любов'ю.
Номер слайду 13
Дитина – жива істота, її мозок найтонший, найніжніший орган,до якого треба ставитися дбайливо і обережно.
Номер слайду 14
Школа стає справжнім осередком культури лише тоді, коли в ній панують чотири культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книжки і культ рідного слова. В. О. Сухомлинський
Номер слайду 15
Дякуємо за увагу !Бажаємо професійних успіхів, творчої наснаги та здібних учнів.