Тренінг з національно – патріотичного виховання для педагогів-організаторів «Моя Україна в серці єдина»

Про матеріал
. Розбудова України як суверенної держави ставить перед школою відповідальне й складне завдання - виховати високодуховне, національно свідоме підростаюче покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Почуття патріотизму – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм ставить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до других націй.
Перегляд файлу

Гайворонська філія № 2 

КЗ «Гайворонський ліцей № 2»

Гайворонської районної ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

Тренінг

 з національно –

 патріотичного

виховання

для педагогів-організаторів

«Моя Україна в серці єдина»

 

 

 

Підготувала:

педагог-організатор

Кушнір В. В.

 

 

 

 

 

 

 Буває, часом сліпну від краси.
                                                    Спинюсь, не тямлюсь, що воно за  диво,  
                                                                Оці степи, це небо, ці ліси
                                                                Усе так гарно, чисто, незрадливо,
                                                                Усе, як є дорога, явори.
                                                               Усе моє, все зветься Україна.

                           Ліна  Костенко

 

  1.          Вступ

Ведуча: Добрий день вам, люди добрі,

Раді вас з цим денем вітати!

І від серця щирого

Щастя та добра бажати.

І на знак поваги хліб візьміть із сіллю,

Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі!

1.Дівчинка: Є з усіх одна країна

Наймиліша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

3Дитина. Вітають усіх українські малята!
Ми всі готувалися вас зустрічати:
Вивчали вірші, веселі пісні,
Для вас готували виступи свої.

4 дит.: Хоч маленькі ми ще діти,

Мов весняні дрібні квіти,

Величаємо в цю днину

Нашу матір – Україну!

5 дит.: Кохаю край наш дорогий,

Що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй

Зрости достойним сином.

Тренінг починається переглядом відеокліпу пісні «Україна» та у супроводі пісні «Добрий день, матусю Україно!»( 4 клас)

Педагог-організатор:(слайд 1) Доброго дня,  шановні присутні! Я рада вітати вас на сьогоднішньому тренінгу, де ми поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини.(слайд 2) Патріотами не народжуються, їх виховують у сім’ї, школі, певному соціумі. Почуття патріотизму є однією з провідних цінностей, якими має оволодіти підростаюча особистість.

  У пісні на початку нашої зустрічі співалося : « Україно, я любов свого серденька тобі в дарунок принесу»,тому що не можливо не любити свою  мальовничу Батьківщину усім своїм серцем. Адже Україна це- золоті поля, небо ніжно-голубе, яблуневі сади і смерекові ліси та Ніжна пісня солов'я. (слайд 3).

  Відтак я запрошую вас пройти різними стежками, передбаченими нашою тренінговою програмою: пізнання, переживання, переосмислення і народження вмінь і всім разом набути впевненості й необхідної компетентності для здійснення національно-патріотичного виховання дітей та молоді. (слайд 4).

Повідомлення теми, мети  тренінгу. Актуальність. Розбудова України як суверенної держави ставить перед школою відповідальне й складне завдання - виховати високодуховне, національно свідоме підростаюче покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Почуття патріотизму –

основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм ставить одну з найважливіших складових частин

національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до других націй.

Мета: активізувати творчий потенціал кожного педагога до організації і здійснення національно - патріотичного виховання дітей та учнівської молоді,   стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень,  розширювати

його, поглиблювати знання про патріотизм як суспільну та особистісну цінність.

Час проведення:1год і 15 хвилин.

Девіз: Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.

 

                                   Хід проведення :

Педагог-організатор: Коли   подорожні      чи  гості    приходять     до   господи,   вони  насамперед  називають  себе  і  сповіщають  господаря  про  мотиви                свого  візиту.

Уявімо, що у мене в руках умовна ягідка калини. Вона червона і повна  смаку, самодостатня, як і особистість кожного із присутніх.

Дозвольте озвучити надію, що наприкінці нашого тренінгу ми будемо  не  лише  поодинокими  неповторними  ягодами,  а  єдиним  гроном  однодумців,  об’єднаних ідеєю національно-патріотичного виховання(слайд 5).

       Отже, пропоную кожному написати на ягідці своє ім’я (як ви хочете,  щоб вас називали на тренінгу); представитися, хто ви, звідки; сказати, що ви хочете отримати від цього тренінгу

       Тренер    роздає   учасникам     кружечки     червоного     кольору,    на  яких 

необхідно  записати  своє  ім’я.  Далі  учасники  почергово  підходять  до  фліп-

чарту,  прикріплючи  кружечок  зі  своїм  ім’ям  на  плакат  з  малюнком  грона 

калини і розповідаючи про себе, відповідаючи на питання:

       1.  Хто я?

       2.  Які заклад/організацію я представляю?

       3.  Що я очікую від тренінгу?

Прийняття   правил   роботи   групи.          Вправа   «Наш   перший   Універсал» (15 хв)

Мета:    означити   правила   для   продуктивної   роботи   групи,   на   які спиратиметься взаємодія учасників під час тренінгу. Обладнання: плакат «Наш перший Універсал», папір А 4, фломастери,  маркери.

                                Хід проведення:

      Учасники     формулюють      рамкові    пропозиції    щодо    забезпечення 

ефективної роботи в групі. Після короткого узгодження тренер записує ті, що 

обрала  група,  на  плакаті  «Наш  перший  Універсал».  Плакат  залишається  на 

видному  місці  до  закінчення  тренінгу,  щоб  тренери    або  учасники  групи 

могли  за  потреби  звертатися  до  встановлених  правил  чи  доповнювати  цей 

перелік.

      До уваги тренера!

      У   разі   утруднень   із   першими   пропозиціями   від   учасників можна 

запропонувати орієнтовні правила роботи групи, коротко коментуючи кожне 

з них. Орієнтовні правила роботи групи:

-  Бути позитивним

-  Бути активним

-     Слухати і чути

-     Сміливо висловлювати власну думку

-  Висловлюватися по черзі

-  Бути уважним

-  Бути відвертим

-  Говорити від себе

-  Поважати думку іншого

-  Мати право вибору

-  Ділитися позитивними емоціями

-  Критикувати конструктивно

-  Правило піднятої руки і вільної ноги

-  Правило вимкненого мобільного телефону

Вправа  «Сонце Батьківщини»(слайд 6)

Хід вправи:перед вами сонце, яке освітлює життя на нашій землі. Давайте відповімо на питання: «Що нам дає наша Батьківщина?». Відповіді написати на сонячних промінцях .

Вправа «Мозковий штурм» (слайд 7)

дібрати асоціативний ряд до терміна «Патріот».

Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям «патріот». 

Педагог-організатор записує всі асоціації на великому аркуші паперу і озвучує в кінці. 

П – практична;     

А – активна;  

Т – терпляча;   

Р – роботяща;   

І – ініціативна;   

О – обізнана;   

Т – толерантна;      

По закінченню вправи тренер узагальнює асоціативний ряд: «Отже, патріот – це…».

Патріот – це особистість, у якої в її «Я-духовному» відсутні такі негативні риси  як зневага, заздрість, жадібність, зверхність, брехливість. Тому кожен повинен постійно працювати над собою, щоб вони зникли з його внутрішнього світу.

Робота в групах. Вправа «Патріотом має бути кожен» (слайд 8)

Нині, коли виникла реальна загроза існуванню держави, надзвичайно важливо виховувати у дітей та молоді готовність до захисту Батьківщини. Відтак, виховання патріотизму передбачає розуміння підростаючою особистістю того факту, що це почуття вже наявне у її житті тут і тепер; звичайно, одні його аспекти досконалі, а над іншими треба ще працювати.  Тому кожен повинен постійно працювати над собою, щоб вони зникли з його внутрішнього світу.

Хід вправи: учасники об’єднуються в три групи. Завдання кожній групі сформулювати відповіді на запитання відносно того, чи кожен може бути патріотом. Після обговорення кожна група представляє свою роботу.

1. Позиція (я вважаю, що….)

2. Обґрунтування (.. тому що …)

3. Приклад (…. наприклад)

4. Висновки (отже, я вважаю, що…)

(Наприклад, я вважаю, що патріотом може бути кожен, тому , що в патріотизмі  зберігається все найкраще і добре:любов до Батьківщини, повага до батьків, сміливіть, чесність, любов до мови, відданість. Наприклад, це наша Небесна сотня-готовність до самопожертви. Отже, я вважаю, що патріотом має бути кожен)

Вправа «Власні якості громадянина» (слайд 9)

Почуття патріотизму є однією з провідних цінностей, якими має оволодіти підростаюча особистість. Великою мірою, без цього почуття її соціальне життя буде неповноцінним, надзвичайно збідненим, оскільки вона перебуватиме поза важливими зв’язками і відносинами, які визначають її соціальну позицію, суспільно значуще функціонування, внутрішнє душевне задоволення, самооцінку, життєвий успіх.  Патріотизм особистості закономірно пов’язаний з гуманізмом, соціальною справедливістю, турботою, взаємоповагою. Загалом морально невихована особистість не може бути й патріотом, оскільки це почуття асоціюється з любов’ю до рідної землі, родини, народу.

Хід вправи: Необхідно написати на стікерах якості громадянина, якими якостями повинен володіти патріот, треба написати свої  пропозиції та наклеїти стікери на прапор, що тримає у руках хлопчик у національному костюмі.

Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні риси як…

Релаксація. Пісня «Десь по світу»

Вправа «Заморочки із бочки»  (запитай суперника)

Неможливо відокремити патріотизм від національних святинь, національної свідомості й самосвідомості, шанобливого ставлення до національної

культури, толерантного ставлення до кращих надбань народів, що населяють Україну.  Виходитимемо з того, що всі вищі духовно-моральні утворення (і насамперед почуття патріотизму) народжуються з буттєвих ставлень у гущині реального життя, до якого залучається особистість на кожному віковому етапі. Тому важливим для розвиненого почуття патріотизму постає усвідомлене шанобливе ставлення людини до власної оселі, школи, вулиці, села,міста.

Хід вправи: перед вами бочка, в якій знаходяться картки  із запитаннями. Команди по черзі дістають із неї одну картку і зачитують питання, адресуючи

його суперникам. Кожна правильна відповідь додає команді, яка відповідає, один бал.  Якщо команда відповісти не може, питання передається тим, хто запитував.  (Додаток 1)

Робота в групах. Пам'ятка «Правила українського виховання» (слайд 10)

А щоб жити було затишно, пропоную сформулювати правила виховання громадянина - справжнього патріота власної держави.

Хід проведення

Тренер роздає листочки на яких вже надруковані початки правил українського виховання, потрібно їх завершити та можливо додати свої.

Приклади правил

1.Будь свідомим громадянином України, гордим, що ти - українець.

2.​ Поважай і люби свій народ, свою землю, історію й культуру.

3.Дорожи честю української символіки.

4.​ Шануй пам'ять своїх предків і тих, хто впав у боротьбі за волю України.

5.​ Люби своїх братів, сестер, поважай старших.

6.​ Підтримуй українські звичаї і традиції своєю участю в них.

7.​ Виховуй себе ввічливим, культурним, грамотним і сильним.

8.​ Гідно поводься у громадських місцях, на вулиці.

9.​ Поважай культуру, звичаї і мову наших народів.

10. Будь упевнений: мати й Україна – то найсвятіші слова.

Вправа «Віночок» (слайд 11)

У кожного народу є свої символи і обереги. Обереги від слова «оберігати», «берегти». У народі про віночок говорять, що це символ українського народу. Український вінок неодмінно прикрашений різнокольоровими стрічками, що прикривають дівочі коси, захищаючи волосся від чужого ока. Наші предки знали, що саме "головою" вони розуміють оточуючий світ і впливають на нього. Тож за допомогою віночків намагалися захистити себе та випросити  у Неба щастя-долю.

Хід вправи:на стрічках написати побажання українському народові.

стосовно життя, патріотизму, любові до Батьківщини  та ін.

Релаксація. Побажання дітей.

1 дит.: Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна – і рідна, і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

2 дит.: Я – твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

3 дит.: Я хочу, щоб сонце світило яскраве,

Купало обличчя у водах Дніпра.

Буяли шовкові, уквітчані трави

І мирно вставала щоранку зоря.

4 дит.: „Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!” –

Говорять сьогодні дорослі й малі,

Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас – єдина,

Немає другої такої землі!

Діти (на фоні музики):

Я – україночка!

Це – моя рідна земля.

Тут мої любі мама і тато.

Тут я зростаю щасливим.

Нехай у кожної дитини буде любляча сім’я.

Хай небо буде завжди чисте.

Хай золотом колосяться наші поля.

Хай серця повняться добром.

Хай лихо оминає наш край.

Хай злагода й добре увійде в кожен дім.

Я безмежно люблю свою країну.

Я гордий тим, що я українець.

Ми твоє майбутнє, Україно.

Ведуча: Любіть свою країну,

пам’ятайте її минуле,

творіть щасливе сьогодні

і вірте в краще майбутнє!

А зараз давайте помолимося за Нашу Україну.

Молитва за Україну(відео).Діти запалють свічки і стають на коліна.

Ведуча: Ось і добігає кінця наше свято.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Шануй, люби, оберігай

Усе, що зветься…

Діти: Україна!

 Вправа  «Дерево підсумків»

Хід вправи: тренер роздає клейкий папір у вигляді “жолудів” учасникам, задача написати чи справдилися їх очікування. Кожен учасник промовляє вголос свої відповіді, прикріплюючи “жолудь” на «дерево підсумків» на дошці.

 Дерево наше заплодоносило, тому будемо вважати, що і ми досягли позитивного результату. Дуб - символ мужності, доблесті, сили і потужності. Я бажаю вам, щоб риси властиві цьому прекрасному дереву, були притаманні кожному з вас. Тільки тоді ви зможете досягати високих цілей.

Рефлексія.

-Чи виправдалися ваші очікування?

-Що було найлегшим під час заняття?

-Які види роботи видалися найцікавішими?

Відкритий висновок(слайд 12)

Вправа «Подарунок». Кожен учасник звертається з побажаннями до свого колеги,дарує стрічку і повязує її колезі на руку.

 Нехай життя дарує щастя й долю,

 Душевну щедрість, доброту й любов.

 Терпіння, працьовитість, силу й волю,

 Поступливість і злагоду в усьому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Додаток  до вправи «Заморочки з бочки»

  1.               Яке значення мав український віночок? Які ви знаєте віночки? (Оберіг; купальський, весільний, святковий) 
  2.               Яке значення мав пояс? (Оберіг, ознака заможності та моралі — без пояса не виходили на люди) 
  3.               Що символізувала коса? (Честь дівчини) 
  4.               Які стрічки вплітали дівчата в косу? Що символізували вони? (Біла — дівчині ще не виповнилося 16 років, зелена — вільна, червона — має парубка, блакитна — сирота) 
  5.               Коли святкувалося свято Катерини? Що воно означало? (7 грудня; свято Дівочої долі) 
  6.               Що таке кутя? Що вона символізує? Як ще вона називалася? (Обрядова різдвяна страва з пшениці, меду, горіхів; символ поминання предків; коливо) 
  7.               Що таке медовий шулик? Коли його готували? (корж з маком і медом, готували 14 серпня на Маковія) 
  8.               Яке зілля слугувало оберегом від відьом та русалок? (Полин) 
  9.               Який птах за старовинними віруваннями українського народу приносить щастя в дім і родину? (Лелека) 
  10.          Який птах прилітає першим в Україну і вважається провісником весни? (Жайворонок) 
  11.          Коли святкують Благовіщення? Що означає це слово? (7 квітня, «блага вість» про народження Ісуса Христа) 
  12.          На яке свято вогонь і вода були здатними очищати людей?(Івана Купала) 
  13.          На які свята вода мала цілющі властивості? (Останній понеділок перед Різдвом, Водохреща — 19 січня, Стрітення —15 лютого) 
  14.          Закінчить прислів'я: «Людина без Вітчизни як...»(соловей без пісні)
  15.          Чим прикрашали в давнину свої помешкання українці?(Рушниками)
  16.          Відгадайте загадку: Заблукала в верболозі, Дні і ночі ронить сльози. (Плакуча верба)
  17.          Закінчить прислів'я: «Нема кореня рослини, а...(людей без Батьківщини).
  18.          Як, згідно з народними віруваннями, називається злий нічний дух, дідок, який буцімто збирає неслухняних діточок у великий мішок?(Бабай)
  19.          Як називався козацький керівник?(Отаман)
  20.          Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи у далеку дорогу.(Рушник)

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
2211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку