Мета уроку: Сформувати в учнів уміння відтворювати зміст теореми, свідомо доводити теорему, на готовому рисунку знаходити рівні елементи трикутників, що відповідають умові першої ознаки рівності трикутників і робити висновок щодо рівності трикутників за знайденими елементами, виконувати рисунки за умовою задачі , робити висновки щодо рівності трикутників на основі першої ознаки трикутників. Розвивати логічне мислення, уяву, увагу, кмітливість.
Доведення. Накладаємо ∆АВС на ∆А1 В1 С1 так, щоб вершина А сумістилася з А1, а сторони АС і АВ лежали на променях А1 С1 і А1 В1 відповідно. Це можна зробити, тому що ∠А=∠А1. Оскільки АС=А1 С1 і АВ=А1 В1, то вершина С суміститься з вершиною С1, а вершина В- з В1. Якщо вершини С і С1, В і В1 суміститься, то сумістяться і сторони ВС і В1 С1. Так як трикутники АВС і А1 В1 С1 сумістилися, отже, вони рівні. ABCB1 C1 A1 Дано:∆ABC і ∆A1 B1 C1, АВ=А1 В1, АС=А1 С1, ∠А=∠А1. Довести: ∆ABC=∆A1 B1 C1 .
Задача. Трикутники АВС і СDА розміщені так як показано на малюнку. Причому АО=СО, ∠ОСD=∠ОАВ. Доведіть, що АВ=СD і ∠В=∠D. Розв’язання. Відрізки АВ і СD, кути В і D є сторонами і кутами трикутників АОВ І СОD. У них: АО=СО, ∠ОСD=∠ОАВ за умовою, а кути ∠АОВ=∠СОD— як вертикальні. Отже, ∆АОВ=∆СОD за стороною і прилеглими до неї кутами. Тоді АВ=СD і ∠В=∠D як відповідні сторони і кути рівних трикутників АОВ і СОDОBDAC