Презентація на тему:"Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дію"

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про іменник як частину мови; ознайомити з поняттям предметності на прикладах іменників, утворених від дієслів; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру писемного мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття предметності на прикладах іменників,що означають дію. Презентацію підготувала вчитель початкових класів. Мощенської філії КЗ “Хащуватський ліцей”Карташова А. В.

Номер слайду 2

Тема уроку: Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дію. Мета: розширити знання учнів про іменник як частину мови; ознайомити з поняттямпредметності на прикладах іменників, утворених від дієслів; розвивати вміння ана-лізувати, узагальнювати; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру пи-семного мовлення.

Номер слайду 3

І. Організаційний момент. Встаньте, діти, посміхніться,За роботу всі беріться. Налаштуйтесь на урок. Адже вже луна дзвінок.

Номер слайду 4

ІІ. Актуалізація опорних знань1. Вправа «Утвори за зразком»Зразок: швидкий — швидкість.1 варіант 2 варіант. Молодий — ... Садити — ...кричати — ... мудрий — ...гордий — ... робити — ...ударити — ... теплий — ...

Номер слайду 5

2. Каліграфічна хвилинка. Юю Юю Юю Юл Юр Юв рю лю юв. Юрась із Юлі кепкував. Він Юлю на санках катав.Із гірки весело так мчали. Аж саночки ледь не зламали.

Номер слайду 6

3. Зима білолиця, неначе цариця. Селом походжає, усе замітає. Сади і діброви, поля та ліси. Під білую ковдру ховає завжди.— Знайдіть у тексті слова, вжиті в переносному значенні.— До слова цариця доберіть спільнокореневі слова.— Виконайте звуко-буквений аналіз слова ховає.

Номер слайду 7

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку- Сьогодні ми продовжимо роботу над утворенням спільнокореневих імен-ників від дієслів.

Номер слайду 8

1. Спишіть виділені дієслова та доберіть до них спільнокореневі іменники. Легко буде в світі жити,Коли вмієш ти дружити. Старшим всім допомагаєш. Та молодших захищаєш. Коли вмієш жартуватиІнших же не ображати. То усюди й повсякчас. Поважати будуть вас.

Номер слайду 9

Взаємоперевірка. Жити – життя, дружити – дружба, допомагаєш - допомога, захищаєш – захист, жартувати – жарт, ображати – образа, поважати – повага.

Номер слайду 10

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу1. Робота з мовним матеріалом (вправа 262, с. 108)— Прочитайте виразно вірш.— Чи схожий цей вірш з тим який ви щойно опрацьовували самостійно?— Позначте в цих словах корінь.2. Хвилинка каліграфії— Запишіть каліграфічно перше речення з вірша Вікторії Остапчук.— Поясніть, як ви розумієте цей вислів.

Номер слайду 11

3. Розвиток зв’язного мовлення— Складіть і запишіть три речення про свого друга або подругу. Заслуховування складених учнями речень.

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка. Що ж настав час відпочити Фізкультпаузу зробити. Тож мерщій усі вставайте,Танцювати починайте!Фізкультхвилинка 'Перший сніг'.mp4

Номер слайду 13

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань1. Робота за вправою 263 (с. 108–109)— Прочитайте текст.— Про що розповідає автор?— Чи можна назвати дівчинку фантазеркою? Чому?Діти люблять добре спати. Та іще фантазувати. Коли ми всі засинаємо. То в пригоди потрапляємо. Нуж бо, діти, не баріться. Снами швидше поділіться. Чи приходить Сон - дрімотаІ до вас у нічний час?

Номер слайду 14

2. «До твого словничка»— Поясніть значення слова бильце. Бильце - бічна опора крісла, ліжка.

Номер слайду 15

3. Добирання спільнокореневих слів— Доберіть спільнокореневі іменники до виділених дієслів у першому абзаці вправи 263.— Запишіть їх у зошити за зразком.(що робила?) наказувала — (що?) наказ (що робила?) наказувала — (що?) наказ(що робити?) думати — (що?) думка(що роблять?) зацвітають — (що?) цвіт. Перевірка

Номер слайду 16

4. Вибіркове списування із завданням— Спишіть другий абзац тексту, вставляючи пропущені букви.— Доберіть до них перевірні слова.— Позначте префікс у підкреслених словах.

Номер слайду 17

5. Робота за вправою 264 (с. 109)— Прочитайте сполучення слів лівої, а потім — правої колонки.— Чому виділені іменники лівої колонки вживаються в прямому значенні,а правої — в переносному?

Номер слайду 18

6. Самостійна робота— Від поданих іменників утворіть прикметники і дієслова за зразком:сум — сумний — сумувати. 1 варіант 2 варіант. Зима — ... — ... Холод — ... — ...спів — ... — ... малюнок — ... — ...радість — ... — ... підйом — ... — ...любов — ... — ... світло — ... — ..

Номер слайду 19

VІ. Підсумок уроку. Всі ви гарно потрудились. Мабуть трішечки втомились?Пропоную відпочити…Й зараз я цікаву гру. З вами нині проведу.

Номер слайду 20

1. Гра “ Бліц – опитування”Годі, годі, там зівати. Час уже відповідати. Ви мені мерщій скажіть: Від слів яких частин мови я можу утворити спільнокореневі іменники?Спільнокореневі іменники можна утворити від прикметників і дієслів.

Номер слайду 21

Коли так, тоді пильнуйте. Мене трішечки здивуйте. Зараз буде для вас гра. Я вам покажу слова. Ви прошу мерщій читайте. Спільнокореневе добирайте. Сильний. Сниться Яблуня

Номер слайду 22

Пише. Малює

Номер слайду 23

VІІ. Домашнє завдання. Вправа 265, с. 109.

Номер слайду 24

Використана література: Українська мова. 3 клас. ІІ семестр (за підручником. М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун) / М. О. Володарська,А. І. Настенко, Л. І. Охрій, О. М. Пілаєва. — Х. : Вид.група «Основа», 2014. — 126, [2] с. — (Серія «Початковашкола. Мій конспект»). ISBN 978-617-00-2137-3.

pptx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
4470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку