Необхідно: любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати; не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним; посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями; постійно стежити за своїм мовленням; бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;постійно дізнаватися щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не боячись, що вони не зрозуміють; крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів;
розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками; не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається; не демонструвати свою любов до окремих учнів; пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося; у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів; співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;
Слід навчитися: варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його; обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета; розв’язувати будь-яку складну ситуацію; на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями; працювати над мовленнєвими пом. Илками учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні їх навчити; використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні; ефективно використовувати час на уроці; організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко і цікаво минув урок!”
Важливі моменти для виконання Починати урок завжди вчасно. Завжди бути готовим до уроку. Приходити до класу хоча б за 15 хвилин до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін. Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання у щоденники. Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.
Підготовка до уроку Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве. Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо. Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник. Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми. Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”. Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями.