https://www.youtube.com/watch?v=q. ZOy. Wuxzdw4&t=106s1. Перейдіть за посиланням та перегляньте мультфільм. Про що йдеться в мультфільмі?Хто є головним героєм мультфільму?Чи можна вважати цей мультфільм історичним джерелом? Чому?Сьогодні ми поговоримо не лише про дослідження Давнього Єгипту, а й про процес створення мумій.
Номер слайду 3
2. Робота з картою «Юні географи». Пригадайте географічне положення Стародавнього Єгипту та дайте відповіді на запитання користуючись картою. Визначте місце розташування давнього Єгипту. Яка річка протікає в Єгипті?Що таке дельта річки?А чи є сучасна держава з назвою Єгипет? Її столиця, державна мова. Як з України потрапити до Єгипту?Якими грошима розраховуватися у туристичній поїздці?
Номер слайду 4
Географічне положення Єгипту Стародавній Єгипет Сучасний Єгипет
Номер слайду 5
Мумія – збережене бальзамуванням тіло. Мумією називається тіло (не тільки людини, але і будь-якого іншого живої істоти), піддане спеціальній хімічній обробці, в результаті якої припиняється чи сповільнюється процес розкладання тканин. Слід розрізняти штучно і природно муміфіковані тіла. Обряд муміфікування покійного був відомий в Єгипті з дуже давніх часів.3. Ознайомтеся з визначенням поняття «Мумія».
Номер слайду 6
Витоки виникнення обряду муміфікації
Номер слайду 7
Процес муміфікації
Номер слайду 8
Цікаво знати. Спочатку бальзамувальники працювали над висушуванням тіла. Його набивали папірусом або піском, вкривали смолистими речовинами і залишали на 40-70 діб. Виготовлене тіло загортали у лляні бинти, вкладаючи амулети, які повинні були захистити небіжчика у потойбічному світі. Після цього мумію розміщували в трьох дерев'яних трунах, які вкладали одна в одну. А ті в свою чергу клали до саркофага. Саркофаг з мумією несли до поховальної камери у піраміді чи гробниці.
Номер слайду 9
Давньогрецький історик Геродот про процес бальзамування тіла померлого... Для цього поставлені особливі майстри, які за своїм обов'язком займаються ремеслом бальзамування. Коли до них приносять небіжчика, вони показують родичам на вибір три розмальовані зображення померлих... Перший спосіб бальзамування називають найкращим і найдорожчим, другий — пересічної якості й дешевшим, третій — найдешевшим. Відтак називають їм ціну та питають, яким способом родичі хотіли б забальзамувати небіжчика. Якщо після цього вони сходяться в ціні, то родичі повертаються додому, а небіжчика залишають майстрам.[Найдорожчий перший спосіб бальзамування проводився так]: Спершу вони витягують через ніздрі залізним гачком мозок. Цим способом видаляють тільки частину мозку, а решту — шляхом упорскування розчинних засобів. Потім роблять розріз гострим каменем і вичищають від нутрощів усю черевну порожнину. Очищену, її промивають пальмовим вином, натирають пахощами і знову зшивають. Після цього тіло кладуть у натровий луг на 70 днів. Коли мине цей термін, тіло обмивають, обвивають його розрізаним на бинти полотном і намащують камеддю. Після цього родичі беруть тіло назад, виготовляють дерев'яний саркофаг у формі людської фігури й кладуть туди небіжчика. Тіло у труні зберігають у родинній усипальниці.1. Поміркуйте, які верстви єгипетського суспільства могли дозволити собі перший спосіб бальзамування, а хто мав задовольнитися третім.2. Про яке ставлення єгиптян до потойбічного життя свідчить такий тривалий процес бальзамування?4. Ознайомтеся з текстом історичного джерела та проаналізуйте його.
Номер слайду 10
5. Аналіз ілюстрації.
Номер слайду 11
Запитання по ілюстрації: Чому жрець-бальзамувальник у масці саме Анубіса?Навіщо між бинтами замотували амулети?Які амулети зустрічалися найчастіше? Завдяки чому тіло померлого мало бути збережене?
Номер слайду 12
https://www.youtube.com/watch?v=f. D6zo_6 Xdq. U&t=6s6. Перейдіть за посиланням та перегляньте відео «Мумії Давнього Єгипту». Вправа «Кола по воді». На основі отриманої інформації, доберіть до кожної літери слова «мумія» поняття, які її характеризують, або асоціюються з ним.
Номер слайду 13
Література. Бандровський О. Г. Всесвітня історія. Історія України: підручник для 6-го класу/ О. Г. Бандровський, В. С. Власов.- К.: Генеза,2014 Усі уроки до курсу “Історія стародавнього світу”.6 клас/ Упорядники Морозова Н., Харківська Н. –Х.: Основа,- 2006Інтернет - ресурси. Список використаних джерел та літературиhttps://www.youtube.com/watch?v=f. D6zo_6 Xdq. U&t=6shttps://www.youtube.com/watch?v=q. ZOy. Wuxzdw4&t=106s