5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Презентація на тему: "Пряма мова 5 клас"

Про матеріал
Презентація для 5 класу. на тему "Пряма мова". Презентація містить теортичний матеріал та завдання для учнів, які можна виконувати разом з ними на уроці. Розробку зробила для дистанційного навчання. Зніму з нею відеоурок, який можна буде знайти в ютубі: Романко Оксана українська мова.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пряма мова

Номер слайду 2

 Пряма мова - чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить. (Точна передача чужої мови)Слова автора - слова, що вказують, кому належить пряма мова і як вона висловлена.

Номер слайду 3

Пряму мову і слова автора вимовляють з різною інтонацією. В усному мовленні пряму мову вимовляємо повльніше й вищим тоном, ніж слова автора. Слова автора після прямої мови читаємо швидще й трохи зниженим голосом. Між словами автора й прямою мовою робимо паузу.

Номер слайду 4

Розділові знаки при прямій мовіСлова автора можуть стояти: а) перед прямою мовою: Лис Микита хвалився: «Я прийду в місто і вкраду курку». А : «П».б) після прямої мови:«Я прийду в місто і вкраду курку»,- хвалився Лис Микита. «П», - а.

Номер слайду 5

Схеми речень з прямою мовою. А: «П!» А: «П? А: «П…»  А: «П.» «П», - а.«П !» - а. «П?» - а. «П…» - а.

Номер слайду 6

Завдання 1: записати речення, розставити розділові знаки. Кожен кущик і стежка мов говорять мені Ти у рідному домі, у своїй стороні!Де тут дорога до рідного краю іду та людей питаю.

Номер слайду 7

Завдання 2: з поданих речень утворити речення з прямою мовою. Зразок: 1. Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова (Панас мирний).«Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова», - сказав Панас Мирний.«П», - а. Панас Мирний сказав: «Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова». А: «П». 2. Не цурайтесь того слова, що мати співала (Тарас Шевченко).

Номер слайду 8

Завдання 3: з поданих речень утворити речення з прямою мовою. Зразок: 1. Давня мудрість учить, що не потрібно робити іншому того, чого не хочеш, щоб робили тобі. Давня мудрість учить: «Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб робили тобі». А: «П».«Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб робили тобі», - вчить давня мудрість.«П», - а.2. Калина хвалилася, що з медом солодка.

Номер слайду 9

Знайди помилку: «Дідусю відпочиньте вже». Сказав Андрійко. Бабуся говорила мені : Дитино, завжди бережи звичаї і традиції нашого краю. На Стрітення кажуть в народі - Зима іде туди, де було літо, а літо - де була зима. Я сказав друзям : «традиції в Україні – це справжній народний скарб».

Номер слайду 10

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 47 підручника. Вивчити правила. Скласти два речення з прямою мовою: окличне і питальне. Виконати завдання з презентації в зошиті.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
7294
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку