Мета: ознайомити учнів із візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про княжу Русь-Україну, дати уявлення про пам’ятки як джерело історико-культурної інформації, розкрити основні події історії Київської Русі та Галицько-Волинського князівства; виховувати інтерес до історії та культури України, формувати ціннісне ставлення до держави та мистецтва.
Основні дати і поняття: 988 р. – хрещення Русі; 1253 р. – коронація Данила Галицького; «пам’ятка історії», «пам’ятник». Очікувані результати: Наприкінці уроку учні зможуть: Розпізнавати історичні пам'ятки і пам'ятники;Описувати пам'ятку історії;Розповідати про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам'ятники.
1)Археологіяв) Наука, що досліджує історію виготовлення, використання монет.2) Хронологіяб) Наука, що досліджує історію за матеріальними залишками життя й діяльності людей.3) Пам’ятник г) Установи, де зберігаються пам’ятки минулого людей.4) Музейд) Наука, що досліджує способи обчислення часу.5) Нумізматикае) Споруда для вшанування пам’яті про людей та події.6)Пам’ятка культури ж) Один з різновидів пам’яток культури, визначні місця, пов’язані з важливими історичними подіями, з життям та діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів. 7)Пам’ятка історії і) Визначна споруда, археологічний об’єкт або витвір мистецтва, що є частиною культурного надбання (культурної спадщини) країни, людства загалом (пам’ятка історії, літератури, мистецтва, мови, права тощо) й охороняється законом.
Підсумки уроку. Бесіда за запитаннями.- Яку тему ми вивчали сьогодні на уроці?Які візуальні та письмові пам’ятки, які зберігають пам’ять про княжу Русь-Україну, ви знаєте?Що таке пам’ятник? Для чого і кому встановлюють пам’ятник?Домашнє завдання. Опрацювати § 18 пункт 1-2 с.98-102 підручника. Виконати завдання № 1 с. 105