Урок "Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких"

Про матеріал
Мета: проаналізувати гру як спосіб набуття досвіду, рівновартісного праці та навчанню; охарактеризувати відмінності між іграми й дозвіллям поколінь; визначити чинники, що впливають на ці зміни; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  аналізувати гру як спосіб набуття досвіду, рівновартісного праці й навчанню;  порівнювати ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків і власні;  визначати чинники, що впливають на зміни в іграшках та дозвіллі поколінь. Тип уроку: практичне заняття Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку, іграшки.
Перегляд файлу

Конспект урокуE:\big_090534932608139.jpg

з історії України

для 5-го класу

на тему «Практичне заняття.

Ігри і дозвілля мої та моїх близьких»

учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких

Мета: проаналізувати гру як спосіб набуття досвіду, рівновартісного праці та навчанню; охарактеризувати відмінності між іграми й дозвіллям поколінь; визначити чинники, що впливають на ці зміни; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історії українського народу та його культурних традицій.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           аналізувати гру як спосіб набуття досвіду, рівновартісного праці й навчанню;
  •           порівнювати ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків і власні;
  •           визначати чинники, що впливають на зміни в іграшках та дозвіллі поколінь.

Тип уроку: практичне заняття

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку, іграшки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте ілюстрації. Зафарбуйте кружечки різними кольорами, утворюючи відповідні групи занять.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Рисунок1лє.png

  • Які види дозвілля розвивають інтелектуально, а які фізично?
  • Чи може дозвілля мати негативні наслідки? Які саме?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Словникова робота.
  1. Ребуси.
  • Розшифруйте ребуси. Поясніть слова-відгадки.

(Іграшка, гра)

І́грашка, ця́цька, за́бавка — предмет, що використовується у грі. Іграшки зазвичай пов'язуються із дітьми та домашніми улюбленцями, однак іграшки звичні і для дорослих людей чи диких тварин. 

Гра  діяльність людини з моделювання іншого виду діяльності з розважальною чи навчальною метою. 

  1. Вправа «Кола по воді».
  • До кожної літери слова-відгадки доберіть слово, що характеризує його.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Перші іграшки з’явилися ще за часів Трипільсьскої культури. +
  • Ігри виникли на основі ритуальних обрядів. +
  • Найстарішою іграшкою вважається йо-йо. –
  • Найстаріший плюшевий ведмідь був випущений в 1894 році. +
  • Існує ведмідь — мандрівник. +
  • В пірамідах фараонів Стародавнього Єгипту були знайдені мініатюрні фігурки солдатиків. +
  • Ведмедик Тедді названий га честь американського президента. +
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Вправа «Ідеальна іграшка». Робота в парах.

Кожна пара отримує завдання на аркушах паперу записати якості, які необхідні для ідеальної іграшки.

Після цього учні обмінюються результатами та знаходять спільні якості. Аркуші мають побувати у кожної пари. В підсумку діти створюють «портрет» ідеальної іграшки на дошці.

Приклад карток:

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Рисунок3.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Рисунок2.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Рисунок1.png

  • Які функції виконують сучасні іграшки? (Відповіді дітей)
  • Чи завжди іграшки були такими різноманітними?
  • З яких матеріалів, на вашу думку могли бути виконані найдавніші іграшки?
  • Чому саме з таких?
  • Чи змінилися матеріали зараз? Як саме?
  • Що впливає на зміни іграшок?
  • А якими іграшками гралися ваші батьки, бабусі та дідусі?
  1. Презентація учнями підготовлених розповідей про іграшки.
  2. Робота з ілюстраціями.
  • Розгляньте малюнки і вкажіть назви ігор. Які ігри полюбляли ваші близькі, а які — ви?
  • Оберіть світлини, ігри на яких для вас не знайомі.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\unnamed.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\unnamed (3).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\unnamed (2).jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\unnamed (1).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\twister_900.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\pro2-bar-s3-cdn-cf_myportfolio_com-84784020-eea9-4427-bfee-6e8453d93cf6_rw_1920_large.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\image_5aec880ad62b18.97298610.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\hide-and-seek.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\fit_930_519_false_crop_1200_675_0_0_q90_305852_e0fc3854d3.jpeg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Detskaya-igra-3.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\depositphotos_49954227-stock-photo-kids-jumping-with-sacks.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\cycling.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\2121x1414_0x0a330ca2_4778734491519906260.jpegE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\1176da363e402eba792b809f40deed91.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\444.jpg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\2-_home-club.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Скульптура_девочки,_играющей_в_классы,_в_Баку.jpg

  1. Вправа «Знайди пару».

Вправа проводиться в малих групах. Групи отримують картки з зображеннями ігор та правилами гри. Завдання – утворити пари. Група, що виграє, отримує право провести рухливу гру на вибір.

Гра «Подоляночка»

         Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають «подоляночку». Всі інші співають, «подоляночка» зображує все те, про що співається:

   Десь тут була подоляночка,

   Десь тут була молодесенька.

   Тут вона стала,

   до землі припала,

   личка не вмивала,

   бо води не мала.

   Ой встань, встань, подоляночко,

   Обмий личко, як ту скляночку,

   Візьмися в боки, -

   За свої скоки,

   Підскочи до раю,

   Бери сестру скраю

«Подоляночка» вибирає когось із кола, і той стає на її місце.

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\02002gep-79c9.jpg

Гравці вибирають «квача». Всі стоять у колі, «квач» рахує до п’яти і діти розбігаються з криком:

Квач, квач, лови мишей, а не нас!

Квачу, квачу, їсти хочу!

А я квача не боюся, за гаряче ухоплюся!

     Якщо домовились грати в «дерев’яного» чи «залізного» або ще там якогось, то, втікаючи, в останню мить хапаються за дерево, залізо, чи щось інше, й того «квач» облишить, поженеться за другим, якщо  торкне – той «квач».

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\3032440.jpg

     Діти вибирають матір і вовка. Всі інші – гуси. Мати жене гусей у поле, а сама сидить на певній відстані за лінією, яка називається «городом». Між нею та гусенятами відбувається такий діалог:

Гуси, гуси, додому!

Задля чого?

Вовк за горою.

Що він робить?

Гуси скубе.

Які?

Сірі, білі, волохаті. Тікайте, гуси, просто до моєї хати!

В цей час гуси біжать в «город», а вовк перебігає їм дорогу й намагається когось зловити.

     Піймане за лінією гусеня вовк не бере до себе, а забирає пійманих на шляху до «города». Гра триває доти, поки вовк переловить всіх гусей.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\гуси.jpg

Діти стають у коло і беруться за руки. З-поміж себе вибирають одного за «котика», а другого за «мишку». «Мишка» стоїть у колі, «кіт» – поза колом. «Кіт» бігає поза колом, намагаючись проникнути у коло і піймати «мишку».

Учасники в колі то підіймають, то опускають руки, не пускають «кота» у коло, тим самим даючи змогу «мишці» втекти від нього. Коли «кіт» піймає «мишку», то «мишка» вибуває з гри, тобто стає на чиєсь місце у колі, а той учасник стає «котом». Перший «кіт» стає «мишкою». Гра починається знову.

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\кіт-і-миші-1.jpg

Гра «Горобчики - стрибунчики»

       Вибирають з – поміж гравців «кішку»; всі інші будуть «горобчиками». На майданчику накресліть коло, посередині якого хай стане «кішка». А всі інші «горобчики» стають за межами кола.

    «Горобчики» стрибають у коло і вистрибують із нього. «Кішка» намагається спіймати того, хто затримується в колі. Кого вона спіймає, той стає «кішкою»

Гра «Голуб»

    Один з гравців, за бажанням, або вибором за лічилкою, стає «шулікою», другий – «хазяїном», третій «вороною», решта – «голубами».

      «Шуліка»й «ворона» відходять  у бік. «Голуби» роблять «гнізда» із сухих гілок чи соломи і сідають у них. «Хазяїн» кидає в голубів палицею , кричить «Киш!», і вони розбігаються. Потім «голуби» сідають трохи далі і «клюють» (стукають пальцями по землі, що нагадує клювання). У цей час несподівано прилітає «шуліка», хапає когось із «голубів». Потім прилітає «ворона» з криком «карр!». «Шуліка» женеться за нею, а «голуб»відлітає. Кого «шуліка» упіймає, той стає «шулікою»

Гра «Сніжками по м’ячу»

      Гравці поділяються на дві команди. Відстань між ними – 20 -30 кроків. Посередині лежить м’яч. За сигналом вчителя команди кидають у м’яч сніжками, намагаючись  перекотити його на бік суперника. Виграє та команда, яка далі закотить м’яч

  1. Рухлива гра (на вибір учнів).
  2. Аналіз картини.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Дитячі ігри, 1560, Пітер Брейгель Старший.jpg

Дитячі ігри, 1560, Пітер Брейгель Старший

  • Розгляньте картину.
  • Які ігри дітей зображені?
  • Чи грають сучасні дітлахи в зображені ігри?
  • Зробіть висновок про зміну рухливих ігор поколінь?
  • Чи можна сказати, що ігри відіграють не меншу роль у житті людини від праці та навчання? Відповідь обгрцунтуйте.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Еволюція іграшок».

Учитель формує кілька малих груп. Кожна група отримує завдання.

Записати зміни, що відбулися в іграшках та іграх.

E:\Работа\Підготовка до уроків\5 клас\Історія\7. Усе має минуле\5. Практичне заняття. Ігри і дозвілля мої та моїх близьких\Рисунок1л.png

  1. Вправа «СЕНКАН».
  • Створіть СЕНКАН до поняття:

1-й варіант – «іграшка»

2-й варіант – «гра»

  1. Перший рядок – тема (іменник).
  2. Другий – опис теми (два прикметники).
  3. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  4. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  5. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю» (перевірка).

 

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити опрацьований розділ підручника та підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Плєшко Алла Анатоліївна
    Дуже цікаве заняття, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
4560
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку