Узагальнюючі схеми розв'язування різних типів задач за допомогою рівнянь. Усі підібрані задачі допомагають реалізувати наскрізні змістовні лінії на уроках математики.
Тема: Розвязування задач за допомогою рівнянь. Мета : прищепити учням уміння правильно знаходити, позначати та виражати шукані величини через інші невідомі величини
Номер слайду 2
Величини відрізняються на … менша більша одна дорожчавеличина дешевша від іншоїна … довша коротша на…більше або менше відповідає діям додавання або віднімання
Номер слайду 3
приклади. В 6-А на 3 учня менше ніж у 6-Б. Скільки учнів у кожному класі, якщо в обох класах 57 учнів?На двох поличках 91 книга. Скільки книг на другій поличці, якщо на першій поличці на 7 книг більше ніж на другій?
Номер слайду 4
Величини відрізняються у...разів менша більша одна дорожчавеличина дешевша від іншоїу …разів довша коротша у… разів більше або менше відповідає діям множення або ділення
Номер слайду 5
Розв'яжи задачіУчні 6-Б класу зібрали у 2 рази більше макулатури, ніж учні 6-А. Скільки кілограм макулатури зібрав кожний клас, якщо разм вони зібрали 111кг макулатури?Оленка зібрала у 3рази менше лікарських трав, ніж Марійка. Скільки кілограм трав зібрала Марійка, якщо вона зібрала на 4 кг більше за Марійку?
Номер слайду 6
Відомо відношення величин Кожну з величин розбито на рівні менші частини. Меншу частину позначають через х. Потім за допомогою дії множення позначають шукані величини
Номер слайду 7
Розв'яжи задачіСторони трикутника відносяться як 3:4:5. Знайти периметр трикутника, якщо більша сторона трикутника більша за меншу на 16дм. Сторони дослідницької ділянки, що має форму прямокутника, відносяться як 3:5. Знайти площу цієї ділянки, якщо її периметр дорівнює 64м.
Номер слайду 8
Позначення натуральних послідовних чисел. Послідовні натуральні числа позначаються: х+1; х+2; х+3 і т. д. Послідовні парні натуральні числа позначаються: 2х; 2х+ 2; 2х+ 4; 2х+ 6 і т. д. Послідовні непарні натуральні числа позначаються: 2х+ 1; 2х+ 3; 2х+ 5 і т. д.
Номер слайду 9
Розв'яжи задачіЗнайти чотири послідовні парні натуральні числа, якщо їх сума дорівнює 100. Сума трьох послідовних непарних натуральних чисел дорівнює 159. Знайти ці числа.
Номер слайду 10
Відсоткове позначення Позначаючи величини, відсотки записують у вигляді десяткових дробів:4%= 0,04;50%= 0,5;140% = 1,4;Потім, знаходячи шукані величини, використовують правило знаходження дробу від числа
Номер слайду 11
Розв'яжи задачіУчнівська парта та стілець коштують 1800грн. Скільки коштує парта і скільки стілець, якщо вартість стільця становить 20% вартості парти?У шкільну їдальню заготовили 2400кг овочів та фруктів. Скільки кілограм фруктів заготовили, якщо їх вага становить 5% від заготовлених овочів?
Номер слайду 12
Шлях. Час. Швидкість.v=𝑠𝑡 - швидкість- шлях, пройдений за одиницю часу.s=vt шлях дорівнює швидкості, помноженої на часt=𝑠𝑣 час дорівнює частці від ділення шляху на швидкість
Номер слайду 13
Шлях. Час. Швидкість. Власна швидкість катера– швидкість у стоячій воді; Швидкість плота– швидкість течії;Швидкість катера за течією – власна швидкість катера + швидкість течії; Швидкість катера проти течії – власна швидкість катера - швидкість течії;
Номер слайду 14
Розв'яжи задачіЗа 3 години руху за течією і 2 години проти течії катер пройшов відстань 93км. Яка власна швидкість катера, якщо швидкість течії річки 3км/год?Катер пройшов за течією річки за 3години таку ж відстань, що й пліт по озеру за 21год. Знайти швидкість течії річки, якщо власна швидкість катера 18км/год.
Номер слайду 15
Позначення величини за одночасної роботи. За одночасної роботи спочатку визначають, яку частину роботи виконує кожний учасник за одиницю часу ( продуктивність), а потім ці частини додають. Якщо в умові задачі виконана робота не задається числом, її приймають за одиницю
Номер слайду 16
Розв'яжи задачіПершій бригаді для виконання певної роботи потрібно 6 днів, а іншій- 12 днів. За скільки днів вони можуть виконати цю роботу, працюючи разом?Одна труба наповнює басейн за 3години, а інша- за 6 годин. За скільки годин наповниться басейн, якщо відкрити дві труби разом?
Номер слайду 17
Позначення трьох невідомих величин. Якщо в задачі є три і більше невідомих величин, які потрібно позначити, то зручніше через х позначити або менше з невідомих величин, або те, з яким пов'язані всі інші
Номер слайду 18
Розв'яжи задачіФермер на полі площею 265 га посіяв пшеницю, кукурудзу та ячмінь. Площа ділянки під кукурудзою становила ¾ площі під пшеницею, а площа засіяна ячменем на 10% менша за площу ділянки під пшеницею. Знайти площу кожної ділянки.