Презентація на тему:" Шкільний булінг"

Про матеріал
Мета: формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; виховувати толерантне ставлення до інших, уміння слухати і чути, краще контролювати власні дії; сприяти розвитку навичок надання і отримання допомоги, розвивати впевненість в собі.
Перегляд файлу

image
   Шкільний булінг

imageБулінг  ( від англ. Bully – хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо

Існують певні ознаки, за якими можна розпізнати булінг:

-                  когось затискають в кутку приміщення;

-                  коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);

-                  один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);

-                  весь клас сміється над одним і тим же учнем;

-                  прізвиська дуже образливі;

-                  по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі; - молодші школярі бояться зайти в туалет;

-                  школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи

соціальна структура булінгу:

-                  image
переслідувач;

-жертва;

Види булінгу:

imageШкільний булінг

Булінг на роботі

Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми:

1.         Фізичний шкільний

imageбулінг умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.

2.         Сексуальний булінг     підвид фізичного булінгу (дії сексуального

характеру

3.         Психологічний

                    шкільний булінг насильство пов’язане з дією на психіку, що завдає психологічнутравму шляхом словесних образ або погроз, переслідування,  

залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість


Психологічний шкільний булінг:

Вербальний булінг

де знаряддям служить слово (образливе ім’я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток і т.д.

Образливі жести або дії

Залякування

використання агресивної мови тіла та інтонацій голосу для того, щоб змусити жертву здійснювати або не здійснювати  що-небудь .

Ізоляція

жертва навмисне ізолюється, виганяється або ігнорується частиною учнів або всім класом

Вимагання

грошей, їжі, інших речей, примус що-небудь вкрасти

imageПошкодження та інші дії з майном

крадіжка, грабіж, ховання особистих речей жертви


Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста,

image
відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають:

-                  фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (наприклад дцп), тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків. - особливості поведінки: замкнуті, сором’язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку.

-                  особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі)

Недостатньо розвинені соціальні навички:

-                  часто не мають ні одного близького друга, спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

-                  Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію.

-                  Відсутність досвіду життя в колективі: ( домашні діти).

-                  Хвороби: епілепсія, заікання, енурез, дислалія(порушення мови), дисграфія(порушення письма), дислексія( порушення читання).

-                  Низький інтелект і труднощі у навчанні.

Булінг включає чотири головні компоненти:

image
   1.Агресивна і негативна поведінка.                 

 2.Здійснюється регулярно.                                   3.Відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу.  

4.Така поведінка є  навмисною.у

imageДіти, що стали жертвами булінгу, проявляють наступні (у тому числі патологічні) особливості поведінки:

-                  прикидаються хворими, щоб уникнути походу до школи;

-                  бояться самі йти до школи і зі школи, просять проводити їх на уроки, спізнюються;

-                  поведінка і темперамент змінюються;

-                  явні симптоми страху, що полягають у порушеннях сну і апетиту, нічному крику, нервовому тику, відлюдькуватості і замкненості;

-                  виявлення рваного верхнього одягу або пошкоджених речей;

-                  часті прохання дати гроші, злодійство;

-                  зниження якості навчання, втрата інтересу до улюблених занять;

-                  постійні ссадини, синці та інші травми;

-                  мовчазність, небажання йти на розмову;

-                  як прояв крайнього ступеню : суїцид

imageПоведінка жертви виявляється за такими показниками:

-                  шкільні речі часто бувають розкидані по класу чи сховані.

-                  на уроках веде себе боязливо, замкнений, коли відповідає, по класу розповсюджується шум, сміх, коментарі.

-                  під час перерви, в їдальні, тримається осторонь інших, уникає ровесників і старших школярів, намагається бути недалеко від вчителів.

-                  дитину ображають, дражнять, дають образливі прізвиська.

-                  добре контактує з вчителями і погано з ровесниками.

-                  запізнюється на уроки або пізно йде зі школи.

-                  під час групових занять дитину ігнорують або обирають останньою.

imageТипові риси учнів, схильних до проявів насильства:

-                  вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі;

-                  вони імпульсивні  й легко шаленіють;

-                  вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих

(передусім батьків і вчителів);

-                  вони не виявляють співчуття до своїх  жертв;

-                  якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.

Нормативні документи, що регулюють питання булінгу.

1.                   Конвенція ООН про права дитини;

2.                   Конституція України;

3.                   Закон «Про охорону дитинства»;

4.                   Цивільний та Сімейний кодекси;

5.                   Закон «Про попередження насильства у сім’ї»;

6.                   Закон України «Про освіту».

imageЗа даними психологічних досліджень зарубіжних та вітчизняних шкіл, булінг – явище досить поширене в

Дослідження булінгу в школі

Кривдники-хлопці частіше застосовують фізичну агресію, а дівчата дражняться, поширюють чутки, ізолюють, ігнорують.

image

image

image


image

image

Наслідки шкільного насилля

image

image

Учені відзначають такі типові характерні риси спостерігачів:

image


image


image

image


imageЯкщо дитина підтвердила Вам в розмові, що вона жертва булінгу:

Скажіть дитині:

-                   Я тобі вірю (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви зможете допомогти їй вирішити цю проблему).

-                   Мені шкода, що з тобою це сталося – (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви намагаєтеся зрозуміти її почуття).

-                   Це не твоя провина (дайте дитині зрозуміти, що вона не одинока в подібній ситуації, багатьом її одноліткам доводиться спостерігати різні варіанти залякування та агресії в той чи інший момент дорослішання).

-                   Добре, що ти сказав мені про це (це допоможе дитині зрозуміти, що вона правильно вчинила, звернувшись за допомогою і підтримкою).

-                   Я люблю тебе і намагатимусь зробити так, щоб тобі більше не загрожувала небезпека (це допоможе дитині з надією подивитись у майбутнє та відчути захист).

Технологія реагування на виявлені або встановлені факти булінгу:

1.         При встановленні факту або підозри на наявність ситуації булінгу вчитель повідомляє про цю ситуацію адміністрації закладу.

2.         Адміністрація, спільно з психологічною службою школи приймає рішення про невідкладність реагування на виявлений факт.

3.         Безпосередня робота з жертвами і булерами.


image

image


image


План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу.

1.Тиждень протидії поширення булінгу: « Стоп, булінг!»

2.Тренінг на тему:  «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

3.Випуск стінгазети : «Поради:як допомогти дітям впоратися з булінгом»

4.Години спілкування на тему : «Булінг.Профілактика булінгу»

5.Проведення заходів в рамках акції» !: днів проти насильства».

6.Перегляд відеопрезентацій «Булінг у школі»

7.Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу та заходів реагування.

image8.Інформаційно-просвітницький захід щодо протидії булінгу.

9.Перегляд мультфільмів «Жив був собі чорний кіт.» «Гидке каченя».

10Інформаційно-просвітницький захід на тему: «ЯК навчити дітец протидіяти булінгу.»

11.Міні-тренінг : «Як навчити дітей безпечній поведінці в інтернеті?»

12. «Консультативний пункт « Сринька довіри.»

13 «Безпечна школа.Маски булінгу.»Круглий стіл для педколективу.

14Школа лідерів.Складання та розповсюдження листівок на тему: «НЕ стань жертвою булінгу».

 15Виставка малюнків на тему: «НІ шкільному булінгу!» 16Провдення батьківських зборів: Поговоримо про булінг та кібербулінг.

Цитати відомих людей:

-                  Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді)

-                  Байдужість – це найвища жорстокість. (М. Уілсон)

-                  Жорсткість і боязкість – одного поля ягоди. (І. Шевелев)

-                  Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. (Л. Костенко)

-                  Нема величі там, де нема простоти, добра і правди.

(Л. Толстой)

-                  Кожного разу, коли тобі чого – небудь дуже хочеться, спинись і поміркуй: чи добре те, чого тобі так хочеться. (Л. Толстой)

Притча про жорстокість

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. Якось учень поставив майстру запитання: «Учителю, а як довідатися, на скільки я жорстокий?»

«Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І

якщо один раз ти не відчуєш болю – знай, жорстокість поглинула тебе».

Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.


image

image

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
1 квітня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку