Презентація на тему :"Словосполучення. Повторення, узагальнення й систематизація вивченого"

Про матеріал
Презентація до уроку:" Словосполучення. Повторення, узагальнення й систематизація вивченого"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення, узагальнення й систематизація вивченого Учитель української мови та літератури Вітюк Світлана Петрівна СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ

Номер слайду 2

Повідомлення на лінгвістичну тему

Номер слайду 3

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯСИНТАКСИЧНА ОДИНИЦЯ, ЩО УТВОРЮЄТЬСЯ ПОЄДНАННЯМ ДВОХ І БІЛЬШЕ ПОВНОЗНАЧНИХ СЛІВ НА ОСНОВІ ПІДРЯДНОГО ЗВ’ЯЗКУ

Номер слайду 4

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ Прибрались ошатно. Як?

Номер слайду 5

Види словосполучень. За способом вираження головного слова. За видом підрядного зв’язку. За будовоюіменніДієслівніПрислів-никовіУзгодже-ння. Керува-ння. Приля-ганняпростіскладні

Номер слайду 6

За способом вираження головного словаІменні: Сумовите ячання (іменник) Мокрий від дощу (прикметник) Одна з країн (числівник) Хтось із них (займенник)ДієслівніДихається легше (дієслово) Бажаючий грати (дієприкметник) Співаючи пісню (дієприслівник)ПрислівниковіПраворуч від нас (прислівник)

Номер слайду 7

Види зв’язку слів у словосполученніУзгодження. Керування. Приляганнязалежне слово вживається в тому ж роді, числі й відмінку, що й головне:невеликий твірголовне слово керує залежним, яке приєднується до головного за допомогою прийменника або без нього:підійшов до березизалежне слово зв’язане з головним лише за змістом:приплив швидко

Номер слайду 8

За будовою. ПростіСкладніУтворені з двох повнозначних слів. Холодна вода. Утворені з трьох або більше повнозначних слів Теплий осінній вечір

Номер слайду 9

Типи зв’язку слів у словосполученніГраматич-ний зв’язок. Тільки за змістом. Виражається за допомогою закінчень залежного слова, або закінчення й прийменника. Незмінні слова(прислівники, дієприслівники, інфінітив) зв’язуються з головним за змістом. Золота пора. Несказанно прекрасні (наскільки?)

Номер слайду 10

Не є словосполученнями: Калина достигла. Сувора й затяжна. Бити байдики, Чорне море. Біля лісу, під деревом. Підмет з присудком. Однорідні члени речення. Фразеологізми, стійкі сполучення слів. Сполучення іменника або займенника з прийменником. Буду читати, найбільш здатний. Складені форми слів. Стоять, укриті снігом. Сполучення з відокремленими членами

Номер слайду 11

Із поданих слів виписати тільки ті, які є словосполученнями. Тримати за руку, буду читати, море по коліна, енергійні рухи, листя осипається, ти скажеш, радо вітають, з доброго дива, нехай повідомить, повернувшись засвітла, інші питання, вдень і вночі, новини тижня, страх спутує, наша родина, ситий по зав’язку, яскраві малюнки, кава або чай.

Номер слайду 12

Ключ З перших букв записаних словосполучень складіть закінчення вислову давньогрецького філософа Платона: «Основа всякої мудрості - …»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Знати достеменно, знайшов можливість, перечитав двічі, гідний подиву, досвідчений майстер, взувся нашвидкуруч, вчасна допомога, оживити минуле, завдати збитків, тимчасове непорозуміння, класти в шухляду, залишив напризволяще, вищий за всіх, звести нанівець, зніяковілий хлопець, де-не-де видно, давній друг, ставний парубок, ставлення до людей, силоміць не примусиш, ледве встиг, дивовижний випадок, просив зайти, славити Батьківщину, щоденна праця, готуватися до зустрічі.

Номер слайду 19

Гляньте, щедра осінь під вікнами ходить,Щиро золото всім роздає.

Номер слайду 20

Лісова галявина, знайдеш підберезники, знайдеш на галявині. На лісовій галявині знайдеш підберезники.

Номер слайду 21

Чим відрізняються ці речення?На голові в пастуха овець був сплетений з соломи бриль, а в руці – палиця з ліщини. На голові у вівчаря був солом’яний бриль, а в руці – ліщинова палиця.

Номер слайду 22

Вода з джерела – Гілка верби – Озеро в лісі – Промінь сонця – День вересня – Сад восени -

Номер слайду 23

Творча робота. Написати твір-мініатюру про осінь, ввівши в нього словосполучення.

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Повторити правила с. 20 -24. Виконати вправу 46( Достатній рівень - скласти за картиною 5-7 словосполучень, зробити їхній синтаксичний розбір. Високий рівень – написати твір-мініатюру, виписати з нього 5-7 словосполучень, зробити їхній синтаксичний розбір).

pptx
Додав(-ла)
Вітюк Світлана
Додано
8 серпня 2022
Переглядів
1835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку