Презентація на тему:"Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі".

Про матеріал
Презентація на тему:"Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі". В презентації розкрито, як людина виконує у своєму житті різноманітні соціальні ролі, набуває життєвих навичок, які допомагають їй долати труднощі повсякденного життя, адаптовуватися до них.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі

Номер слайду 2

Повторимо:

Номер слайду 3

... Весь світ — театр. Жінки й чоловіки — усі актори. У них є виходи і ролі,І кожен не одну тут грає роль... В. Шекспір

Номер слайду 4

Обміркуйте й обговоріть ситуацію: Гліб їхав до школи, затишно влаштувавшись біля віконця автобуса. Зайшла літня жінка, постояла біля Гліба і запитала, чи може він поступитися їй місцем. «І чого я повинен вставати?» — подумав Гліб, зітхнув і встав. У дверях школи черговий запитав, чи є у Гліба змінне взуття. «От причепилися!» — подумав хлопець. У класі його друг Рома запитав, чи приніс Гліб узяту напередодні книгу. Він про неї забув, і друзі посварилися. У чому полягає проблема Гліба? Чого очікували від нього оточуючі?

Номер слайду 5

Причини, за яких людина одягає маски?Причиною того, що людина починає грати певну роль, можуть бути обставини, у які вона потрапляє.

Номер слайду 6

Коли і навіщо людина вдягає маски?Буває, що «Я» людини не відповідає тій ролі, яку вона вимушена грати в цей момент. Тоді людина може вдягнути маску, наприклад, «грубіяна», «мачо», «ботана», «хорошої дівчинки», «тусовщика», «крутого хлопця», «скиглія й зануди» та ін. З одного боку, маска оберігає людину. З другого, це спосіб маніпулювати іншими, тож іноді маска людини може зашкодити іншим.

Номер слайду 7

Соціальні ролі, які люди виконують упродовж життя. Ви восьмикласники, ваш соціальний статус — учень. Соціальний статус впливає на поведінку людей. Знаючи соціальний статус людини, можна визначити її риси характеру, а також передбачити її дії. Сукупність цих дій називають соціальною роллю.

Номер слайду 8

Різноманітність соціальних ролей

Номер слайду 9

Якою є наша соціальна роль?Саме поведінка, яка відповідає очікуванням інших людей, і є соціальною роллю. Соціальна роль — це спосіб поведінки людей залежно від їхнього статусу в суспільстві, який відповідає прийнятим нормам.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Обговорення ситуацій: Школярка Руся вважала, що вже виросла з ролі доньки-підлітка, тому приміряла на себе роль дорослої. Вона не вважала за потрібне питати дозволу в батьків, коли йшла гуляти, не повідомляла їм про свої плани, пізно поверталася додому. Через це батьки проводили з нею виховні бесіди, які зазвичай переходили у сварки.1. Розіграйте в парах розмову батька (матері) із сином (донькою), коли дитина пізно повернулася додому. 2. Чи праві батьки, вимагаючи, щоб їхні тринадцяти-чотирнадцяти-річні син чи донька були вдома не пізніше встановленого часу та повідомляли про місце перебування у вечірній час? У чому полягає соціальна роль матері, батька?

Номер слайду 12

Обговорення ситуацій: Руся прогулювала уроки, подорожуючи містом. У громадському транспорті в неї не було квитка, бо батьки позбавили її кишенькових грошей. Вона наразилась на конфлікт із контролерами. Її відвезли до відділку поліції. Тато приїхав і забрав Русю, йому довелось сплатити штраф.1. Розіграйте в парах можливий конфлікт із контролером у транспорті. Які соціальні ролі виконуєте ви та контролер? Чи довелось вам одягнути певну маску, щоб вирішити конфлікт із контролером?2. Як батько Русі виконав свою соціальну роль?

Номер слайду 13

Обговорення ситуацій: Якось Руся запримітила у своєї приятельки Тетяни прикрасу. яка дуже личина до Русиної фіолетової сукні. Руся попросила прикрасу на кілька днів, але не повертала довго. Коли Тетяна попросила повернути прикрасу, Руся вдалася до грубощів: відповіла приятельці, що прикраса не пасує до кольору її очей, що в неї немає смаку, фігура далека від досконалості. Але Тетяна була впевненою в собі й могла за себе постояти.1. Розіграйте в парах можливий конфлікт між Русею та її приятелькою. Чим може закінчитися з'ясування стосунків в описаній ситуації?2. Які соціальні ролі грають дівчата?3. Яку маску вдягла Руся у цій ситуації?4. Як слід вчинити дівчатам, щоб вирішити конфлікт?

Номер слайду 14

Обговорення ситуацій: Батьки заборонили Русі виходити вечорами з дому, спілкуватися із деякими знайомими. Вона ж, надягнувши маску бунтарки, одного разу не з’являлася вдома кілька днів. Батьки долучили до розшуку доньки поліцію. Русю знайшли у сім‘ї її подруги та взяли на облік у службі у справах неповнолітніх.1. Чому Русю взяли на облік у службі у справах неповнолітніх?2. Розігруючи ситуації в парах, ви виявляли навички спілкування з однолітками, дорослими, батьками. Чи просто вам було знайти вихід із цих ситуацій та не втратити себе? Чи притаманні вам ролі, які довелося грати? У якій ситуації ви відчули необхідність вдягнути маску? Яку?

Номер слайду 15

Кожна соціальна роль має загальноприйняті права й обов’язки. Одні ролі є більш важливими, інші — менш важливими. Є ролі, які визначають спосіб життя, коло знайомих, манеру поведінки, а є ролі, які на це не впливають. Освоєння соціальних ролей — неодмінна умова, щоб людина змогла влитися в суспільство. Спостерігаючи і виконуючи соціальні ролі, людина засвоює соціальні стандарти поведінки, учиться здійснювати самооцінку і самоконтроль.

Номер слайду 16

Права дитини:

Номер слайду 17

Навички, необхідні для виконання певних соціальних ролей:

Номер слайду 18

Успішне виконання соціальних ролей. А як реалізуєтеся в житті, чи успішно виконуватимете свої соціальні ролі — залежить від вас. Тому слід постійно розвивати і вдосконалювати власні життєві навички. Щоб розвинути життєві навички, потрібно відпрацьовувати їх, спілкуючись із дорослими і ровесниками. Зокрема, читати книжки і дивитися фільми, у яких ідеться про загальнолюдські цінності. Обговорювати життєві ситуації, обмінюватися думками і досвідом. Щиро й доброзичливо спілкуючись, ви навчитеся поважати думки інших.

Номер слайду 19

Розв'яжіть проблему: Галя не вміє відповідати, коли з нею поводяться нешанобливо. Вона терпляче вислуховує подруг, коли вони говорять їй щось неприємне, не знає, що сказати хлопчикам, коли вони глузують з неї, мовчки відходить від прилавка у шкільній їдальні, коли її відштовхують охочі купити щось без черги. Що треба робити Галі, щоб у неї сформувалася навичка просити оточуючих поводитися з нею інакше?

Номер слайду 20

Висновки: Кожна людина займає певне соціальне місце в суспільстві, тобто соціальний статус. Соціальний статус передбачає сукупність дій — соціальну роль. Соціальна роль — це поведінка, яка відповідає очікуванням інших людей. Людина виконує у своєму житті різноманітні соціальні ролі, набуває життєвих навичок, які допомагають їй долати труднощі повсякденного життя, адаптовуватися до них.

Номер слайду 21

Перевіримо себе: I рівень1. Які соціальні ролі ви виконуєте?2. Яка з ваших соціальних ролей подобається вам більше за інші? Чому саме вона?II рівень3. Що ви можете сказати про свій соціальний статус?4. Які соціальні ролі пов'язані з вашим соціальним статусом?III рівень5. Опишіть правила поведінки, якої оточуючі очікують від людини, що виконує соціальну роль покупця в продуктовому магазині.6. Опишіть правила поведінки, якої оточуючі очікують від людини, що виконує соціальну роль пацієнта в лікарні. IV рівень7. Чи є у вас навичка говорити «ні», якщо ви не хочете робити те, що вам пропонують? Як формується така навичка? Як вона допомагає в повсякденному житті?8. Чи є у вас навичка правильно реагувати на критику? Як формується така навичка? Як вона допомагає в повсякденному житті?

Номер слайду 22

Вивчаємо себе:

Номер слайду 23

Домашнє завдання1. Опрацювати § 2. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світ.2. Виконати завдання «Вивчаємо себе». 3. Виконати тести 8 -БКод доступу 8694107відкривши посиланняjoin.naurok.ua

Номер слайду 24

Домашнє завдання1. Опрацювати § 2. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світ.2. Виконати завдання «Вивчаємо себе». 3. Виконати тести 8 -АКод доступу 1638951відкривши посиланняjoin.naurok.ua

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Лариса Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
11 вересня 2021
Переглядів
3478
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку