Цивільний кодекс України, стаття 302. Право на інформацію Фізична особа має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію… Фізична особа, яка поширює інформацію, зобов’язана переконатися в її достовірності. Фізична особа, яка поширює інформацію, отриману з офіційних джерел (інформація органів державної влади, органів місцевого самоврядування, звіти, стенограми тощо), не зобов’язана перевіряти її достовірність та не несе відповідальності в разі її спростування. Фізична особа, яка поширює інформацію, отриману з офіційних джерел, зобов’язана робити посилання на таке джерело. Проаналізуйте статтю закону. Узагальніть її основний зміст. На вашу думку, чому праву на інформацію відводиться настільки важлива роль, що воно законодавчо закріплено?
Якщо хочете дізнатися більше про цю тематику, скористайтесь онлайн-курсом «Новинна грамотність», який розробили фахівці ГО «Детектор медіа»https://video.detector.media/special-projects/novynna-gramotnist-i22 Перегляньте сюжети теленовин. Чи помітили ви факти маніпуляції?Чи варто на це звертати увагу, щоб не стати жертвою маніпуляцій з боку власників великих телеканалів?
Базові настанови щодо перевірки джерел інформації від медіаексперта й журналістки Людмили Гуменюк: Оцінка завжди відбиває чиюсь суб’єктивну позицію, емоційне ставлення, заклик до якихось дій. Факт від оцінки відрізняє об’єктивність. Все, чого можна торкнутися, виміряти, перелічити, підтвердити. Фактами можуть бути числа, дати, імена, події«Факти – священні, коментарі – вільні»З’ясувати, з чим ви маєте справу – з фактом чи судженням. Факт не дає оцінок, а також ні до чого не закликає
Прочитайте і визначте, де у наведених реченнях факт, думка, судження, упередження. Мені більше подобається приходити на другий урок. От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття. Я не підтримую учнів, які не здатні прийти на перший урок. Сьогодні я прийшов/прийшла до школи на другий урок.
Домашнє завдання. Перейдіть за посиланням та ознайомтеся зі статтею.https://wz.lviv.ua/article/201038-lvivsku-patrulnu-politsiiu-ocholyv-donetskyi Підкресліть у статті прямою лінією факти, а хвилястою – судження. Поміркуйте, чи довіряєте ви цьому медіа. Аргументуйте свою думку. Громадянська освіта (Бакка, Марголіна, Мелещенко) 10 клас §35 с. 154-159http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-gromadjanska-osvita-bakka-2018.pdf