мета: навчити учнів складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу школярів; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту за поданим початком,кінцівкою та ілюстраціями. Презентацію підготувала вчитель початкових класів Мощенської філії КЗ “ Хащуватський ліцей” Карташова А. В.
Номер слайду 2
Тема уроку: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту за поданим початком,кінцівкою та ілюстраціямимета: навчити учнів складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу школярів; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.
Номер слайду 3
І. Організаційний момент. Дзвоник весело лунаєДо уроку закликає. Досить нам всім розмовляти. Час настав вже працювати. Не зівайте, не баріться. До роботи всі беріться.
Номер слайду 4
ІІ. Актуалізація опорних знань1. Гра “ Три кольори”Нумо, діти, всі разом. Пригадаємо гуртом,Що учора ми вивчали ?рід іменника- Тож давайте ми пограємо. Й правила всі пригадаємо. Зараз перед вами будуть з̕являтися малюнки. Ви по черзі будете їх називати та вказувати рід іменника піднявши відповідний колір .( якщо чоловічий рід піднімаємо синій колір, якщо жіночий – червоний, середній – зелений).
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
2. Робота над загадкою— Відгадайте загадку.y В нього восьмеро очей,Ніжки від самих плечей. З павутини робить сітку: Восени, зимою, влітку...
Номер слайду 8
3. Хвилинка каліграфіїПп па ву чок— Запишіть каліграфічно. Павук щосили плете павутиння — на суху погоду.— Як ви розумієте це прислів’я?— Знайдіть у реченні іменники.— Визначте їх рід.
Номер слайду 9
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку— Сьогоднішній урок розвитку зв’язного мовлення ми присвятимо павучкові та його вмінню добре ткати. Будемо вчитися складати зв’язний текст за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями.
Номер слайду 10
ІV. Робота над темою уроку. Робота у «Зошиті з розвитку писемного мовлення»— Прочитайте початок тексту «Павучкові рушнички» за М. Пономаренко.— Де жив павучок?— Що він любив робити понад усе?— Якими були його рушнички?
Номер слайду 11
2. Робота за ілюстраціями підручника (с. 112)— Розгляньте малюнки, на яких зображено подальші події.— Куди ховав свої рушнички павучок?— Яка біда спіткала нашого героя?(Тільки от біда — рушників стало такбагато, що вже й скриня не зачиняється.)— До кого павучок вирішив звернутися за допомогою?— Яких комах він зустрів у лісі?— Хто стояв посередині кола?(Золотокрила бджілка)— Як ви вважаєте, що святкували комахи?(День народження бджілки)
Номер слайду 12
— Що вирішив зробити павучок?— Кому він подарував свої рушнички?— Чи сподобалися подарунки комахам?
Номер слайду 13
3. Робота у «Зошиті з розвитку писемного мовлення»— Прочитайте продовження казки у «Зошиті з розвитку зв’язного мов-лення».— Як автор завершила свою казку?
Номер слайду 14
Фізкультхвилинка
Номер слайду 15
4. Словникова робота Жук-рогач; золотокрила бджілка; іменинниця; день народження; мураш; пречудовий рушник; немов з туману зітканий.— Що означають вислови: «з порожніми руками»; «полинули у танок»?
Номер слайду 16
5. Самостійна робота— Складіть і запишіть власний текст за малюнками підручника.
Номер слайду 17
6. Заслуховування робіт учнів
Номер слайду 18
7. Це цікаво!— Порівняйте власні розповіді з оповіданням М. Пономаренко. ( вчитель зачитує текст « Павучкові рушники» М. Пономаренко).
Номер слайду 19
V. Підсумок уроку. Вправа «Незавершене речення»Сьогодні на уроці ми вчилися... На сьогоднішньому уроці цікавим відкриттям було...
Номер слайду 20
VІ. Домашнє завдання— Розкажіть складений текст своїм рідним.— А що ви вмієте робити найкраще?— Як ви розумієте вислів: «Щедрий не той, хто дарує, а той, хто не шкодує»?