ІІ. Актуалізація опорних знань. Вдома гарно ви трудилисьІ завдання всі зробили. Тож настав тепер вже час. Перевірити всіх вас. Швидше зошити беріть. Та завдання покажіть.1. Перевірка домашнього завдання (вправа 250, с. 103)— Прочитайте записані абзаци.— Поясніть правопис слів з пропущеними буквами.
1. Словниковий диктант— Запишіть слова, розподіляючи їх за питаннями хто? або що?. Ведмідь, кукурудза, голуб, суниця, полуниця, хвилина, секунда, шпак,вівця, троянда, метелик, тополя.— Поставте наголос у словах.— Усно складіть речення з одним з цих слів. Любите ви працюватиІ звичайно в ігри грати. Пропоную не баріться. Та за ручку всі беріться. Зачитаю вам слова. Ну, а ви їх запишіть На дві групи розділіть. ХТО? чи ЩО? Мені вкажіть.
3. Робота за вправою 252 (с. 104)— Прочитайте вірш Романа Завадовича.— Спишіть вірш. Підкресліть іменники, які називають імена людей.— Чому ці слова пишуться з великої букви?— Яким великим українцям належать ці імена?— Чому виділене слово пишемо з великої букви?— Які ще слова можуть писатися з великої букви?Кожен з вас є особливий, Неповторний та грайливий. Коли вас хтось зустрічаєЯк вас звуть завжди питає. А ви відповідь даєте. Та ім’я своє назвете.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку— Сьогодні ми поглибимо свої знання про правопис слів з великої букви,ознайомимося з новими поняттями.Є слів багато в рідній мовіВони близькі нам і чудові. В них особливість є одна У правописі відмінність ця.І щоб нам грамотно писати. То правила потрібно знати.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. В нашій мові є слова,Що предмети називають.Їх загальні нарікають : Ріки, море чи поля, села , вулиці, міста, брат, сестра, тато і мама, дід, бабуся, друзі, вчитель. Загалом багато їх. Ти зовсім не сумнівайся і мерщій запам’ятай: При письмі в них не зівай, малі літери вживай.
Але інші є слова - Це вже власні імена. Вони владу ніби маютьІ їх дуже поважають. Та щоб це всім показати. Слід з великої букви їх писати. Тож і ви не забувайте. Правило запам’ятайте: Прізвище, ім’я людини, кличку різної тварини, назви міста, чи села, вулиці, річок, морів, океанів та садів, гір чи луків і парків – завжди друже, поважай та велику букву в них вживай. Мороз. Снігуронька. Побігайчик
VІ. Підсумок уроку— Як пишуться власні іменники? Наведіть приклади.— Як пишуться загальні іменники? Наведіть приклади. Гра «Ланцюжок міст»— Продовжіть ланцюжок власних іменників, щоб кожний кінцевий звукпопереднього слова був першим звуком наступного слова. Харків — Вінниця — Ялта — Алушта — ...
Використана література. Українська мова. 3 клас. ІІ семестр (за підручником. М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун) / М. О. Володарська,А. І. Настенко, Л. І. Охрій, О. М. Пілаєва. — Х. : Вид.група «Основа», 2014. — 126, [2] с. — (Серія «Початковашкола. Мій конспект»). ISBN 978-617-00-2137-3.