1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок розвитку писемного. Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплинка води»

Про матеріал
Мета: навчати учнів складати казку, передаючи діалог дійових осіб; збагачувати словниковий запас; розвивати уяву, вміння фантазувати; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Урок розвитку писемного мовлення.

Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплинка води»

Мета: навчати учнів складати казку, передаючи діалог дійових осіб; збагачувати словниковий запас; розвивати уяву, вміння фантазувати; виховувати любов до природи..

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок вже пролунав,

 Він на урок малят позвав.

 Будем старанно працювати,

І писати, і казки складати,

Щоб сказали всі про нас:

 — Тут малята — просто клас!

ІІ . Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Шифрувальники»

— Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів’я:

2 вчить 3 як 5 світі 1 казка 4 на 6жить.

  1. Бесіда

— Які типи казок ви знаєте?  Народні, фантастичні, казки, про тварин, авторські, побутові

— До якого типу тексту належить казка?

— Чим казка відрізняється від оповідання?

— Казка нас навчає розуму, виховує в нас найкращі почуття,вчить любити й поважати старших, друзів. Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. Послухайте загадку і скажіть, що допомагатиме нам сьогодні на уроці.
      3.Робота над загадкою
Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)

— Так, вода. А чи замислювалися ви, діти, над тим, що було б наземлі без води? (Не росли б дерева, квіти, не зеленіла б травичка, небуло б птахів, звірів, і навіть нас — людей.)
— У давнину, коли довго не було дощу, вода не поливала нашуземлю, люди виходили на подвір’я і закликали дощик.

 Промовляння заклички

 Іди, іди, дощику,

 Зварим тобі борщику

 У зеленім горщику.

 Мені — каша,

 Тобі — борщ,

 Щоб рясніший ішов дощ.

ІІІ . Повідомлення теми й мети уроку

— На сьогоднішньому уроці ми спостерігатимемо за дощовою краплинкою, вирушимо разом із нею у цікаву подорож, послухаємоїї захопливі оповідки, а потім і самі створимо казку «Як подорожує краплинка води».

ІV. Робота над мовним матеріалом

  1. «Асоціативний кущ»

— Діти, що ви уявляєте, почувши слово вода?

 

         Хмарка        сніг          океан          калюжа

 

                                        ВОДА

 

         Краплинка         дощ         вода         річка

 

  1. Бесіда про дощові крапельки

Учитель «ловить» краплинку води.

— Що у мене в руці? (Краплинка води)

— Звідки впала дощова краплинка? (З неба)

— Де вона народилася? (У хмарці)

— Чому ви так вважаєте? (Бо хмарка дощ приносить.)

— Чи всі хмарки дощ приносять? (Ні, тільки темні.)

— А які ще є хмари? (Сірі, білі)

— А білі хмарки приносять дощ? (Білі хмарки плавають у небі,як лебеді. Вони молоді, набираються сили.)

— На що схожі хмарки? (На коників, на пух, солодку вату,тварин, замки…)

— А які хмарки в різні пори року? (Восени небо затягнуте густими сірими хмарами. Взимку сірі хмари темніють і, ніби важкі брили, нависають над землею. Навесні небо блакитне, світле.)

— Чи можна полічити всі краплинки, які падають з неба,з хмарок? (Ні)

  1. Гра «Мікрофон»

— Чи загинуть краплинки, які впадуть на землю?

(відповіді дітей)

Спостереження за краплинками

— Як краплинки падають на землю?(Вони ніби танцюють на асфальті, підстрибують, неначе змагаються, хто вище; то кружляють у повітрі, то ніби тупають ніжками: кап-кап.)

Фізкультхвилинка

Робота над складанням казки «Як подорожує краплинка води»

  1. Робота в парах

— Уявіть, що ви спіймали краплинку.

— Яку казку вона вам може розповісти?

Усні розповіді учнів із введенням діалогу.

  1. Слухання зачину казки

— Послухайте, яку казку розповів мені коник-стрибунець.

        Йшов рясний дощ. Краплинки весело кружляла у таночку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна Крапелька на листок калини.Заіскрилася, запишалася та раптом побачила маленьку тендітну Липку з прив’ялим листям…

— Пофантазуйте, яка розмова могла відбутися у казці між героями.

  1. Ознайомлення зі зразком продовження казки

— Чому ти, Липко, зажурилася? Чому листочки свої опустила?

— Мене давно не поливав дощик!

— Липко, я можу тобі допомогти.

— А як?

— Зачекай, я полечу до хмаринки, покличу своїх сестричок, і ми тобі допоможемо!

Налетіла хмаринка. Пішов теплий дощик. Упали краплинки на Липку. Зраділа Липка, підняла своє зів’яле листя.

Відтоді товаришують краплинки з Липкою. Як хороше жити, коли в тебе є вірний друг!

  1. Самостійна робота учнів. Записування складених казок
  2. Перевірка написаного, аналіз мовних помилок
  3. Підсумок уроку

— Продовжте твердження: «Цей урок навчив мене…

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку