Тема уроку: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачуватисловниковий запас школярів; виховувати культуру писемного мовлення.
ІІ. Актуалізація опорних знань Кіт Мурко й кицюня Мурка. Муркотіли досхочу. Мурко й Мурка, не мурчіть,Молочко швидко хлепчіть.- Поясніть правопис слів Мурка й Мурко. Запишіть каліграфічно1. Каліграфічна хвилинка. Мм, Мм , Мм, Му, мур, мур, Мурка, Мурко. Як ви думаєте чим відрізняються ці слова: Мурка – Мурко?
Гра “Синій, червоний, зелений”- Нині ми по практикуємо. Та пограємось у гру.- Перед вами є три кружечка різного кольору: синій, червоний, зелений. Я вам буду показувати малюнок, ну, а ви часу не гайте, рід його вже вибирайте. Та картки лиш підіймайте. Якщо буде іменник чоловічого роду – синій колір підійміть; жіночого – червоний, а середнього – зелений.
3. Первинне закріплення (вправа 267, с. 110–111)— Прочитайте текст. Перекажіть його.— Як ви розумієте значення слова рінгтон?— Спишіть текст і визначте рід виділених іменників.— До яких з виділених іменників можна додати слова воно, моє?— Підкресліть спільнокореневі слова в другому абзаці тексту. (Телефон,телефонували, телефонував)
Використана література: Українська мова. 3 клас. ІІ семестр (за підручником. М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун) / М. О. Володарська,А. І. Настенко, Л. І. Охрій, О. М. Пілаєва. — Х. : Вид.група «Основа», 2014. — 126, [2] с. — (Серія «Початковашкола. Мій конспект»). ISBN 978-617-00-2137-3.