1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Презентація на тему: "Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати культуру писемного мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Презентацію підготувала вчитель початкових класів Мощенської філії КЗ “Хащуватський ліцей” Карташова А. В.

Номер слайду 2

Тема уроку: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачуватисловниковий запас школярів; виховувати культуру писемного мовлення.

Номер слайду 3

І. Організаційний момент. Чути дзвоник голосистий,Він лунає променисто. На урок всіх вас скликаєТа до праці залучає. То ж мерщій усі сідаймо,Наш урок розпочинаймо.

Номер слайду 4

ІІ. Актуалізація опорних знань Кіт Мурко й кицюня Мурка. Муркотіли досхочу. Мурко й Мурка, не мурчіть,Молочко швидко хлепчіть.- Поясніть правопис слів Мурка й Мурко. Запишіть каліграфічно1. Каліграфічна хвилинка. Мм, Мм , Мм, Му, мур, мур, Мурка, Мурко. Як ви думаєте чим відрізняються ці слова: Мурка – Мурко?

Номер слайду 5

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку— Яким словом можна замінити іменник Мурко? — Яким словом можна замінити іменник Мурка? Сьогодні, друзі, буде гра. Ми всі замінимо слова. Секрети їх ми розгадаємо. Якого роду є пізнаємо.(Він)(Вона)

Номер слайду 6

В гості завітав хлопчина.- Ой, чия це є дитина?Хлопчик ( чий?) він, мій. То ж і ти запам̕ятай: Рід іменника шукай. Добавляй лише питання Й відповідь собі надай.(чий?) – він, мій – чоловічий рід;(чия?) – вона, моя – жіночий рід;( чиє?) – воно, моє – середній рід.

Номер слайду 7

Гра “Синій, червоний, зелений”- Нині ми по практикуємо. Та пограємось у гру.- Перед вами є три кружечка різного кольору: синій, червоний, зелений. Я вам буду показувати малюнок, ну, а ви часу не гайте, рід його вже вибирайте. Та картки лиш підіймайте. Якщо буде іменник чоловічого роду – синій колір підійміть; жіночого – червоний, а середнього – зелений.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу1. Робота за вправою 266 (с. 110)— Прочитайте загадку.— Випишіть імена хлопчиків, а потім — імена дівчат, додаючи слова він,мій; вона, моя.— До яких слів можна додати слово воно, моє? (Медове, соковите, здорове яблуко)

Номер слайду 10

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 111)— Якого роду бувають іменники?— Як визначити рід іменника?Іменники бувають: чоловічого роду, жіночого роду, середнього роду.

Номер слайду 11

3. Первинне закріплення (вправа 267, с. 110–111)— Прочитайте текст. Перекажіть його.— Як ви розумієте значення слова рінгтон?— Спишіть текст і визначте рід виділених іменників.— До яких з виділених іменників можна додати слова воно, моє?— Підкресліть спільнокореневі слова в другому абзаці тексту. (Телефон,телефонували, телефонував)

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка

Номер слайду 13

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань1. Робота за вправою 268 (с. 111)— Прочитайте слова, дотримуючи правильної вимови.— Випишіть іменники у три стовпчики, розподіливши їх за родами.

Номер слайду 14

2. Словникова робота— Прочитайте анаграму.л к т о е и к в3 1 6 2 4 7 5 8— Як ви розумієте значення цього слова?Колектив — сукупність людей, об’єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами.— Доберіть синоніми до слова колектив. (Команда, персонал, штат)

Номер слайду 15

— Серед слів вправи 268 знайдіть іменник, який є назвою міри часу. (Хвилина)— Доберіть спільнокореневі слова до слова хвилина.(Хвилька, хвилинка,хвилиночка, хвилинний)— Складіть і запишіть речення з цими словами.

Номер слайду 16

3. Вибіркове списування. Робота в парах— Прочитайте слова. Розподіліть їх та випишіть за родами. Село, калина, дуб, верба, телятко, степ, мак, ковдра, ягнятко.— Допишіть по два іменники кожного роду.

Номер слайду 17

VІ. Підсумок уроку— Якого роду можуть бути іменники?— За допомогою яких слів можна визначити чоловічий, жіночий, середній рід іменника?

Номер слайду 18

Гра “Правда, неправда”Один учень називає іменник, а інший сигналізує карткою, до якого роду на-лежить цей іменник. Клас каже: «Правда», якщо вірно, або «Неправда», якщо не вірно.

Номер слайду 19

VІІ. Домашнє завдання. Вправа 269, с. 111. Правило, с. 111.

Номер слайду 20

Використана література: Українська мова. 3 клас. ІІ семестр (за підручником. М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун) / М. О. Володарська,А. І. Настенко, Л. І. Охрій, О. М. Пілаєва. — Х. : Вид.група «Основа», 2014. — 126, [2] с. — (Серія «Початковашкола. Мій конспект»). ISBN 978-617-00-2137-3.

pptx
Додано
8 лютого
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку