презентація на тему "Усе має минуле, або як винаходи змінюють буденне життя"

Про матеріал
Учні мають навчитися: - наводити приклади винаходів, що з’явилися на українських землях у кінці ХІХ на початку ХХ століття; - визначати вплив науково – технічного прогресу на життя людей; - описувати зміни в зовнішньому вигляді центральних вулиць міст України.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Усе має минуле, або Як винаходи змінюють буденне життя

Номер слайду 2

Учні мають навчитися:наводити приклади винаходів, що з’явилися на українських землях у кінці ХІХ на початку ХХ століття;- визначати вплив науково – технічного прогресу на життя людей;описувати зміни в зовнішньому вигляді центральних вулиць міст України.

Номер слайду 3

Роздивіться ілюстрації. Розвиток якої галузі вони засвідчують? Наскільки зміни в цій галузі впливають на життя людей? Чому?Наведіть приклади інших винаходів, які змінили побут людей. У чому полягають ці зміни?Мажа чумацька. Кінець 18 -початок 19 ст. Київщина. Автомобіль англійської компанії «Роллс Ройс». 1907 р. Літак Ан-225 «Мрія» - транспортний літак надвеликої вантажопідйомності. Є найбільшим вантажопідйомним літаком у світі. Спроектований і побудований у Києві в 1984-1988 рр.

Номер слайду 4

Як винаходи кінця 19 - початку 20 ст. змінили життя людей?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Окрім конки (запряженого кіньми вагона), почали використовувати електричний трамвай.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Перший в Україні такий трамвай рушив у Києві 1892 р. Олександрівською вулицею (нині вулиця Сагайдачного та Володимирський узвіз). За кілька років електротрамвай з’явився у Львові та Катеринославі (нині - Дніпро).

Номер слайду 9

У 1905 р. в Києві почав діяти Михайлівський електричний канатний підйом - фунікулер.

Номер слайду 10

Улітку 1891 р. бруківкою центральної одеської вулиці - Дерибасівської - прогримів не бачений досі екіпаж - без коня! Це був перший у нашій країні автомобіль марки «Панар-Левассор». Його привіз на кораблі із Франції Василь Васильович Навроцький —видавець і редактор популярної міської газети «Одеський листок».

Номер слайду 11

Виробництво власних легкових автомобілів в Україні започатковано 1960 р., коли в Запоріжжі зійшов з конвеєра «Запорожець».«Запорожець» першого покоління - ЗАЗ-965. 1960-ті роки.

Номер слайду 12

Одеса була містом, де вперше в Україні встановлено телефоннийзв’язок. Це сталося 1882 р. Наступного року перші телефонніапарати з’явилися в Києві - у ресторані швейцарського підприємця на Хрещатику.

Номер слайду 13

Від початку 20 ст. перші кроки робить вітчизняне літакобудування. Особливе значення для розвитку цієї галузі мав Київ. Саме тут злетіли перші в Україні літаки місцевого виробництва. Сьогодні Україна є однією з восьми авіабудівних держав світу.

Номер слайду 14

У 1910 р. Олександр Кудашев уперше в Україні пролетів кілька десятків метрів на літаку власної конструкції К-1 - першомувітчизняному літаку з бензиновим двигуном.

Номер слайду 15

Найзнаменитішим київським конструктором був Ігор Сікорський.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

У 1951 р. в Україні під керівництвом Сергія Лебедєва створено першу в Європі електронно-обчислювальну машину - комп’ютер. Фото електронно-обчислювальної машини зроблено 1952 р. крізь перекриття 2-го поверху, яке розібрали для кращого охолодження 6 тисяч радіоламп. На передньому плані - пульт керування (те, що нині називається клавіатурою), а власне комп’ютер розташований у металевих та фанерних шафах на задньому плані.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

1951 рік був роком, який започаткував українське телебачення:почав працювати професійний телецентр на Хрещатику в Києві. Перший масовий телевізор КВН-49. Його чорно-білий екран був розміром з долоню. Щоб збільшити зображення, перед екраном установлювали збільшувальну лінзу, між скельцями якої, з’єднаними разом, усередину заливали дистильовану воду.

Номер слайду 21

2. Яка історія центральної вулиці Києва - Хрещатика?

Номер слайду 22

Розбудовувати Хрещатик як вулицю почали від 1830-1840-хроків. У 1870-1880-ті роки на Хрещатику споруджували переважно триповерхові будинки з крамницями, приміщеннями для контор і банків тощо. Саме тоді Хрещатик став головною вулицею міста.

Номер слайду 23

На вулиці з’явилися різні адміністративні установи, головний поштамт і телеграф. Саме тут були найкращі крамниці, готелі, кінотеатри, клуби й видавництва, найбільші київські банки. Будівлі на Хрещатику оздоблювали металевими деталями,ліпленням, дзеркальними вітринами.

Номер слайду 24

Вулицю було гарно освітлено - спершу гасовими та газовими ліхтарями, а від 1900 р. - електричними.

Номер слайду 25

В 1892 р. вздовж вулиці прокладено дві колії парового трамвая. Перший електричний трамвай, який поєднав Хрещатик з Подолом (від 1936 р. Хрещатиком рушив тролейбус, тож трамвайні колії розібрали). Тролейбус ЛК-5 на Хрещатику в Києві – такі тролейбуси у другій половині 1930-х років збирав Київський трамвайний завод імені Т. Домбаля

Номер слайду 26

Хрещатик після другої світової війни

Номер слайду 27

Відновлено й реконструйовано Хрещатик упродовж 1948-1957 рр.

Номер слайду 28

Особливе місце на Хрещатику належить майданові Незалежності - цю назву площа отримала на честь проголошення незалежності України в 1991 р.

Номер слайду 29

Вулиця Хрещатик. Київ. Фотографії 1963 та 2013 рр.

Номер слайду 30

3. Які історичні відомості бережуть архітектурні пам’ятки Львова?Історія Львова, як відомо, сягає другої половини 13 ст. й пов’язана з іменами князів Данила Романовича та його сина Лева.

Номер слайду 31

Мережа вулиць формувалася навколо сучасної площі Ринок. За тогочасними правилами планування європейських міст центральне місце належало ратуші - будівлі, де засідали представники міського самоврядування, довкола неї - торгова центральна площа-ринок.

Номер слайду 32

До площі прямували вісім основних міських вулиць. Вони ділили місто на великі квартали, помережані сіткою менших вулиць. Із чотирьох боків площу оточує 44 кам’яниці - житловібудівлі львівських багатіїв. Ці споруди називають за іменамиїхніх власників або ж за характерними архітектурними особливостями.

Номер слайду 33

У 16 ст. у Львові житлові будівлі зводили на невеличких ділянках землі, вони були кількаповерховими, розташовувалися впритул одна до одної. Приміщення на першому поверсі таких споруд використовували для господарських потреб: як крамниці, склади, різні контори. Другий та третій поверхи були житловими. Будинки споруджували з каменю, тому їх називали кам’яницями.

Номер слайду 34

Д/З: §27, виконати тести

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смертіна Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Заєць Сергій
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
2494
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку