Тема. В гостях у казки
Мета: збагатити знання учнів про казку, вчити впізнавати українські народні казки та називати їх, знати головних героїв та предмети про які йде мова в казці, уміти визначати з якої казки той чи інший предмет, вправляти у вмінні з частин відтворити ціле; створити атмосферу радості, насолоди від творчості, поповнити знання учнів про тематику казок. Розвивати слухо-зорове сприйняття, артикуляційний апарат та усне мовлення; збагачувати словниковий запас, читацький інтерес до казок. Виховувати прагнення до добра і справедливості, взаємодопомогу, бажання працювати в колективі та брати участь в інсценізації.
Обладнання: слайдопрезентація, предмети до дидактичної гри „ Чарівна скринька ", руханка .
Хід виховної години
I.Організація класу
1. Привітання.
Любі діти! До нас в клас
Завітали гості щирі
А тепер зручно сідаємо
Наш урок розпочинаємо.
IІ. Мотивація навчальної діяльності.
Звучить казкова музика.
Вчитель: Сьогодні ми побуваємо діти, в гостях, у чудовій країні. Виникла вона дуже давно. Колись люди не вміли ні читати, ні писати. Вони не знали, що таке телевізор, літак, машина. Але мріяли літати високо, бачити одне одного здалеку. Про всі мрії вони і складали незвичайні розповіді.
1) Гра „ Букви розсипалися”.
Щоб дізнатися , в яку країну ми вирушимо, треба правильно зібрати букви і прочитати слово. Отже, це країна „ Казка ” .
Виступ дітей (вірші).
1. Казка - це світ, чарівний, незвичний,
Казка - це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку - це дуже цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
2. У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
Добро і правда завжди зло перемагають,
Тому і люблять казку діти всі.
3. Казок чимало є на світі
І веселих, і сумних.
Хіба зможемо
Прожити ми без них?
Вчитель. Чи любите ви казки?
Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих.
ІIІ. Повідомлення теми і мети виховної години
— Сьогодні ми з вами помандруємо до «Планети чарівних казок», побуваємо діти, в гостях у казки.
— Ми побачимо, чи справді ви любите казки, чи уважні ви читачі. Вчитися поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою. Виховувати любов до книги.
ІІІ. Основна частина
Вчитель: Коли сьогодні вранці я йшла у школу, то зустріла листоношу, який передав цей лист і телеграми для вас. Давайте з вами відкриємо лист.
«Дорогі діти! Я хочу перевірити, чи добре знаєте ви казки.
Сьогодні я завітаю до вас, чекайте. Чарівник!»
2) Гра „Нова пошта”.
А ось і наш чарівник, він не забарився і швиденько завітав до нашого класу. А прийшов він не з порожніми руками, а зі скринькою! Для того, щоб дізнатися, що у скриньці, потрібно відгадати телеграми.
- Від дідуся втік, від бабусі втік, гуляю по лісу, прийти не зможу. (Колобок).
- З’їв семеро козенят, болить живіт, прийти не зможу. (Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”).
- Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба). (Слайд 3 )
- Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не зможу. (Івасик-Телесик).
3) Гра „Чарівна скринька”.
- Вчитель. Ви відгадали всі телеграми, тепер подивимось що у скринці. У скринці знаходяться речі з казок. Я буду по черзі діставати якусь річ, а ви говоритимете, у якій казці вона зустрічається.
- Бинт - («Айболить»)
- Яйце - («Курочка Ряба»)
- Колосок - («Колосок»)
- Ключ - («Пригоди Буратіно»)
- Пір'я - («Кривенька качечка»)
- Рукавиця - («Рукавичка»)
- Черевичок - («Попелюшка»)
4) Гра „Так чи ні”.
Вчитель: Давайте пограємо в гру «Так чи ні». Я читатиму вам запитання, а ви бутете відповідати на запитання за допомогою Лего, як що «так» ви піднімайте зелений лего, а як що «ні» - червоний.
1. Попелюшка втратила на балу не черевичок, а бант? (Ні).
2. Старий зловив золоту рибку? (Так)
3. Звірята теремка самі собі побудували просторий будинок? (Ні)
4. Ведмідь з’їв колобка? (Ні).
5. Івасика - Телесика врятували гусенята? (Так)
6. Вовк і восьмеро козлят? (Ні)
7. Заєць побудував хатинку із льоду, а лисиця із дерева? (Ні)
8. В казці «Котик і півник» півника викрала лисиця? (Так)
- Молодці, дітки, ви були уважними.
Руханка
Вчитель. Загадки з’явились ще в сиву давнину. З давніх-давен - вона живе в народі, адже завдяки загадкам ми розвиваємо свою увагу, кмітливість. Загадка - короткий твір, в якому навмисно приховано значення якогось явища, предмета, події.
5) Гра „Казковий калейдоскоп”.(демонстраційний матеріал)
6)Інсценізація казки «Колобок»(на сцені)
IV. Підсумок виховної години
— Чого навчають нас казки?
— Казка — це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте, вивчайте і переказуйте казки. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, вчать, як треба по правді жити.
До зустрічі у нових казках!