«Виховання на цінностях – як один з ключових компонентів формування Нової української школи: від теорії до практики».
Номер слайду 2
Законом України «Про освіту» запроваджене поняття “освіта”, “освітній процес” в їх сучасному розумінні, що охоплює навчання, виховання і розвиток.
Номер слайду 3
Виховання — це складний і багатогранний процес формування особистості, створення оптимальних умов для її фізичного, психічного та соціального розвитку.
Номер слайду 4
«Ці́нність — будь-яке матеріальне або ідеальне явище, яке має значення для людини чи суспільства, заради якого вона діє, витрачає сили, час, гроші, здоров'я тощо, заради якого вона живе. … Цінність — властивість того чи іншого предмета, явища задовольняти потреби, бажання, інтереси соціального суб'єкта (індивіда, групи людей суспільства).
Номер слайду 5
Цінністьте, що людина особливо цінує в житті чи, зокрема, у праці (трудова цінність) і тому є одним із джерел мотивації поведінки;те, що виступає як еталон належного (високі цінності, «загальнолюдські цінності») й тому коректує поведінку.
Номер слайду 6
Концепція нової школи. Виховний процес має бути невід'ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтується на загальнолюдських цінностях, зокрема морально-етичних та соціально-політичних
Номер слайду 7
ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (МОН 2019 ) Цінності є фундаментом освіти та умовою формування людини та суспільства, які у своїй як професійній, так і повсякденній діяльності зважують морально-етичний та публічний інтереси. Гідність Рівність. Справедливість. Толерантність та культурне різноманіття. Турбота Чесність Довіра Верховенство права Нетерпимість до корупції та фаворитизму. Патріотизм Екологічно-етична цінність. Соціальна відповідальність. Лідерство та самореалізація. Свобода
Номер слайду 8
Загальнолюдські цінності не є вродженими, вони набуваються в процесі виховання.
Номер слайду 9
Методи виховання для формування цінностей засновані на співпраці та спільній діяльності соціально-проектна діяльність, ситуаційно-рольові ігри, квести, історичні та літературні подорожі, експерименти , ігри-драматизації, створення проблемних ситуацій, створення ситуацій успіху, аналіз конфліктів, соціодрама, бесіди , приклад(особистий та інших людей), диспути ,метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним характером, моделей та стилів поведінки, метод відкритої трибуни, методики колективних творчих справ, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони,прийняття рішень, демократичний діалог
Номер слайду 10
Морально-етичні цінності (з концепції НУШ)Формування поваги один одного, почуття толерантності та поваги до прав людини,до себе, до життя, створення атмосфери довіри, доброзичливості, взаємодопомоги,розвиток почуття гідності, чесності та справедливості.
Номер слайду 11
Соціально-політичні цінності (з концепції НУШ) Виховання поваги до свободи, демократії, до рідної мови і культури, патріотизму, шанобливого ставлення до довкілля, поваги до закону, солідарністі, відповідальністі та вивчення культурного різноманіття, розвиток навичок здорового способу життя.
Номер слайду 12
Ресурси для використання www.nus.org.ua www.nus.inf.ua naurok.com.uavseosvita.uaosvita.uaosvitoria.mediawww.ed-era.com
Номер слайду 13
П’ять принципів виховання по-новому: Створення атмосфери свободи, довіри та безпеки, яка базується на відповідальності, повазі до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. . Ухвалення виховної програми спільно з батьками та створення тематичних акцій ,які базуються на дитячій ініціативі, ідеях. Прищеплення цінності гуманізму через конкретні дії. Менше слів — більше дії. Допомога конкретній людині важитиме для дитини значно більше, ніж слова. Виключення публічної критики та дисциплінарної « прочуханки» із залученням однокласників. Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу.
Номер слайду 14
ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИЦілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення. Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини.Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя