«Ці́нність — будь-яке матеріальне або ідеальне явище, яке має значення для людини чи суспільства, заради якого вона діє, витрачає сили, час, гроші, здоров'я тощо, заради якого вона живе. … Цінність — властивість того чи іншого предмета, явища задовольняти потреби, бажання, інтереси соціального суб'єкта (індивіда, групи людей суспільства).
ЦІННІСНІ ОРІЄНТИРИ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (МОН 2019 ) Цінності є фундаментом освіти та умовою формування людини та суспільства, які у своїй як професійній, так і повсякденній діяльності зважують морально-етичний та публічний інтереси. Гідність Рівність. Справедливість. Толерантність та культурне різноманіття. Турбота Чесність Довіра Верховенство права Нетерпимість до корупції та фаворитизму. Патріотизм Екологічно-етична цінність. Соціальна відповідальність. Лідерство та самореалізація. Свобода
Методи виховання для формування цінностей засновані на співпраці та спільній діяльності соціально-проектна діяльність, ситуаційно-рольові ігри, квести, історичні та літературні подорожі, експерименти , ігри-драматизації, створення проблемних ситуацій, створення ситуацій успіху, аналіз конфліктів, соціодрама, бесіди , приклад(особистий та інших людей), диспути ,метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним характером, моделей та стилів поведінки, метод відкритої трибуни, методики колективних творчих справ, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони,прийняття рішень, демократичний діалог
Соціально-політичні цінності (з концепції НУШ) Виховання поваги до свободи, демократії, до рідної мови і культури, патріотизму, шанобливого ставлення до довкілля, поваги до закону, солідарністі, відповідальністі та вивчення культурного різноманіття, розвиток навичок здорового способу життя.
П’ять принципів виховання по-новому: Створення атмосфери свободи, довіри та безпеки, яка базується на відповідальності, повазі до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. . Ухвалення виховної програми спільно з батьками та створення тематичних акцій ,які базуються на дитячій ініціативі, ідеях. Прищеплення цінності гуманізму через конкретні дії. Менше слів — більше дії. Допомога конкретній людині важитиме для дитини значно більше, ніж слова. Виключення публічної критики та дисциплінарної « прочуханки» із залученням однокласників. Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу.
ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИЦілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення. Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини.Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя