Сьогодні в Україні відбувається процес реформування системи освіти, головним завданням якої визначено формування компетентнісно-розвиненої особистості, що здатна критично мислити, самостійно вчитись, всесторонньо збагачуватись знаннями, оцінювати власні можливості, а також орієнтуватись у сучасному інформаційно-комунікаційному середовищі
Працюючи за основними напрямками STEM-освіти, вчитель формує в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця: Уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;уміння зрозуміти гнучкість як нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;уміння бути оригінальність, відхід від шаблону; уміння до перегруповування ідей та зв’язків; уміння до абстрагування або аналізу;уміння до конкретизації або синтезу; уміння знайти гармонію в організації ідеї
Елементи STEАM-освіти можна використовувати на уроках математики під час розв’язування задач, в проєктній роботі та позаурочній діяльності. Це можуть бути задачі про архітектурні споруди та пам'ятки рідного міста, світу; задачі біологічного, хімічного, фізичного та географічного змісту
5 клас. На уроках математики, вже у 5 класі, під час вивчення тем множення натуральних чисел та множення десяткових дробів легко пояснити та практично перевірити умову рівноваги важеля, пояснити принцип його роботи, а також дослідити властивості хорд кола, що перетинаються. Знаходити добуток без змістовного навантаження не є доцільним.
Задача № 2 Батьки вирішили зробити ремонт у ванній кімнаті, довжина якої 160 см ширина – 150 см. У магазині було запропоновано три види плитки для підлоги: 40×40 см по 51 грн за 1 плитку; 30×30 см по 38 грн за 1 плитку; 20×50 см по 24 грн за 1 плитку. Обчисліть: площу ванної кімнати у см2, площу однієї плитки кожного виду; кількість плиток кожного виду, потрібну для підлоги цієї ванної кімнати і їх вартість. Перевірте правильність своїх обчислень на макетах.
Задача № 3 Школа замовила виготовити 20 стільниць для парт розміром 50 × 120 см. Вартість однієї стільниці складає 250 грн. Ми маємо 2 листи ДСП шириною 2м та довжиною 3м. Визначити, чи вистачить 2 листи та обрахувати загальну вартість замовлення, якщо фірма надає 10% знижку при замовленні на суму більшу 2000 грн.
Задача № 1 Найпоширеніша речовина на Землі − вода. Усього лише 3% від загальної кількості води це прісна вода, решта води солона. Найсолоніше Мертве море. Мертве море розташоване на кордоні Ізраїлю та Йорданії. Відсоток солі у ньому досягає 35%. У воді Чорного моря міститься лише 1,8% солі. Обрахуйте, скільки грам солі міститься у 0,5 кг води, взятої з Мертвого та з Чорного морів. За допомогою склянок, прісної води, терезів та солі, зробіть дві склянки з тим самим рівнем солоності, що й у цих морях. Перевірте, чи однаково поводяться у цій воді різні важки (з фізичного набору).
Задача № 2 Розрахуйте кількість інгредієнтів для приготування 20 порцій борщу з урахуванням технологічної карти. ( Одна порція – 250мл). Український борщ: технологічна карта на 1 л страви Інгредієнт Маса в грамах Буряки 150 Капуста 100 Картопля 180 Морква 50 Цибуля рібчаста 35 олія 20 Томатне пюре 30 цукор 10 Перець солодкий 25 Бульйон 600 Який відсоток уварки продуктів?
Використання STEM-освіти на практиці це прекрасна можливість навчити учнів мислити та знаходити необхідну інформацію, вирішувати складні завдання, приймати рішення, організовувати співпрацю з іншими учнями та вчителем. Учень вчиться створювати ідеї та втілювати їх в життя, презентувати результати власних досліджень.