Презентація на тему "Візуальні історичні джерела"

Про матеріал
Презентація на тему "Візуальні історичні джерела" відповідно до модельної навчальної програми "Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)" для ЗЗСО (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Візуальні історичні джерела

Номер слайду 2

Актуалізація знань. Що вивчає наука Історія?Звідки історики черпають інформацію про минуле?Що таке історичні джерела?Які види історичних джерел ви знаєте?Що таке первинні та вторинні історичні джерела?Які джерела ви розглядали на минулому уроці?Що належить до речових джерел?Яка наука допомагає досліджувати речові історичні джерела?Де виставляються цінні речові історичні джерела?

Номер слайду 3

Діяльність людини в будь-які часи завжди залишала після себе «сліди» — залишки посуду, житла, знаряддя праці, зброя, писемні документи тощо. Кожна знайдена річ чи документ, що відображають певний аспект людської діяльності в минулому, є історичним джерелом.Історичні джерела — це пам’ятки життя і діяльності людей, які дають змогу досліджувати минуле людства.Історичні джерела – це все те, що допомагає вивчати історію

Номер слайду 4

Джерела вивчення історії речовіписемніусні таетнографічнівізуальніДо речових історичних джерел належать: *стоянки давніх людей, їхні поселення, *поховання, *знаряддя праці, *посуд,*прикраси, *предмети побуту,*мистецтва, тобто сліди життя та діяльності людини на Землі.писемні джерела —*глиняні таблички, *єгипетські папіруси,*написи на стінах, посуді, монетах*договори, грамоти*книги, щоденники, спогади, мемуари* преса. Усні історичні джерела —вид історичних джерел, що зберігають історичні відомості в усній формі й передаються із покоління в покоління. Етнографічні історичні джерела – обряди, звичаї, традиції.візуальні історичні джерела – *фотографії,*фільм, *кінокартина,

Номер слайду 5

РЕЧОВІ ДЖЕРЕЛА

Номер слайду 6

Перевіримо письмове домашнє завдання

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ДЕ ЗБЕРІГАЮТЬ ПИСЕМНІ ДЖЕРЕЛА?Архів (з грец. «архе», тобто «давній») — це установа (або окремі підрозділи в установах, на підприємствах,в університетах тощо), де зберігають, упорядковують і досліджують писемні пам’яткита інші види документів. Бібліотека (грец. βιβλιον, тобто «книжка» і θηκη — «сховище», «скриня») — це заклад, що здійснює збирання друкованих і рукописних матеріалів, проводить їх опрацювання та відображення у каталогах, організовуєвідповідне їх зберігання.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ВІЗУАЛЬНІ ДЖЕРЕЛА ІСТОРІІ

Номер слайду 11

Візуальні джерела — образотворчі пам’ятки матеріальної культури різних епох.орнамент, мозаїка, картини, ікони, фрески, малюнки, фотознімки, кінострічки,відео зйомка

Номер слайду 12

У чому особливість візуальних джерел?Всім відома народна мудрість: «Краще один раз побачити, аніж сто разів почути». І справді, інформація, отримана за допомогою зору, вважається найбільш переконливою та доступною для розуміння. Тож розглянемо ще один вид історичних джерел — візуальні. Їх ще називають зображувальними. До візуальних (зображувальних) історичних джерел належать: фотографії, відео, плакати, карикатури, листівки, картини, ікони, твори прикладного мистецтва, малюнки.

Номер слайду 13

Визначте, до якого історичного періоду належить кожне візуальне джерело. Що можна дізнатися з цих джерел про спосіб життя людей, їхні заняття чи вірування? За якими ознаками джерел ви це визначили?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Малюнки як джерело можуть представляти кожну культурну епоху

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Фотографія як історичне джерело Перші фотографії належать до 20-х років XIX століття. В Україні фотографія з’явилася в середині XIX століття. Це мистецтво принесли іноземні фотографи — учасники щорічних міжнародних Київських ярмарків («Контрактів»), які часто залишалися в Україні. Фотографії того часу були чорно-білими, а фотоапарати великими і важкими. Сам процес фотографування потребував тривалих приготувань і часу.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Алгоритм (послідовність кроків) дослідження фотоджерел1. Уважно розгляньте світлину. Опишіть, що ви бачите на ній.2. Коли було зроблено знімок (рік, пора року, подія)?3. З якою метою зроблено фотографію?4. Опишіть осіб, зображених на фотографії, а також їхні дії. Зверніть увагу на те, чи спеціально позували люди для цієї фотографії.5. Які об’єкти (предмети, речі, споруди тощо) зображені на фото?Практична робота «Інформація про минуле з фотоджерел»Об’єднайтеся у групи і спільно проведіть дослідження фотографій із певної тематики (кожну може досліджувати кілька груп) відповідно до алгоритму їх аналізу. Виконайте додаткові завдання для кожної групи.

Номер слайду 29

Група 1. «Українське село кінця ХІХ-початку ХХ століття»Як на фотографіях зображено життя тогочасного українського села? Опишіть одяг, заняття селян зображених на фото

Номер слайду 30

Група 2 «Київ кінця XIX — початку XX століття». Як на фотографіях відображено тогочасний Київ? Опишіть одяг городян. Якими були будинки та транспорт у місті?

Номер слайду 31

Група 3. «Чорнобильська катастрофа: як це було». Як на фотографіях відображено перебіг ліквідації аварії на Чорнобильській атомній станції? Яку інформацію можна отримати з фотографій про масштаби аварії та роботу її ліквідаторів?

Номер слайду 32

Група 4 «Революція Гідності у фотографіях». Як на фотографіях відображено перебіг Революції Гідності? Яку інформацію можна отримати про масштаби протестів проти політики тогочасного керівництва країни?

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Домашнє завдання Опрацювати §9 (пункт 3) Заповнити таблицю на стор. 54 підручника. Виконати Мініпроєкт «Історія родини у фотографіях»

Номер слайду 35

Мініпроєкт «Історія родини у фотографіях»Знати історію та традиції свого роду дуже важливо для кожної людини. У початковій школі ви створювали родинне дерево. Пропонуємо вам зобразити історію вашої родини у вигляді «фотолітопису». Виберіть фотографії, на яких відображено події з історії вашої родини. За допомогою дорослих членів родини встановіть час і місце подій, зображених на фотографіях. Зробіть відповідні підписи до фотографій і розмістіть їх у хронологічній послідовності подій та взаємозв’язків між членами родини. Придумайте назви рубрик до свого фотолітопису на основі відібраних фотографій, щоб відобразити такі напрями, як «Сімейні свята і торжества», «Дозвілля та відпочинок», «Традиції, що передаються з покоління в покоління», «Спогади» та ін. Зверніть увагу, яким було середовище, що оточувало людей у різні часи, і порівняйте із сучасним. Якими були особливості побуту, вулиці та транспорт, школи, садочки тощо? Як проводили діти та дорослі дозвілля? Яким був одяг? Які відбувалися зміни?

pptx
Додав(-ла)
Borovyk Olha
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
2263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку