Мета уроку: - Розширити знання учнів про води суходолу та поверхневі води ; - Сформувати поняття про річку та її елементи, про характер течії річок ;- Визначити найбільші річки світу та дослідити річки рідного краю;- Удосконалити в учнів навички роботи з географічними та контурними картами;- Сприяти розширенню пізнавального інтересу учнів. План уроку:1. Річка та її елементи.2. Найбільші річки світу ( Практична робота).3. Річки рідного краю.
Завдання “Так чи ні” Припливи виникають під дією сили тяжіння Землі.2. Цунамі – це хвилі, що утворюються внаслідок підводних землетрусів.“ Продовжіть речення”:1. Гідросфера включає в себе…2. Тихий океан – є …“Знайдіть зайве слово”: До поверхневих вод належать: річки, озера, моря, льодовики, затоки, підземні води, болота, джерела, штучні водні об’єкти. Середземне море, протока Дрейка, озеро Байкал, Бенгальська затока.
Елементи річки. Частини річки: Витік – початок річки (може бути джерело, болото, льодовик тощо). Гирло – кінець річки, де вона в впадає в іншу річку, озеро, море тощо. Русло – заглиблення у річковій долині, по якому постійно течуть води річки. Рiчкова система — головна рiчка з притоками. Рiчкова долина — пониження від витоку до гирла, по якому тече річка. Дельта – рівнина в пониззях річки, створена наносами річки та порізана протоками.
Характер течіїРівнинний Гірський Картина Тараненко О. К . «Річка Обіточна «, 2008 р. Всі поверхні на рівнині Мають похил незначний.І тому річки спокійні. Напрям річища складний.Їм бракує сил здолати. На шляху тверді породи. Том лишається блукати,Обминати перешкоди.р. Прут. З схилів гір, в гірську долину. Мчать униз швидкі потоки. Величезну мають силу,Горам точать різні боки. На рівнинах зріз долин Звивистий, широкий. У гірських , неначе клин,Вузький і глибокий.