Презентація на тему: "“Вплив процесів модернізації на освіту та науку ”

Про матеріал
Презентація на тему: "“Вплив процесів модернізації на освіту та науку ” розроблена до розділу VIII "Культура України в середині 19 -на початку 20ст." ЇЇ можна використовувати як у освітньому процесі, так для позакласних занять та самоосвіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку “Вплив процесів модернізації на освіту та науку ” Михайлова Ганна ДмитрівнаІсторія України, 9 клас

Номер слайду 2

План уроку. Українізація освіти. Розвиток української науки. Підсумки Домашнє завдання

Номер слайду 3

Основні ознаки модернізаціїЕкономіказастосування нової техніки, технологій;створення нової енергетичної бази;індустріалізація, виникнення великих промислових підприємств, ринкової економіки. Політична сферацентралізація державної влади ;активізація суспільно-політичного життя; формування демократичних інститутів, громадянського суспільства;залучення широких мас у політичні процеси. Соціальна сфераформування нового типу особистості - підприємливої та активної;зростання соціальної мобільності населення;стрімка урбанізація;впровадження нових засобів комунікаціїДуховна сферанабуття освітою масового характеру;зростання побутової культури, освітнього, інформаційного та правового рівня населення;піднесення національної свідомості;демократизація культури

Номер слайду 4

Українізація освіти. Наддіпрянська Україна{53 EDC14 A-5063-42 AC-B9 DE-73 DEE24 FB127}Позитивні тенденціїНегативні тенденціїзростання чисельності школярів та мережі навчальних закладів;зростання рівня грамотності;зростання чисельності студентів-міщан;продовжували працювати вищі навчальні заклади- Харківський, Київський університети, декілька спеціальних інститутів та академій;1865р. відкриття Новоросійського університету в Одесі;1878р. відкриття в Києві Вищих жіночих курсів.поза школою лишалося понад 70% дітей шкільного віку;заборона української мови в школі спричиняла низьку успішність;незначна частка письменних - 15% проти 35% в Австро-Угорщині;Нестача середніх навчальних закладів (гімназій, реальних училищ), де навчалися переважно діти дворян та чиновників.

Номер слайду 5

Українізація освіти Західноукраїнські землі{53 EDC14 A-5063-42 AC-B9 DE-73 DEE24 FB127}Позитивні тенденціїНегативні тенденціїрозширення шкільної мережі: 3,5 тис. початкових шкіл, де навчання велося рідною мовою;існування 6 українських державних гімназій і 15 приватних шкіл;створення українських кафедр при університетах (1894р. відкриття кафедри історії України у Львівському університеті) ;1875р. відкриття Чернівецького університетудіяльність “Просвіт” сприяла створенню освітньо-культурної мережі в селах (бібліотеки, театри, хори).українські школярі становили близько 20% учнів;майже 63% населення Галичини, понад 70% Закарпаття були неписьменними;після ухвали нового закону про школи в 1907р.на Закарпатті не залишилося жодної школи з українською мовою навчання;мова навчання у вишах - польська або німецька.

Номер слайду 6

Розвиток української науки. Данило Заболотний - вчений із світовим ім'ям, епідеміолог, який перший у світі відкрив шляхи поширення чуми та засоби боротьби з неюІван Пулюй - фізик, електротехнік та винахідник, був першим деканом першого в Європі електротехнічного факультету Ілля Мечников - біолог і патолог, автор клітинної теорії імунітету (фагоцитозу). Завідував першою в Російській імперії Одеською бактеріологічною станцією

Номер слайду 7

Розвиток української науки. Михайло Грушевський - історик, громадський та політичний діяч. Автор багатотомної фундаментальної “Історії України-Руси”Дмитро Яворницький - історик, археолог, етнограф. Автор книжки “Історія запорозьких козаків”Олександра Єфименко - перша жінка в Російській імперії, яка здобула ступінь доктора історії. Автор “Історії українського народу”

Номер слайду 8

Розвиток української науки. Федір Вовк - один з найавторитетніших у Європі антропологів та археологів, присвятив себе дослідженню походження українців. Степан Рудницький - географ та історик, автор десятків наукових праць, підручників, докладних карт України. Агатангел Кримський - історик, письменник, перекладач. Автор праць “Українська граматика”, “ Нариси з історії української мови”

Номер слайду 9

Розвиток української науки. Борис Грінченко - письменник, педагог, етнограф, лексикограф. Автор чотиритомного”Словника української мови” Ігор Сікорський - видатний авіаконструктор. Творець чотиримоторного літака “Руський витязь”, пасажирського літака”Ілля Муромець”, трансатлантичного гідроплана. Олександр Кудашев - інженер конструктор. Творець першого вітчизняного літака з бензиновим двигуном

Номер слайду 10

Підсумкирозвиток освіти і науки сприяв формуванню української інтелігенції;практичний характер наукових відкриттів сприяв подальшому розвитку промисловості та сільського господарства;українські вчені своєю безкорисливою працею примножували славу України;зростання інтелігенції суттєво вплинуло на формування масової національної свідомості українців. Домашнє завдання. Вивчити параграф 33 підручника;Заповнити таблицю “Видатні науковці України” на с. 275 підручника.

pptx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
3 жовтня 2020
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку