ЗАТВЕРДЖУЮ ПОГОДЖУЮ
Директор Консультант КЗ «Центр
Криворізької гімназії №73 професійного розвитку
Криворізької міської ради педагогічних працівників КМР
_________ Людмила Кондратьєва _________ Юлія Якубовська
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи практичного психолога
Кубинець Юлії Іванівни
Криворізької гімназії №73 Криворізької міської ради
на 2022-2023 навчальний рік
м. Кривий Ріг – 2022
Вступ
Річний план роботи практичного психолога Криворізької гімназії №73 складений на основі статей 76 Закону України «Про освіту», листа МОНУ від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році», листа МОНУ від 04.07.2012 р. №1-9-488 «Щодо організації та проведення "години психолога" у ЗНЗ», листа МОНУ від 13.07.2012 р. №66-1 «Про планування "години психолога"», листа МОНУ від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України», Наказу №509 від 22.05.2018 р. «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України».
Відповідно до Закону України «Про освіту», прийнятого від 05.09.2017 року, «Положення про психологічну службу у системі освіти України», затвердженого Міністерством освіти і науки України від 22.05.2018 року №509, Етичного кодексу психолога, посадової інструкції практичний психолог школи систематично вивчає психофізичний розвиток здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань школи.
У 2022 – 2023 навчальному році в КГ №73 налічується 22 класи:
1 кл. – 3 (1-А, 1-Б, 1-В)
2 кл. – 3 (2-А, 2-Б, 2-В)
3 кл. – 2 (3-А, 3-Б)
4 кл. – 2 (4-А, 4-Б)
5 кл. – 3 (5-А, 5-Б, 5-В)
6 кл. – 2 (6-А, 6-Б)
7. кл. – 2 (7-А, 7-Б)
8 кл. – 2 (8-А, 8-Б)
9 кл. – 3 (9-А, 9-Б, 9-В)
І. Цілепокладаюча частина
Основною метою діяльності психологічної служби Криворізької гімназії №73 є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх учасників цього процесу: здобувачів освіти, батьків, педагогічних працівників. Психологічна допомога та емоційна підтримка у закладі освіти має проводитись систематично і поетапно, саме тому важливим є питання підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги та оволодіння сучасними технологіями такої допомоги.
Основні завдання психологічної служби Криворізької гімназії №73:
повсякденна психологічна підтримка усіх учасників освітнього процесу, зокрема у роботі з дітьми та сім’ями ВПО;
сприяння повноцінному розвитку особистості здобувачів освіти на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку здобувачів освіти;
забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
допомога здобувачам освіти в оволодінні стратегією життєвого проєктування та самореалізації особистості в подальшому професійному виборі.
Проблема закладу: «Актуалізація теоретичних засад та комплексне втілення практичних аспектів педагогічних стратегій розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи».
Проблема, над якою працюю протягом 2022-2023 н.р.: «Формування у здобувачів освіти здорового способу життя як запоруки розвитку суспільно-активної особистості».
ІІ. Змістовна частина
№ з/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група |
Відмітка про вико-нання |
1. Навчальна діяльність |
||||
1.1 |
Ведення «Години психолога» один раз на місяць в кожному класі |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
2. Просвітницька робота |
||||
2.1 |
Встановлення різних форм співробітництва з адміністрацією та педколективом, участь у роботі педагогічних рад, засіданнях, методичних об’єднаннях та ін. |
Протягом року |
Педагоги |
|
2.2 |
Виступи на педрадах за темами: Емоційний стан здобувачів освіти. Стрес та його вплив на ефективність засвоєння матеріалу. Шляхи нейтралізації стресу. Готовність здобувачів освіти до життєвого самовизначення Готовність здобувачів освіти до навчання (1, 4 кл.) |
І семестр
ІІ семестр
ІІ семестр |
Педагоги |
|
2.3 |
День психічного здоров’я |
Жовтень |
Здобувачі освіти Педагоги Батьки |
|
2.4 |
Тиждень психології для здобувачів освіти |
31.10-04.11 |
1-9 класи |
|
2.5 |
Систематична робота з метою захисту прав людини, протидії торгівлі людьми та експлуатації дітей «Знай та захищай свої права» |
Листопад Квітень
|
Здобувачі освіти |
|
2.6 |
Заходи з метою формування навичок здорового способу життя: «Здорова родина – здорова людина» «Вплив шкідливих звичок на організм» «Гендерна рівність» «Статеве життя. Небезпеки та ризики» «Соціально-небезпечні хвороби. Як захиститись?»
|
Жовтень
Листопад
Грудень Січень
Березень Квітень
|
1-4 класи
5-7 класи
7-9 класи
8-9 класи
5-9 класи |
|
2.7 |
Практикум «Небезпечний інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг)» |
Листопад Квітень
|
Здобувачі освіти |
|
2.8 |
Батьківський онлайн-лекторій «Милосердя – протидія насильству»
|
Січень |
Батьки |
|
2.9 |
Виступи на педконсиліумах за темами: Адаптація 1-х класів до шкільного навчання Адаптація 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня |
Жовтень
Листопад |
Педагоги |
|
2.10 |
Допомога у вирішенні проблем шкільної дисципліни |
Протягом року |
Здобувачі освіти Педагоги
|
|
2.11 |
Психологічна підтримка педагогів |
Протягом року |
Педагоги |
|
2.12 |
Постійний супровід дітей, батьки яких захищають нашу країну на фронті |
Протягом року |
Здобувачі освіти
|
|
2.13 |
Психологічна підтримка дітей та сімей з числа ВПО |
Протягом року |
Здобувачі освіти Батьки |
|
3. Діагностична робота |
||||
3.1 |
Вивчення адаптації першокласників до навчання в школі. Індивідуальна діагностика здобувачів освіти з низьким рівнем адаптації та ознаками дезадаптації, дослідження їх причин |
Жовтень |
Здобувачі освіти 1 клас |
|
3.2 |
Діагностика здобувачів освіти щодо виявлення саморуйнівної поведінки |
Жовтень Листопад |
Здобувачі освіти |
|
3.3 |
Контроль за адаптацією 5-х класів до нових умов навчання. Дослідження психологічного клімату в класі та самооцінки здобувачів освіти |
Жовтень |
Здобувачі освіти 5 клас |
|
3.4 |
Проективна експрес-діагностика емоційного стану здобувачів освіти |
Листопад |
Здобувачі освіти |
|
3.5 |
Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
3.6 |
Дослідження професійних інтересів і нахилів здобувачів освіти 9-х класів |
Листопад – лютий |
Здобувачі освіти 9 клас |
|
3.7 |
Вивчення задатків, рівня загальних і спеціальних здібностей нових здобувачів освіти |
Протягом року |
Новопри-булі здобувачі освіти |
|
3.8 |
Індивідуальна та групова психодіагностика здобувачів освіти, вчителів, батьків |
Протягом року |
Здобувачі освіти Вчителі Батьки |
|
3.9 |
Діагностика дітей з числа ВПО, котрі прибули на навчання до КГ №73 |
Протягом року |
ВПО |
|
3.10 |
Вивчення психологічної готовності дітей 4-го класу до переходу у школу ІІ ступеня |
Квітень |
Здобувачі освіти 4 клас |
|
4. Профілактична робота |
||||
4.1 |
Профілактика суїцидальної поведінки (соціометричні дослідження, попередня діагностика факторів ризику, корекційно-відновлювальна робота, консультаційна та корекційна робота з депресивними дітьми) |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
4.2 |
Проведення тижня здорового способу життя «Молодь обирає здоров’я» |
Листопад |
Здобувачі освіти |
|
4.3 |
Профілактична робота із протидії торгівлі людьми: Тренінг «Як вберегтися від небезпеки. Торгівля людьми»; Відеолекторій «Станція призначення життя» (мозковий штурм, обговорення). |
Листопад Грудень |
Здобувачі освіти |
|
4.4 |
Профілактичний захід «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті» |
Грудень |
Здобувачі освіти
|
|
4.5 |
Профілактичний захід «Здоровий спосіб життя як запорука здорової психіки» |
Березень |
Здобувачі освіти |
|
4.6 |
Психологічний практикум для батьків «Формування позитивного мікроклімату у сімейних взаємовідносинах» |
Квітень |
Батьки |
|
5. Корекційна робота |
||||
5.1 |
Проведення корекційно-розвивальних занять зі здобувачами освіти школи зі зменшення недоліків особистісного розвитку: Порушення емоційно-вольової сфери Порушення психічних норм у зв’язку з особливостями сімейного виховання Деліквентна та девіантна поведінка Несформованість мотивації до навчання Саморуйнівна поведінка Розвиток навичок психологічного відновлення |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
5.2 |
Надання допомоги вчителям у створенні індивідуальних корекційно-розвивальних програм для здобувачів освіти, котрі мають труднощі у навчанні і поведінці |
Протягом року |
Вчителі |
|
5.3 |
Формування груп здобувачів освіти для проведення корекційно-розвивальних занять |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
5.4 |
Проведення ділових ігор для здобувачів освіти, батьків, педпрацівників |
Протягом року |
Здобувачі освіти Батьки Вчителі |
|
5.5 |
Групові та індивідуальні заняття з метою корекції пізнавальних процесів із здобувачами освіти, які мають прогалини в знаннях: корекція сприймання; корекція уваги; корекція пам’яті; корекція мислення |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
5.6 |
Корекційна робота з емоційно дезадаптованими дітьми засобами арт-терапії, психокорекцій |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
|
5.7 |
Корекційна робота з дітьми з проявами агресивної поведінки: розвиток соціальної компетенції, емоційного інтелекту; формування впевненості, профілактика перевантаження, стресів; виховання вольових рис характеру; перенаправлення енергії на соціальну роботу і культурну творчість. |
Березень Квітень |
Здобувачі освіти |
|
6. Консультування |
||||
6.1 |
Консультації для вчителів за результатами діагностування здобувачів освіти у період адаптації: 5-х класів у школі ІІ ступеня 1-х класів у школі І ступеня |
Жовтень Листопад |
Вчителі 1-х та 5-х класів |
|
6.2 |
Консульт-пункт «Телефон довіри» |
Протягом року |
Здобувачі освіти Батьків Педагоги |
|
6.3 |
Онлайн-консультування батьків з різних питань з використанням платформ для відеоконференцій ZOOM, Google Meet |
Протягом року |
Батьки |
|
6.4 |
Консультування вчителів за результатами діагностики пізнавальних процесів нових здобувачів освіти |
Протягом року |
Педагоги |
|
6.5 |
Індивідуальні консультації для здобувачів освіти з числа ВПО, які прибули на навчання до КГ №73 |
Протягом року |
ВПО |
|
6.6 |
Консультування здобувачів освіти 9-х класів з питань професійного |
Протягом року |
Здобувачі освіти 9 клас |
|
6.7 |
Консультації для вчителів за результатами діагностування про готовність здобувачів освіти до навчання 4-х класів до середньої школи |
Травень |
Вчителі 4-х класів |
|
|
|
|
|
|
7. Інше |
||||
7.1 |
Складання та затвердження річного плану роботи |
Вересень |
|
|
7.2 |
Складання банку даних пільгових категорій, «групи ризику», новоприбулих учнів |
Вересень |
|
|
7.3 |
Оформлення та ведення журналів поточної звітності |
Протягом року |
|
|
7.4 |
Оформлення та ведення індивідуальних карток |
Протягом року |
|
|
7.5 |
Підготовка корекційно-відновлювальних, розвивальних, психопрофілактичних занять |
Протягом року |
|
|
7.6 |
Підготовка діагностичного інструментарію, тестових бланків, анкет. Обробка отриманих результатів |
Протягом року |
|
|
7.7 |
Складання аналітичного звіту |
Травень |
|
|
7.8 |
Співпраця зі спеціалістами КМЦ СССДМ |
За необхід-ністю |
|
|
7.9 |
Співпраця зі спеціалістами ССД |
За необхід-ністю |
|
|
(підпис) (прізвище, інціали)