Річний план практичного психолога

Про матеріал
Орієнтовний річний план роботи практичного психолога, що містить вступ, цілепокладаючу частину, змістову частину.
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ      ПОГОДЖУЮ

Директор        Консультант КЗ «Центр

Криворізької гімназії №73    професійного розвитку

Криворізької міської ради    педагогічних працівників КМР                           

          

_________ Людмила Кондратьєва   _________ Юлія Якубовська 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

Кубинець Юлії Іванівни

Криворізької гімназії №73 Криворізької міської ради

на 2022-2023 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг – 2022

Вступ

Річний план роботи практичного психолога Криворізької гімназії №73 складений на основі статей 76 Закону України «Про освіту», листа МОНУ від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році», листа МОНУ від 04.07.2012 р. №1-9-488 «Щодо організації та проведення "години психолога" у ЗНЗ», листа МОНУ від 13.07.2012 р. №66-1 «Про планування "години психолога"», листа МОНУ від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України», Наказу №509 від 22.05.2018 р. «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України».

Відповідно до Закону України «Про освіту», прийнятого від 05.09.2017 року, «Положення про психологічну службу у системі освіти України», затвердженого Міністерством освіти і науки України від 22.05.2018 року №509, Етичного кодексу психолога, посадової інструкції практичний психолог школи систематично вивчає психофізичний розвиток здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань школи.

У 2022 – 2023 навчальному році в КГ №73 налічується 22 класи:

1 кл. – 3 (1-А, 1-Б, 1-В)

2 кл. – 3 (2-А, 2-Б, 2-В)

3 кл. – 2 (3-А, 3-Б)

4 кл. – 2 (4-А, 4-Б)

5 кл. – 3 (5-А, 5-Б, 5-В)

6 кл. – 2 (6-А, 6-Б)

7. кл. – 2 (7-А, 7-Б)

8 кл. – 2 (8-А, 8-Б)

9 кл. – 3 (9-А, 9-Б, 9-В)

 

 

І. Цілепокладаюча частина

 Основною метою діяльності психологічної служби Криворізької    гімназії №73 є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх учасників цього процесу: здобувачів освіти, батьків, педагогічних працівників. Психологічна допомога та емоційна підтримка у закладі освіти має проводитись систематично і поетапно, саме тому важливим є питання підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги та оволодіння сучасними технологіями такої допомоги.

 Основні завдання психологічної служби Криворізької гімназії №73:

     повсякденна психологічна підтримка усіх учасників освітнього процесу, зокрема у роботі з дітьми та сім’ями ВПО;

     сприяння повноцінному розвитку особистості здобувачів освіти на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;

     профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку здобувачів освіти;

     забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;

     допомога здобувачам освіти в оволодінні стратегією життєвого проєктування та самореалізації особистості в подальшому професійному виборі.

Проблема закладу: «Актуалізація теоретичних засад та комплексне втілення практичних аспектів педагогічних стратегій розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі Нової української школи».

Проблема,  над якою працюю протягом 2022-2023 н.р.: «Формування у здобувачів освіти здорового способу життя як запоруки розвитку суспільно-активної особистості».

ІІ. Змістовна частина

№ з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група

Відмітка про вико-нання

1. Навчальна діяльність

1.1

Ведення «Години психолога» один раз на місяць в кожному класі

Протягом року

Здобувачі освіти 

 

2. Просвітницька робота

2.1

Встановлення різних форм співробітництва з адміністрацією та педколективом, участь у роботі педагогічних рад, засіданнях, методичних об’єднаннях та ін.

Протягом року

Педагоги

 

2.2

Виступи на педрадах за темами:

     Емоційний стан здобувачів освіти. Стрес та його вплив на ефективність засвоєння матеріалу. Шляхи нейтралізації стресу.

     Готовність здобувачів освіти до життєвого самовизначення

     Готовність здобувачів освіти до навчання (1, 4 кл.)

І семестр

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

ІІ семестр

Педагоги

 

2.3

День психічного здоров’я

Жовтень

Здобувачі освіти

Педагоги

Батьки

 

2.4

Тиждень психології для здобувачів освіти

31.10-04.11

1-9 класи

 

2.5

Систематична робота з метою захисту прав людини, протидії торгівлі людьми та експлуатації дітей «Знай та захищай свої права»

Листопад

Квітень

 

Здобувачі освіти

 

2.6

Заходи з метою формування навичок здорового способу життя:

     «Здорова родина – здорова людина»

     «Вплив шкідливих звичок на організм»

     «Гендерна рівність»

     «Статеве життя. Небезпеки та ризики»

     «Соціально-небезпечні хвороби. Як захиститись?»

 

 

 

Жовтень

 

Листопад

 

Грудень

Січень

 

Березень

Квітень

 

 

 

1-4 класи

 

5-7 класи

 

7-9 класи

 

8-9 класи

 

5-9 класи

 

2.7

Практикум «Небезпечний інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг)»

Листопад

Квітень

 

Здобувачі освіти

 

2.8

Батьківський онлайн-лекторій «Милосердя – протидія насильству»

 

Січень

Батьки

 

2.9

Виступи на педконсиліумах за темами:

     Адаптація 1-х класів до шкільного навчання

     Адаптація 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня

 

 

Жовтень

 

Листопад

Педагоги

 

2.10

Допомога у вирішенні проблем шкільної дисципліни

Протягом року

Здобувачі освіти

Педагоги

 

 

2.11

Психологічна підтримка педагогів

Протягом року

Педагоги

 

2.12

Постійний супровід дітей, батьки яких захищають нашу країну на фронті

Протягом року

Здобувачі освіти

 

 

2.13

Психологічна підтримка дітей та сімей з числа ВПО

Протягом року

Здобувачі освіти

Батьки

 

3. Діагностична робота

3.1

Вивчення адаптації першокласників до навчання в школі. Індивідуальна діагностика здобувачів освіти з низьким рівнем адаптації та ознаками дезадаптації, дослідження їх причин

Жовтень

Здобувачі освіти

1 клас

 

3.2

Діагностика здобувачів освіти щодо виявлення саморуйнівної поведінки

Жовтень

Листопад

Здобувачі освіти

 

3.3

Контроль за адаптацією 5-х класів до нових умов навчання. Дослідження психологічного клімату в класі та самооцінки здобувачів освіти

Жовтень

Здобувачі освіти

5 клас

 

3.4

Проективна експрес-діагностика емоційного стану здобувачів освіти

Листопад

Здобувачі освіти

 

3.5

Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин

Протягом року

Здобувачі освіти

 

3.6

Дослідження професійних інтересів і нахилів здобувачів освіти 9-х класів

Листопад – лютий

Здобувачі освіти

9 клас

 

3.7

Вивчення задатків, рівня загальних і спеціальних здібностей нових здобувачів освіти

Протягом року

Новопри-булі здобувачі освіти

 

3.8

Індивідуальна та групова психодіагностика здобувачів освіти, вчителів, батьків

Протягом року

Здобувачі освіти

Вчителі

Батьки

 

3.9

Діагностика дітей з числа ВПО, котрі прибули на навчання до    КГ №73

Протягом року

ВПО

 

3.10

Вивчення психологічної готовності дітей 4-го класу до переходу у школу ІІ ступеня

Квітень

Здобувачі освіти

4 клас

 

4. Профілактична робота

4.1

Профілактика суїцидальної поведінки (соціометричні дослідження, попередня діагностика факторів ризику, корекційно-відновлювальна робота, консультаційна та корекційна робота з депресивними дітьми)

Протягом року

Здобувачі освіти

 

4.2

Проведення тижня здорового способу життя «Молодь обирає здоров’я»

Листопад

Здобувачі освіти

 

4.3

Профілактична робота із протидії торгівлі людьми:

     Тренінг «Як вберегтися від небезпеки. Торгівля людьми»;

     Відеолекторій «Станція призначення життя» (мозковий штурм, обговорення).

Листопад

Грудень

Здобувачі освіти

 

4.4

Профілактичний захід «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті»

Грудень

Здобувачі освіти

 

 

4.5

Профілактичний захід «Здоровий спосіб життя як запорука здорової  психіки»

Березень

Здобувачі освіти

 

4.6

Психологічний практикум для батьків «Формування позитивного мікроклімату у сімейних взаємовідносинах»

Квітень

Батьки

 

5. Корекційна робота

5.1

Проведення корекційно-розвивальних занять зі здобувачами освіти школи зі зменшення недоліків особистісного розвитку:

     Порушення емоційно-вольової сфери

     Порушення психічних норм у зв’язку з особливостями сімейного виховання

     Деліквентна та девіантна поведінка

     Несформованість мотивації до навчання

     Саморуйнівна поведінка

     Розвиток навичок психологічного відновлення

Протягом року

Здобувачі освіти

 

5.2

Надання допомоги вчителям у створенні індивідуальних корекційно-розвивальних програм для здобувачів освіти, котрі мають труднощі у навчанні і поведінці

Протягом року

Вчителі

 

5.3

Формування груп здобувачів освіти для проведення корекційно-розвивальних занять

Протягом року

Здобувачі освіти

 

5.4

Проведення ділових ігор для здобувачів освіти, батьків, педпрацівників

Протягом року

Здобувачі освіти

Батьки

Вчителі

 

5.5

Групові та індивідуальні заняття з метою корекції пізнавальних процесів із здобувачами освіти, які мають прогалини в знаннях:

     корекція сприймання;

     корекція уваги;

     корекція пам’яті;

     корекція мислення

Протягом року

Здобувачі освіти

 

5.6

Корекційна робота з емоційно дезадаптованими дітьми засобами арт-терапії, психокорекцій

Протягом року

Здобувачі освіти

 

5.7

Корекційна робота з дітьми з проявами агресивної поведінки:

     розвиток соціальної компетенції, емоційного інтелекту;

     формування впевненості, профілактика перевантаження, стресів;

     виховання вольових рис характеру;

     перенаправлення енергії на соціальну роботу і культурну творчість.

Березень

Квітень

Здобувачі освіти

 

6. Консультування

6.1

Консультації для вчителів за результатами діагностування здобувачів освіти у період адаптації:

     5-х класів у школі ІІ ступеня

     1-х класів у школі І ступеня

 

 

 

Жовтень

Листопад

Вчителі

1-х та 5-х класів

 

6.2

Консульт-пункт «Телефон довіри»

Протягом року

Здобувачі освіти

Батьків

Педагоги

 

6.3

Онлайн-консультування батьків з різних питань з використанням платформ для відеоконференцій ZOOM, Google Meet

Протягом року

Батьки

 

6.4

Консультування вчителів за результатами діагностики пізнавальних процесів нових здобувачів освіти

Протягом року

Педагоги

 

6.5

Індивідуальні консультації для здобувачів освіти з числа ВПО, які прибули на навчання до         КГ №73

Протягом року

ВПО

 

6.6

Консультування здобувачів освіти 9-х класів з питань професійного

Протягом року

Здобувачі освіти

9 клас

 

6.7

Консультації для вчителів за результатами діагностування про готовність здобувачів освіти до навчання 4-х класів до середньої школи

Травень

Вчителі 4-х класів

 

 

 

 

 

 

7. Інше

7.1

Складання та затвердження річного плану роботи

Вересень

 

 

7.2

Складання банку даних пільгових категорій, «групи ризику», новоприбулих учнів

Вересень

 

 

7.3

Оформлення та ведення журналів поточної звітності

Протягом року

 

 

7.4

Оформлення та ведення індивідуальних карток

Протягом року

 

 

7.5

Підготовка корекційно-відновлювальних, розвивальних, психопрофілактичних занять

Протягом року

 

 

7.6

Підготовка діагностичного інструментарію, тестових бланків, анкет. Обробка отриманих результатів

Протягом року

 

 

7.7

Складання аналітичного звіту

Травень

 

 

7.8

Співпраця зі спеціалістами КМЦ СССДМ

За необхід-ністю

 

 

7.9

Співпраця зі спеціалістами ССД

За необхід-ністю

 

 

 

 

 

 



(підпис) (прізвище, інціали)

 

docx
Додав(-ла)
Кубинец Юлия
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку