Презентація на тему "Я-концепція"

Про матеріал
В даній презентації розглянуто особливості формування " Я - концепції" у підлітковому віці
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування позитивної Я – концепції підлітка в сім’ї "Підліток ... не розуміє сам себе. Він ще не став єством для себе. Він знаходиться у стані становлення …" Л.С. Виготський 

Номер слайду 2

 Я - концепція    система уявлень  людини  про саму себе, що включає усвідомлення своїх фізичних, інтелектуальних, природних властивостей; самооцінку; суб'єктивне сприйняття себе і оточуючих,

Номер слайду 3

Позитивна Негативна Я - концепція

Номер слайду 4

Когнітивний компонент Структура Я - концепції Оцінний компонент Поведінковий компонент всі знання людини про себе, будь-які рольові, статусні, психологічні характеристики  самооцінка самоставлення, оцінка своїх якостей, здібностей, свого образу готовність діяти в певній ситуації певним чином

Номер слайду 5

Критерії позитивної Я – концепції: чітке уявлення про свої сильні та слабкі сторони, здібності та вміння; почуття власної цінності, ефективності; високий рівень самоповаги; здатність досягати успіхів в діяльності;  активна життєва позиція, вміння долати перешкоди, а не уникати їх.

Номер слайду 6

Когнітивний компонент у підлітковому віці Я Залежу від думок оточуючих Думаю про свою зовнішність Часто змінюю думку про себе Суперечливий Інколи не приймаю себе

Номер слайду 7

Роль педагогів, батьків у формуванні когнітивного компоненту підлітка РОЗУМІТИ І ПРИЙМАТИ дитину такою, якою вона є; допомагати пізнавати себе й адекватно оцінювати свої якості; виховувати почуття симпатії до самого себе, самоповаги порівнювати дитину не з іншими, а з ним самим бути прихильними до дитини, ставитися з теплотою і повагою

Номер слайду 8

Оцінний компонент у підлітковому віці Я Мій рівень домагань може бути як і високим, так і низьким Я можу бути запальним, але і пригніченим Не завжди можу критично подивитись на себе В мене мінлива, нестійка самооцінка Моя самооцінка часто залежить від моїх емоцій

Номер слайду 9

Роль педагогів, сім’ї у формуванні оцінного компоненту підлітка створювати атмосферу довіри в сім’ї, класному колективі; БУТИ ЗАЦІКАВЛЕНИМ підлітком, відсутність байдужості; зосереджуватись на позитивних рисах підлітка з метою зміцнення самооцінки; більшою мірою звертати увагу на успіхи; мінімум агресивності, заперечення, неповаги та невизначеності у спілкуванні з дітьми.

Номер слайду 10

Поведінковий компонент у підлітковому віці Я В мене нестійка поведінка Я висловлюю протест Не завжди є віра у власний успіх Я чекаю допомоги і підтримки Я самостверджуюсь

Номер слайду 11

Роль дорослих у формуванні поведінкового компоненту підлітка власний приклад, як первинний зразок поведінки; обговорювати з підлітком його обов’язки і привілеї; підтримувати самостійність і сприяти становленню  через самовиховання ; допомогти дитині відчути впевненість у власних силах; навчити долати труднощі, сформувавши установку: «Я МОЖУ ЦЕ ЗРОБИТИ!».

Номер слайду 12

Про що ми повинні пам’ятати? Основні провідні потреби підлітка – у самоствердженні, спілкуванні з однолітками, особистісній автономії Прагнуть визнання оточуючими дорослими самостійності і принципової рівності із ними Негативізм по відношенню до тих правил, що декларують дорослі Найважливішою вимогою до вчителя є його ставлення до учнів. Саме така повага вчить дітей поважати себе і інших.

Номер слайду 13

Що ми робимо для того, щоб допомогти підлітку стати гідною людиною, справжньою особистістю, яка, виходячи в світ, буде вміти себе поважати, і не боятиметься жити?

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку