Чи важливо вміти уважно слухати співрозмовника/співрозмовницю? Чому? В чому, на ваш погляд, різниця між тим, як ми слухаємо і що ми чуємо? Як ми відчуваємо/бачимо, що нас уважно слухають?
Номер слайду 3
Активне слухання — це коли слухач/слухачка намагається зрозуміти як факти, так і почуття співрозмовника/ці. Після цього слухач/слухачка стисло перефразовує те, що він/вона почув, щоб переконатися, що він/вона правильно все зрозумів/зрозуміла.
Номер слайду 4
Активне слухання дозволяє вирішити найважливішу проблему – проблему довіри, яка виникає лише тоді, коли співрозмовник відчуває щирий інтерес до нього як до людини.
Номер слайду 5
Техніки комунікації
Номер слайду 6
Людина, яка вміє уважно слухати, завжди • слухає і не перебиває; • висловлює своє ставлення за допомогою міміки; • дивиться в очі співрозмовнику; • задає питання, щоб краще зрозуміти ситуацію. Людина, яка вміє уважно слухати, ніколи • не перебиває; • не надає порад; • не висловлює свою точку зору; • не виносить на обговорення схожі почуття та проблеми; • не заперечує, але й не погоджується з тим, що було сказано.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Наступні фрази можуть допомогти краще зрозуміти конфліктну ситуацію: Розкажи мені більше про… Поясни, будь ласка… Таким чином, ти намагаєшся сказати, що… Іншими словами… Наскільки я зрозумів/зрозуміла, ти кажеш, що… Не зовсім розумію, що ти маєш на увазі… Поправ мене, якщо я помиляюсь…
Номер слайду 9
Правила використання техніки активного слухання Слухайте зі співчуттям. Якими б негативними емоціями ви не були б охоплені, спробуйте уявити себе на місці іншої людини. ѓ Зосередьтесь на предметі розмови. Не дозволяйте собі відволікатися, концентруйте увагу на особливості особистості мовця. Необхідно слухати те, про що говорить людина, і що становить предмет розмови. ѓСтавтеся до співрозмовника з повагою. Слухайте уважно, не роблячи оцінок. Висловіть свою думку про почуте, щоб показати людині, що її справді слухають. Повторіть у процесі діалогу ті пункти, котрі співрозмовник відзначив як найважливіші.
Номер слайду 10
ѓ Виберіть те, що ви не зрозуміли або в чому не впевнені. Можна поставити такі запитання: «Ви маєте на увазі, що...?», «Не могли б ви розповісти про подію докладніше?», «Я не зрозумів, що ви тільки що сказали» ѓКоли ви запитуєте, то необхідно ставити питання доброзичливим тоном, налаштовувати співрозмовника на відвертість. ѓ Використовуйте для підтримки розмови немовні засоби. Посміхайтеся, схиляйтеся до співрозмовника, кивайте, дивіться в очі. Показуйте, що ви уважно слухаєте і сприймаєте сказане.