Ключові моменти, на які потрібно спиратися в роботі з дітьми з агресивною поведінкою
I. Ставлення до агресивного поводження. Агресор не хоче скривдити саме вас, точно так само він учинив би з будь-ким, хто опинився б на вашому місці. ІІ. Орієнтація на внутрішню позицію дитини. ІІІ. Намагання не провокувати агресію:
ІV. Педагогічний вплив не дорівнює покаранню. Він передбачає:
Правила взаємодії
Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.
Ознаки агресивності: упертість; бажання суперечити, відмовлятися; дратівливість; напади гніву, вибухи злості, образи; прагнення скривдити, принизити; владність, наполягання на своєму; егоцентризм, невміння зрозуміти інтереси іншого.
Причини агресивності реакція на приниження гідності дитини, глузування, знущання над нею; результат обмеження самостійності дитини, надмірної опіки, заперечення дорослими будь-якої ініціативи дитини; прояв едипового комплексу (переважна спрямованість агресивності на дорослого однієї з дитиною статі); суперництво між дітьми в родині з метою досягти переваги над братами або сестрами; відбиття комплексу неповноцінності, прагнення довести іншим свою перевагу; результат фрустрації — гнітючого переживання дитини через невдачу в задоволенні потреб і досягненні цілей; агресивне поводження оточуючих, яких дитина наслідує й агресивністю яких «заряджається»; прояв нелюбові до дитини, формування в неї відчуття беззахисності, небезпеки й ворожості навколишнього світу.
|
«Особливості роботи із дітьми з агресивною поведінкою»
Агресивна поведінка дітей — це своєрідний сигнал SОS, крик про допомогу, про увагу до свого внутрішнього світу, в якому накопичилося надто багато руйнівних емоцій, з якими дитина самостійно впоратися не може.
Заходи екстреного педагогічного втручання:
шукайте «витончений вихід»: спантеличте учнів; перенесіть обговорення питання; погодьтеся з учнем; визнайте владу учня; змініть тему; приберіть глядачів; робіть записи.
Учитель повинен творчо, виходячи з конкретної ситуації та своїх особистісних особливостей, підходити до вибору методів впливу на поводження дитини й зрозуміти, що існують випадки, коли прямий вплив і вимога припинити те чи інше поводження може врешті-решт подіяти краще, ніж спроба бути терпимим до неадекватного поводження. Згадайте, яких заходів екстреного впливу ви застосовували. У якій ситуації вони «працювали»? У яких — ні?
|