Брошура " Особливості роботи із дітьми з агресивною поведінкою"

Про матеріал
Агресивна поведінка дітей — це своєрідний сигнал SОS, крик про допомогу, про увагу до свого внутрішнього світу, в якому накопичилося надто багато руйнівних емоцій, з якими дитина самостійно впоратися не може.
Перегляд файлу
  •  

Ключові моменти, на які потрібно спиратися в роботі з дітьми з агресивною поведінкою

 

I. Ставлення до агресивного поводження. Агресор не хоче скривдити саме вас, точно так само він учинив би з будь-ким, хто опинився б на вашому місці.

ІІ. Орієнтація на внутрішню позицію дитини.

ІІІ. Намагання не провокувати агресію:

  • рівноправність у відносинах з дитиною;
  • уникання глузувань і маніпулятивних питань;
  • оцінювання не особистості, а пово­дження.

ІV. Педагогічний вплив не дорівнює покаранню. Він передбачає:

  • заходи екстреного педагогічного втручання;
  • програму зміни поводження.
  •  

Правила взаємодії

  1. Приймайте дитину такою, якою вона є
  2. Висувайте вимоги до дитини, враховуючи не своє бажання,        а її можливості
  3. Розширюйте кругозір дитини
  4. Залучайте дитину до спільної діяльності, відзначаючи її внесок у виконуваній роботі
  5. Ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих

Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.

 

 

 

 

Ознаки агресивності:

  •  

     упертість;

     бажання суперечити, відмовлятися;

     дратівливість;

     напади гніву, вибухи злості, образи;

     прагнення скривдити, принизити;

     владність, наполягання на своєму;

     егоцентризм, невміння зрозуміти інтереси іншого.

 

Причини агресивності

       реакція на приниження гідності дитини, глузування, знущання над нею;

       результат обмеження самостійності дитини, надмірної опіки, заперечення дорослими будь-якої ініціативи дитини;

       прояв едипового комплексу (переважна спрямованість агресивності на дорослого однієї з дитиною статі);

       суперництво між дітьми в родині з метою досягти переваги над братами або сестрами;

       відбиття комплексу неповноцінності, прагнення довести іншим свою перевагу;

       результат фрустрації — гнітючого переживання дитини через невдачу в задоволенні потреб і досягненні цілей;

       агресивне поводження оточуючих, яких дитина наслідує й агресивністю яких «заряджається»;

       прояв нелюбові до дитини, формування в неї відчуття беззахисності, небезпеки й ворожості навколишнього світу.

 

 

 

 

 «Особливості роботи із дітьми з агресивною поведінкою»

http://www.dnz343.com.ua/foto/agrecivnoct.jpg

 

 

 

 

Агресивна поведінка дітей — це своєрідний сигнал SОS, крик про допомогу, про увагу до свого внутрішнього світу, в якому накопичилося надто багато руйнівних емоцій,     з якими дитина самостійно впоратися не може.

 

 

 

 

 

 

Заходи екстреного педагогічного втручання:

 

     шукайте «витончений вихід»:

     спантеличте учнів;

     перенесіть обговорення питання;

     погодьтеся з учнем;

     визнайте владу учня;

     змініть тему;

     приберіть глядачів;

     робіть записи.

 

 

Учитель повинен творчо, виходячи з конкретної ситуації та своїх особистісних особливостей, підходити до вибору методів впливу на поводження дитини й зрозуміти, що існують випадки, коли прямий вплив і вимога припинити те чи інше поводження може врешті-решт подіяти краще, ніж спроба бути терпимим до неадекватного поводження.

Згадайте, яких заходів екстреного впливу ви застосовували.

У якій ситуації вони «працювали»? У яких — ні?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку