- ризики, що пов’язані з роботою шкідливих програм: Технічні ризики Віруси. Хробаки (черв’яки)Трояни. Скрипт-віруси. Дропери. Боти. Руткіти. Експлойти. Бекдори. Шпигунські програми. Рекламні модулі або Adware. Загрозу також становить фішинг та спам як різновид інтернет-шахрайства.
Номер слайду 3
Шляхи захисту даних. Розрізняють три шляхи захисту даних: Захист доступу до комп’ютера. Захист даних в ІнтернетіЗахист даних на дисках. Серед заходів безпеки, яких повинен дотримуватися кожен користувач, перше місце займає його особиста організованість і відповідальне ставлення до зберігання важливих даних.
Номер слайду 4
Захист доступу до комп’ютера. Для запобігання несанкціонованому доступу до даних, що зберігаються на комп’ютері, використовують облікові записи. Захистити конфіденційну інформацію можна також шляхом архівування та встановлення пароля на архів. Такий спосіб захисту доцільно використовувати й під час листування. При щоденній роботі за комп’ютером використовуйте обліковий запис Windows без прав адіністратора. Це простий, безкоштовний і доступний кожному спосіб захисту від більшості шкідливих програм. Пуск Панель управления Учетные записи пользователей Управление другой учетной записью Создание учетной записи
Номер слайду 5
На кожний диск, папку та файли локального комп’ютера, а також комп’ютера, підключеного до локальної мережі, встановлюються певні права доступу (повний, тільки читання, доступ за паролем). Захист даних на дисках. Для зберігання даних та їх захисту від пошкодження варто розділити жорсткий диск на кілька логічних розділів. Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте. Користуйтеся ліцензійними або з вільною ліцензією програмним забезпеченням, вчасно їх оновлюйте.
Номер слайду 6
Захист даних на дисках. Не зберігайте важливі дані на системному диску, робочому столі, у папках власної Бібліотеки ( Моя музика, Мої документи т ощо), бо системний диск найчастіше підпадає під вплив шкідливих програм. Наведемо деякі рекомендації щодо запобігання втраті даних. Для резервного копіювання файлів і можливості відновлення операційної системи користуйтесь утилітами ОС Windows. Після збереження даних на флеш-носії слід дотримуватися правил його безпечного вилучення. Тоді дані, що не встигли скопіюватися із буфера запису, не втратяться. Періодично робіть резервне копіювання важливої інформації. Для бекапу використовуйте зовнішні накопичувачі (оптичні CD- і DVD-диски, окремі жорсткі диски тощо) та зовнішні хмарні диски.
Номер слайду 7
Безпечне видалення даних. Для видалення файлів і папок із можливістю їх відновлення використовують, як вам відомо, папку Кошик. Не копіюйте нову інформацію на жорсткий диск. Вимкніть комп’ютер, зверніться у сервісний центр. Пам’ятайте, що у разі випадкового видалення інформації є можливість її відновити. Якщо Ви досвідчений користувач:- Використовуйте спеціальні програми : NTFS Recovery, Undelete. Plus та іншіЗберігайте робочі файли не на системному диску. Не транспортуйте увімкнений ноутбук. Якщо увімкнений ноутбук впаде на підлогу, то із вірогідністю 70% Ви ВТРАТИТЕ ІНФОРМАЦЮ
Номер слайду 8
Безпечне видалення даних. У такому випадку навіть форматування диска не завжди гарантує остаточне видалення файлів. Для повного стирання даних доцільно використовувати спеціальні програми, наприклад, Eraser, CCleaner, які на місце видалених даних записують нові. А що робити, коли конфіденційну інформацію потрібно видалити без жодної можливості її відновлення, наприклад у разі передавання жорсткого диску в користування іншій особі? Очищення Кошика проблеми не розв’язує, бо в більшості випадків видалені файли можна відновити спеціальними програмами.
Номер слайду 9
Захист даних в ІнтернетіДля захисту даних під час роботи в Інтернеті доцільно також використовувати підключення, захищене шифруванням. Наприклад, за замовчуванням Google шифрує з’єднання з Gmail, а також при виборі інших сервісів Google, наприклад Google Диск, активується протокол шифрування SSL, який використовується до завершення сеансу роботи. Щоб визначити, що сайти захищені, слід звернути увагу на їхню URL-адресу — вона починається з https://. Це — протокол зашифрованого підключення, що забезпечує більш ефективний захист даних. У деяких браузерах поруч із назвою протоколу відображається значок замка — це означає, що з’єднання захищене й більш безпечне. Для забезпечення інформаційної безпеки в Інтернеті недостатньо захистити дані на комп’ютері-клієнті або комп’ютері-сервері. Зловмисник може перехопити дані під час обміну ними через канали зв’язку. Захист даних забезпечується спеціальним криптографічним протоколом шифрування даних під час їхнього передавання.—це сайт, який використовує для обміну даними протоколи захищеного зв’язку. Захищений сайт
Номер слайду 10
Брандмауери. Для запобігання інтернет-загрозам між комп’ютером і мережею встановлюють перешкоди — міжмережеві екрани (нім. Brandmauer, англ. Firewall — вогнестійка стіна»). Брандмауери захищають комп’ютер від зловмисного проникнення або потрапляння шкідливих програм. Але не запобігають витоку конфіденційної інформації користувача та завантаже-нню вірусів. ОС Windows має вбудований персональний брандмауер. — це технічний пристрій (маршрутизатор, роутер тощо) або програмний засіб для контролю даних, що надходять до комп’ютера через мережу. Брандмауер. Щоб увімкнути і налаштувати його, слід виконати команди: Пуск → Панель керування → брандмауер Windows.
Номер слайду 11
Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Браузери Mozilla Firefox, Safari, Opera, Google Chrome мають багато вбудованих засобів захисту. Одним із найпопулярніших браузерів для комп’ютерів, телефонів і планшетів є Google Chrome, який:попереджає про відкриття сайта із загрозою фішингу або шкідливих програм;ізольовано відкриває веб-сторінки, що в разі загрози приводить до закриття лише однієї шкідливої веб-сторінки;дозволяє вимкнути збереження конфіденційних даних;надає можливість налаштувати показ спливних вікон.
Номер слайду 12
Браузер Google Chrome Для налаштування засобів безпеки в браузері необхідно відкрити меню браузера за допомогою інструмента в правій частині вікна та обрати вказівку Налаштування. У вікні, що відкриється, слід переміститися в нижню частину сторінки та обрати посилання Показати розширені налаштування. Додаткові параметри захисту можна встановити, якщо в розділі Конфіденційність натиснути кнопку Налаштування вмісту