Презентація на тему: "Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок".

Про матеріал
Мета. Дати поняття про тематичні види загадок; виховувати повагу до народної творчості; розвивати логічне мислення, спостережливість, уважність, уміння складати і відгадувати загадки, розвивати уяву, фантазію учня.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Емоційне налаштування на урок. Продзвенів уже дзвінок,починається урок. Приготуйте без мороки. Все, що треба до уроку. Книжку, зошит, ручку, олівці. Приготувались?Молодці!Все у нас уже на місці,залишилось тільки сісти!Сядьте, дітки, всі гарненько,Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть,Плечі свої розведіть. Всі на мене подивіться,і приємно посміхніться!

Номер слайду 2

Загадки. Тематичні групи загадок. П’яте жовтня. Класна робота

Номер слайду 3

Загадка – корисна вправа для розуму

Номер слайду 4

Мета: ознайомити учнів зі світом загадок; проаналізувати програмні фольклорні твори; визначити їхні види та художні засоби, виховувати любов до усної народної творчості, розвивати творчу уяву, логічне мислення, виразне читання. Очікувані результати: учень знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках; виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Загадка — це короткий вислів, у якому описано певний предмет чи явище, які треба розпізнати й відгадати. За́гадка (від слова «гадати» — думати, вгадувати, загадувати)

Номер слайду 7

Особливою популярністю користувались загадки у греків. Найвідомішою стала загадка, яку Едипу задав Сфінкс: "Що ходить на чотирьох, двох і трьох ногах?"

Номер слайду 8

 Має хвіст, та не літає,має рот — не розмовляє. Можеш вудкою спіймати. і загадку відгадати. Під яким кущем сидить заєць, під час дощу? Яке колесо не крутиться при правому повороті?

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Види загадок

Номер слайду 11

Види загадок

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ФІЗХВИЛИНКА

Номер слайду 14

Відгадати загадки, вказати, до якої групи вони належать. Часто умивається, та рушником не витирається. А що сходить без насіння?     Що воно за штука, що день і ніч стука?      Повен хлівець білих овець. Скільки у великий казан картоплин улізе?

Номер слайду 15

Складання загадок. На основі поданих слів скласти загадки:1. Крейда – білий зайчик, дошка – чорне поле, пише – скаче.2. Хвостик, сіреньке , як шило, маленьке.3. Кусає , не пускає, в дім, гавкає.

Номер слайду 16

Розгадування загадок 1. Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє. 2. По полю бродить, зерно молотить. Жне-косить -хліба не просить. 3. Що стоїть між небом і землею?4. Яких каменів немає в морі? 5. Брат із братом живуть, а одне одного не бачать.6. Дві матері мають по п’ять синів, і кожному ім’я є.7. Все життя один одного наздоганяють, а обігнати не можуть.

Номер слайду 17

Пам’ятка«Як краще скласти загадку»Задумайте предмет (явище природи), про який складатимете загадки. Визначте основні ознаки цього предмета. Продумайте, яким способом творення скористаєтеся. Складіть загадку на чернетці. Перечитайте й виправте неточності, помилки, якщо потрібно. Перепишіть загадку. Як скласти загадку https://youtu.be/KUzt. PY4 Ap48?si=Tf. N1 Eteqt. Yu. IWy. Tj

Номер слайду 18

Що вміють загадки ?1. Піднімають настрій.2. Розширюють кругозір.3. Розвивають мову. 4. Допомагають бути спостережливішим.5. Тренують увагу та пам’ять.

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Спробуйте скласти власну загадку( про олівець, м'яч, книжку, сніг, мороз, річку). Вивчіть напам’ять 5 загадок.

pptx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
2257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку