Емоційне налаштування на урок. Продзвенів уже дзвінок,починається урок. Приготуйте без мороки. Все, що треба до уроку. Книжку, зошит, ручку, олівці. Приготувались?Молодці!Все у нас уже на місці,залишилось тільки сісти!Сядьте, дітки, всі гарненько,Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть,Плечі свої розведіть. Всі на мене подивіться,і приємно посміхніться!
Мета: ознайомити учнів зі світом загадок; проаналізувати програмні фольклорні твори; визначити їхні види та художні засоби, виховувати любов до усної народної творчості, розвивати творчу уяву, логічне мислення, виразне читання. Очікувані результати: учень знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках; виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту.
Розгадування загадок 1. Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє. 2. По полю бродить, зерно молотить. Жне-косить -хліба не просить. 3. Що стоїть між небом і землею?4. Яких каменів немає в морі? 5. Брат із братом живуть, а одне одного не бачать.6. Дві матері мають по п’ять синів, і кожному ім’я є.7. Все життя один одного наздоганяють, а обігнати не можуть.
Пам’ятка«Як краще скласти загадку»Задумайте предмет (явище природи), про який складатимете загадки. Визначте основні ознаки цього предмета. Продумайте, яким способом творення скористаєтеся. Складіть загадку на чернетці. Перечитайте й виправте неточності, помилки, якщо потрібно. Перепишіть загадку. Як скласти загадку https://youtu.be/KUzt. PY4 Ap48?si=Tf. N1 Eteqt. Yu. IWy. Tj