Тема уроку: Комунікація, інформація, медіа. Мета уроку: формувати в учнів знання про поняття «мас-медіа», «рекламу», «інформацію»; ознайомити учнів зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації; розвивати у дітей вміння працювати в групаx; розвивати критичне мислення та вміння формувати й чітко висловлювати свої думки.
5. Назвіть виборні посади в Україні….6. Назвіть типи виборчих систем….7. Розкрити 4 характерні ознаки політичного режиму …8. Назвіть вік коли людина отримує виборче право…9. Референдум – це…10. Громада – це…11. Місцеве самоврядування - це ….12. Діти мають право вступати до дитячих організацій з якого віку ….
Відповіді до бліц – опитування відповіді1. Політичний режим2. політичний режим, заснований на визнанні верховенства законів і народовладдя.3. «Дозволено все, що не заборонено законом»4. Виборець, депутат, член партії, учасник мітингу.5. Президента, ВРУ, органи місцевого самоврядування.6. Мажоритарна, пропорційна, змішана.7. Народ – джерело влади, церква відокремлена від держави, ЗМІ вільні від цензури, демократичні вибори, поділ влади, відсутність офіційної ідеології.
Відповіді8. з 18 років.9. всенародне опитування громадян.10. добровільна самоврядна територіальна організація11. право та змога територіальних громад як безпосередньо так і через представницькі органи місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання й управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.12. з 14 років.
Вивчення нового матеріалу1. Поняття медіа та мас – медіа, їхня роль у сучасному світі. Робота з термінами.Інформація – це відомості, що прийнятті та усвідомлені споживачем і визнанні ним, як значущі. Медіа – це способи та засоби передачі інформації , а також середовище , яке вони утворюють. Реклама – це поширення інформації про когось або щось з метою створення популярності.
Робота з підручником ст. 98 Визначити специфічні особливості медіатексту.1. Особливий тип і характер інформації.2. Вториність.3. Потокове виробництво.4. Колективне виробництво.5. Незавершеність.6. Медійність.7. Багатофункціональність.8. Масова аудиторія.9. Особливий характер зворотнього зв’язку
2. Різновиди мас - медіа. Найбільш поширеними у світі є медіа книги, преса, фото, радіо, кіно, Інтернет. Вони відіграють роль основного передавача й поширювача інформації для широкого загалу. Нині менш популярним є радіо, воно передає інформацію швидко , але позбавлене видимості. Телебачення , кіно вони широко доступні.
Серед каналів є й місцеві канали, які транслюють новини міста та області. ANTENNA (Черкаси, Сміла)Вікка (Черкаси)UA: Черкаси (16:9) (Черкаси)Телекомпанія «Ятрань» (Умань)АТ (Тальне)Сатурн-TV (Умань)Жасмін (Буки)ОЖ (Жашків)Телекомпанія «Умань» (Умань)Студія «Тясмин» (Сміла)Сміла-ТВ (Сміла)
4. Реклама. Реклама – це популяризація товарів, видовищ, послуг і таке інше, з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників. Наприклад https://www.youtube.com/watch?v=ZG2 VOtud. QOs&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%9 F%D1%80%D1%8 F%D0%BC%D0%B8%D0%B9
Тема уроку: Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність. Мета уроку: проаналізувати дану тему, визначити роль ЗМІ в демократичному суспільстві, вказати функції мас – медіа, вміти працювати з термінами та поняттями, аналізувати факти, визначати країни зі свободою слова, та з обмеженою свободою, на прикладі країн визначати етику мас – медіа, узагальнювати матеріал та робити висновки.
2. Мас-медіа в демократичному суспільстві. Кожному українцеві гарантоване право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. СТ. 34 Конституції України. Робота зі схемою ст. 104. Функції мас – медіа в політичному житті. Наведіть приклади реалізації цих функцій українського мас – медіа.
Моделі відносин між мас – медіа та державою.1. Тоталітарна – держава встановлює абсолютний контроль над медіа.2. Авторитарна медіа мають служити уряду й роз’яснювати громадянам правильну політику.3. Модель соціальної відповідальності – держава встановлює межі функціонування медіа, залишаючи за собою право втручатися до певних тематичних сфер.4. Ліберальна мас – медіа служать суспільству виконують функцію «сторожа демократії».