Презентація " Введення в дію постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 983"

Про матеріал
Про введення в дію постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 983 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 і від 12 липня 2017 року № 545»
Перегляд файлу

Про введення в дію постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 983

«Про внесення змін до постанов Кабінету

Міністрів України від 23 квітня 2003 р. №

585 і від 12 липня 2017 року № 545»

Підготувала головний спеціаліст відділу змісту та якості освіти Зміївська Р.С.

Зміни до постанови Кабінету Міністрів

України від 23 квітня 2003 р. № 585 “Про встановлення тривалості здобуття освіти у

закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами”

     пункт 1 постанови викладено в наступній редакції:

     РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

     “1. Відповідно до частини другої статті 4 Закону України “Про повну загальну середню освіту” установити тривалість здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти:

     1) тривалість здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, може бути продовжена на один рік на рівні початкової освіти та/або на один рік на рівні базової середньої освіти відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії.

     Потреба щодо продовження тривалості навчання визначається командою психологопедагогічного супроводу не пізніше ніж за півроку до завершення навчання, що зазначається в протоколі засідання, та є підставою звернення до інклюзивно-ресурсного центру для повторної комплексної оцінки розвитку дитини.

     На підставі висновку про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, виданого інклюзивно-ресурсним центром, та заяви одного з батьків (іншого законного представника) дитини рішення про продовження тривалості навчання приймається педагогічною радою та вводиться в дію наказом керівника закладу освіти;

     2) тривалість здобуття початкової та базової середньої освіти в спеціальних закладах освіти та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти на рівнях, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. 221 “Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчальнореабілітаційний центр” (Офіційний вісник України, 2019 р., № 24, ст. 853), становить 10

(11) років.”

Зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545

“Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”

     1) у підпункті 3 пункту 8 щодо основних завдань інклюзивно-ресурсного центру слово “комісіях” замінено словом “консиліумах” та викладено в такій редакції:

     РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

     8. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

     3) участь педагогічних працівників інклюзивноресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних консиліумах спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік; {Підпункт 3 пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ 983 від 21.10.2020}

     2) пункт 13 щодо організації проведення комплексної оцінки доповнено абзацом такого змісту:

     “копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти” та викладено в наступній редакції:

     РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

     13. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

     психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

     зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

     документи щодо додаткових обстежень дитини;

     копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.

     {Пункт 13 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ 983 від

21.10.2020}

    3) у пункті 34 щодо проведення повторної комлексної оцінки фахівцями ІРЦ:

    в абзаці третьому слова “психолого-педагогічної комісії” замінено словами “психологопедагогічного консиліуму” та доповнено пункт абзацом такого змісту:

    “визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту” та викладено в наступній редакції:

    РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

    34. Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

    переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;

    {Абзац другий пункту 34 в редакції Постанови КМ 617 від 22.08.2018}

    надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психологопедагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;

    {Абзац третій пункту 34 в редакції Постанови КМ 617 від 22.08.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ 983 від 21.10.2020}

    визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

    {Пункт 34 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ 983 від 21.10.2020}

    4) пункт 37 щодо результатів повторної комлексної оцінки викладено в такій редакції:

    РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

    “37. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (додаток 6), що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.”;

5) у додаткахдо Положення: у пункті 8 додатка 5 (ВИСНОВОК про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини) у графі “Рекомендації” слова “(потреба в асистенті дитини, консультація лікаря, соціального працівника тощо)” замінено словами “потреба в асистенті дитини, супроводі під час інклюзивного навчання, консультація лікаря, фахівця із соціальної роботи/соціального працівника тощо)” та  викладено в наступній редакції:

РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

8. Рекомендації

 

image

 

image

Рекомендації для асистента вчителя (вихователя)

Рекомендації для вчителів (вихователів/викладачів)

Рекомендації для практичного психолога

Рекомендації для вчителя-логопеда

Рекомендації для вчителя-реабілітолога

Рекомендації для вчителя-дефектолога

Рекомендації для батьків або законних представників (потреба в асистенті дитини, супроводі під час інклюзивного навчання, консультація лікаря, фахівця із соціальної роботи/соціального працівника тощо) 

Рекомендації щодо створення безбар’єрного середовища у навчальному закладі

 

додаток 6(ВИСНОВОК про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини доповнено пунктом 6-1 такого змісту:

“6-1. Потребує продовження тривалості здобуття освіти на __________ рівні освіти на один навчальний рік”.

РЕДАКЦІЯ ЗІ ЗМІНАМИ

 

6. Загальні висновки

 

Особливі освітні потреби     Рекомендована освітня програма    Психолого(наявність):       _____________________________ педагогічні та

так       0_____________________________ корекційно__________________________    розвиткові

image          (зазначити категорію освітніх    Індивідуальний навчальний план: послуги: потреб) так 0  ні 0

ні 0

“6-1. Потребує продовження тривалості здобуття освіти на __________ рівні освіти на один навчальний рік”.

Алгоритм  дій

щодо продовження тривалості навчання особи з ООП , яка навчається в інклюзивному класі на один рік на рівні початкової освіти та/або на один рік на рівні базової середньої освіти відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії

  Дитина з ООП, яка навчається в інклюзивному класі 1

  Визначення потреби щодо продовження тривалості навчання дитини з ООП командою психолого-педагогічного супроводу не пізніше ніж за півроку до

2                     завершення навчання

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу із визначенням

3                     потреби щодо продовження тривалості навчання дитини з ООП

Звернення до інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або законних представників дитини для проведення повторної комплексної оцінки

4                     розвитку дитини

Висновок ІРЦ про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини із

5                     визначенням потреби щодо продовження тривалості навчання дитини з ООП (пункті

6.1 ВИСНОВКУ про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини

           imageЗаява одного з батьків (іншого законного представника) в закладі освіти щодо 6 продовження тривалості навчання дитини з ООП

           Рішення педагогічної ради закладу освіти про продовження тривалості навчання

               7        дитини з ООП

    Наказ керівника закладу освіти про введення в дію рішення педагогічної ради 8 закладу освіти про продовження тривалості навчання дитини з ООП

Рекомендації керівникам ЗЗСО, ІРЦ:

    1. Забезпечити виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 983 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від23квітня2003р.№585івід12липня 2017року№545».

    Постійно

    2.Триматинаконтроліпитання щодо:

    створення умов для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей;

    організації надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, системного кваліфікованого супроводу, а також забезпечення допоміжними засобами для навчання.

    Постійно

pdf
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку