Презентація " Написання -н- і -нн- в прикметниках (практикум)

Про матеріал
Завдання, які містить презентація, дозволить удосконалити орфографічні вміння учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Написання -н- і -нн- у прикметниках(практикум)

Номер слайду 2

Світ який — мереживо казкове!.. Світ який — ні краю ні кінця!Зорі й трави, мрево світанкове,Магія коханого лиця. Василь Симоненко

Номер слайду 3

Повторимо правила. Пригадайте, яким способом словотворення утворюються слова з вивченою орфограмою.-НН-1. основа іменника на н + суфікс -н- : лимонний, денний;2. Наголошений суфікс –енн-,-анн-, -янн- (найбільша міра ознаки, неможливість дії): страшенний, нескінченний;3. священний, блаженний, благословенний, огненний, спасенний, окаянний, + божественний.-Н-1. Основа іменника + суфікс –ин-, -ан-, -ян-, -їн- : глиняний, скляний.2. Ненаголошений суфікс , звичайна міра якості : жаданий, шалений.

Номер слайду 4

Робота з текстом. Випишіть прикметники, визначте, які з них непохідні, а які утворені від інших слів, вкажіть спосіб творення. Стояла груша, зеленів лісочок. Стояло небо, дивне і сумне. У груші був тоненький голосочок,вона в дитинство кликала мене. Ми з нею довго в полі говорили,не чули навіть гуркоту доріг. Мої важкі, мої щоденні брилистарий Сізіф тим часом постеріг. Ліна Костенко

Номер слайду 5

Перевіримо. Дивне. Сумнестарий. Тоненький-тонкий (суф.)Важкий – вага (суф.)Щоденні – що день (складання + суф.)непохідніпохідні

Номер слайду 6

Цікаво знати. Сізіфова робота (праця) -- безплідна й виснажлива праця (за ім'ям давньогрецького міфічного царя Сізіфа, покараного за образу богів тим, що вічно мусив викочувати на гору великий камінь, який щоразу скочувався вниз).

Номер слайду 7

Творче конструювання. Утворіть прикметники, поясніть правопис. Бджола. Олово. Кінь. Камінь. Скло. Туман. З утвореними прикметниками складіть словосполучення в прямому і переносному значенні, вкажіть групу за значенням

Номер слайду 8

перевіримо. Бджолине жало (п)Олов’яний кухоль (в)Кіневі копита (п)Камінні сходи (в)Скляна тарілка (в)Туманний ранок (в)Бджолиний мед (в)Олов’яний погляд (я)Кінний спорт (в)Камінне серце (я)Скляні мрії (я)Туманний натяк (я)Пряме значення. Переносне значення

Номер слайду 9

Уставляючи, де потрібно, пропущені літери (н або нн), запишіть слова. Зверше...ий, безви...ий, качи...ий, мерзе...ий, глибоче...ий, змете...ний, кі...ий, нежда...ий, притама...ий, непод. Ола...ий, неподол. А...ий, несказ. А...ий, єди...ий,благослове... ий, чаву...ий, мураши...ий, ра...ій.

Номер слайду 10

Цілую всі ліси. Спасибі скрипалю. Він добре вам зіграв колись мою присутність. Я дерево, я сніг, я все, що я люблю.І, може, це і є моя найвища сутність. Ліна Костенко

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Повторити вивчені огфограми ( параграф 41-47)Виконати вправу 442

pptx
Додано
8 квітня 2022
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку