Учні ознайомлюються із правилами написання складних слів; формують вміння правильно визначати і записувати складні слова; розвивають навички роботи в групах, раціональне використання часу, логічне мислення, увагу.
Пів-Пів чого? яблука. Пів чого? Києва. Пів чого? тарілки. Частинка пів- зі значенням «половина» з наступним іменником у формі родового відмінка однини (питання кого? чого?) пишемо окремо.
Номер слайду 4
Пів соковитого яблука. Пів старого Києва. Пів порцелянової тарілки. Частинка пів- зі значенням «половина» з наступним іменником у формі родового відмінка однини (питання кого? чого?) пишемо окремо.
Номер слайду 5
Пів на шосту. О пів на дев’яту. Частинка пів- при визначенні часу з наступним іменником у формі знахідного відмінка однини (питання кого? що) пишемо окремо.
Номер слайду 6
Вправа 2. Творчий диктант1) одна друга аркуша (пів аркуша),2) половина Києва,3) половина яблука,4) одна друга квартири,5) половина Азії,6) одна друга доріжки, 7) половина ящика. Замініть подані словосполучення одним словом з частинкою пів- , запишіть тільки утворені слова.
Номер слайду 7
Якщо пів- із наступним іменником у формі називного відмінка становить єдине поняття і не виражає значення половини, то їх пишемо разом. Півкуля, південь, північ, півмісяць
Номер слайду 8
Напів-, полу-Напівавтомат, напівфабрикат, полумисок. Разом пишуться також складні слова з першою частиною напів-, полу-:
Номер слайду 9
Вправа 3. Перепишіть, знімаючи риску у складних словах. Складіть складне речення з будь-яким словом з уроку. Напів/провідник, пів/коло, пів/місяця, пів/місяць, напів/автомат, напів/сон, пів/день, пів/дня, полу/мисок, полу/кіпок, напів/фабрикат, пів/острів.