Презентація "Написання слів з пів окремо та разом"

Про матеріал

Запропонований матеріал стане в нагоді вчителям-філологам, які працюють в 6 класі. Презентацію можна використовувати при дистанційному або змішаному навчанні. Тема відповідає чинній програмі з української мови. Презентація яскрава, обов'язково сподобається дітям.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Написання слів з пів, напів-, полу-

Номер слайду 2

ПРИГАДАЙМО!!! Що таке складні слова? Що таке складноскорочені слова? Чим складні слова відрізняються від складноскорочених?

Номер слайду 3

Півмісяць на нічному небі. Я навчатимуся пів місяця. --- Яке лексичне значення має виділене слово в першому реченні? --- Зробіть висновок, коли частину пів з іменником пишемо окремо. Поміркуйте, у якому реченні частину пів можна замінити словом половина.

Номер слайду 4

ЗАПАМ*ЯТАЙТЕ! Числівник пів зі значенням «половина» з наступним іменником пишемо окремо. НАПРИКЛАД: пів міста, пів яблука, пів години, пів Європи, пів України.

Номер слайду 5

!!! Якщо пів із наступним іменником становить єдине поняття та не виражає значення половини, то їх пишемо разом. НАПРИКЛАД: півзахист, півколо, південь. ПОРІВНЯЙМО: 1. Аравійський півострів найбільший у світі. 2. Туристи облетіли пів острова Мадагаскар.

Номер слайду 6

Складні іменники з першою частиною напів-, полу- пишемо разом. НАПРИКЛАД: напівімла, напівфабрикат, полумисок.

Номер слайду 7

Пів/Поділля, пів/захист, пів/огірка, пів/городу, пів/ оберт, пів/аркуш, пів/аркуша, пів/Нью-Йорка, пів/місяць, пів/обличчя, пів/куля. Окремо Разом Запишіть послідовно слова у дві колонки залежно від написання: 1) окремо; 2) разом. КЛЮЧ. У кожному іменнику першої колонки підкресліть першу букву. Якщо ви правильно виконали завдання, то з підкреслених букв прочитаєте закінчення прислів’я «Без голови рукам і ногам...».

Номер слайду 8

Чекали пів/року, почув напів/правду, відрізали пів/ апельсина, купили напів/фабрикати, відремонтували пів/ будинку, поїхали на пів/острів, перепливли пів/Дніпра, перше пів/річчя, насипали в полу/мисок. Індивідуальна робота Спишіть, знімаючи риски. Підкресліть та обґрунтуйте орфограму «Написання слів з пів, напів-, полу- разом та окремо». Складіть два речення з поданими словосполученнями (на вибір).

Номер слайду 9

Відскануй QR-код - виконай завдання! Online завдання

Номер слайду 10

Варіант А. Знайдіть в електронних джерелах інформацію про Івана Піддубного та зображення богатиря в образі напівробота (кіборга). Підготуйте усну розповідь (до 1 хвилини) на основі цієї інформації. Поміркуйте, чому художник-фантаст зобразив богатиря в такому образі. Варіант Б. Знайдіть в електронних джерелах інформацію про дуби-велетні на території України. Підготуйте усну розповідь (до 1 хвилини) на основі цієї інформації. Поміркуйте, для чого потрібно оберігати лісові насадження. Пояснення домашнього завдання Виконайте завдання одного з варіантів

Номер слайду 11

Сьогодні я дізнався… Було цікаво… Було складно… Я зрозумів (-ла), що… Тепер я зможу… Я навчився (-лася)… У мене вийшло… Я зміг / змогла…

ppt
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
1049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку