8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Презентація "Народні музичні інструменти, народні танці"

Про матеріал
Познайомити дітей з народними музичними інструментами, музикою троїстих музик. Розвивати слухацькі та виконавські навички, спостережливість, уважність, швидкість реакції на відповідні зміни темпу і характеру музики, рівновагу, координацію рухів, естетичні смаки дітей, прищеплювати їм любов до української народної музики. Виховувати ціннісне ставлення до народної творчості, культуру поведінки, спілкування, активність у сприйманні музики, а також кращі моральні якості особистості. Вміння виконувати танцювальні кроки. Формувати навички танцювальної ходи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КЗ КОР « Боярська спеціальна школа I- II ступенів » Інтегрований відкритий урок з музичного мистецтва та ритміки 6-А клас « Народні музичні інструменти, народні танці » Вчитель-дефектолог: Метіль Мар`яна Мар`янівна 2019-2020

Номер слайду 2

Інтегрований відкритий урок з музичного мистецтва та ритміки: « Народні музичні інструменти,народні танці »

Номер слайду 3

Мета: Познайомити дітей з народними музичними інструментами, музикою троїстих музик. Розвивати слухацькі та виконавські навички, спостережливість, уважність, швидкість реакції на відповідні зміни темпу і характеру музики, рівновагу, координацію рухів, естетичні смаки дітей, прищеплювати їм любов до української народної музики. Виховувати ціннісне ставлення до народної творчості, культуру поведінки, спілкування, активність у сприйманні музики, а також кращі моральні якості особистості. Вміння виконувати танцювальні кроки. Формувати навички танцювальної ходи. Музичний та літературний матеріал: українська народна пісня «Як ішов я з Дебречина додому» у виконанні троїстих музик (слухання); українська народна казка «Чарівна скрипка» (слухання); розучування норвезької народної пісні «Чарівний смичок»Візуальний матеріал: ілюстрації до теми (музичні інструменти: кобза, волинка, скрипка; троїсті музики); ілюстрації до теми (українські народні танці: гопак, козачок, аркан; фрагменти відеоматеріалів на тему «Українські народні танці». Міжпредметні зв’язки: ритміка ; музичне мистецтво. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь і навичок. Обладнання: ноутбук, магнітофон, синтезатор, плакати, мультимедійна презентація, підручник «Музичне мистецтво» 6 кл.

Номер слайду 4

Хід уроку. I. Організаційний етап уроку. Вхід учнів до класу під український народний танець «Гопак» троїстих музик. - Добрий день вам, учні, я вітаю вас! - Здрастуйте, учителю, здрастуй любий клас!Урок музики у нас Запросив усіх у клас. Привітаймось дружно всі : До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

Номер слайду 5

Знову день почався, діти,Ви зібрались на урок,Тож пора нам поспішати,Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок звичайний,Та вчить багато нас чому. Хай буде він для нас повчальний,За це подякуєм йому.

Номер слайду 6

II. Мотивація навчальної діяльності учнів та актуалізація опорних знань. Учитель: Діти, ви зайшли до класу під чарівну музику у виконанні українських народних інструментів. Чи сподобалося вам їх звучання? Сьогодні ми познайомимося з народними музичними інструментами та народними танцями. Давайте разом спробуємо відповісти на запитання: «А навіщо нам про це знати?» Очікувані відповіді учнів: - щоб познайомитися зі звучанням інструментів; - щоб знати історію створення інструментів та знати їх звучання; - історія музичних інструментів тісно пов’язана з історією нашої країни, розвитком її культури; - щоб познайомитися з народними танцями та їх історією. Учитель: Молодці! Звичайно, якщо ти вважаєш себе освіченою, культурною людиною, потрібно знати історію країни, її культурну спадщину.

Номер слайду 7

III. Оголошення теми, епіграфа, визначення завдань уроку. Слово вчителя: Знайомство з народною музичною культурою важко уявити без опису самих музичних інструментів. У світі існує величезна кількість народних музичних інструментів. Вони різні за формою, створені з різних матеріалів, по-різному оздоблені. Найвідомішими українськими народними інструментами є сопілка, скрипка, кобза, бандура, ліра, коза, цимбали, бубен. Інструменти багатьох народів світу часто подібні. Так стародавня кобза, улюблений інструмент кобзарів, була попередницею бандури.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Фізкультхвилинка

Номер слайду 23

Важливу роль у побуті українського села відігравали троїсті музики. Це народний інструментальний ансамбль, який виступав на народних святах, весіллях, ярмарках. - Роздивіться малюнки й визначте, на яких інструментах грають троїстімузики.  - Як ви гадаєте, які за характером мелодії найчастіше виконували троїсті музики? (Жартівливі,веселі )   IV. Слухання.  (Попередньо спрямовуємо учнів на визначення характеру твору та виду музичного інструмента.)  Українська народна пісня «Як ішов я з Дебречина додому» у виконанні троїстих музик. - Який характер цієї пісні?- Які інструменти звучали? -До якого виду музичних інструментів, на вашу думку, належать скрипка, сопілка, цимбали?

Номер слайду 24

Гра «Вгадай музичний інструмент» Українська народна казка «Чарівна скрипка»  - Чому музика надавала людям силу? - Чи був у вашому житті випадок, коли б вам допомагала музика і як саме? V. Музично-ритмічна розминка VI. Вокально-хорова робота Учитель: Скрипка здобула популярність і в норвезького народу. Ушановуючи цей інструмент та його музику, народ склав пісню «Чарівний смичок». Прослухайте її уважно і знайдіть у тексті пісні відповідь на запитання.-Чому старий музикант не продав свою скрипку багатію?-У супроводі якого музичного інструмента краще звучатиме пісня «Чарівний смичок» і чому?Слухання норвезької народної пісні «Чарівний смичок». Розспівування Прошу всіх піднятися, стати рівно, розправити плечі. Розучування пісні «Чарівний смичок» (звернути увагу на те, що вона починається не з повного такту, а із затакту). Виконуємо пісню у формі рольової гри: 1- ряд виконує слова автора, 2- ряд – багача, 3- ряд – скрипаля .  

Номер слайду 25

Учитель: Сьогодні ми розпочнемо з невеликої розумової розминки. Перед вами 6 квадратів, під кожним з яких захована літера. Для того, щоб відкрити літеру-потрібно виконати завдання. Відкривши всі літери ви дізнаєтесь тему нашого уроку. Ігрова розминка «Поле чудес» Т А Н Е Ц Ь -Швидкість виконання музичного твору? (Темп)-Великий струнно-щипковий інструмент, що має 47 струн,чарівний тембр? (Арфа)-Неправда, вигадка розповідати несенітниці, те, чого немає в дійсності? (Небелиці)- Ім`я норвежського композитора Гріга? (Едварда)-Інформація, яка є новою, найцікавішою? (Цікавинки)Молодці, виконали всі завдання, тому можемо відкрити всі літери. Отже, тема нашого уроку «Українські народні танці».

Номер слайду 26

Учитель: Українська народна пісня-це душа народу. Але й у танцях українці завжди були та є завзятими. А кращий відпочинок-це добра пісня або добрий танок. Танець є одним із найпрадавніших видів мистецтва. Кожен народ має як свою історію, культуру, мову так і свої особливі танці, які розповідають нам про історію народу, про його характер і темперамент. Формувався і вдосконалювався протягом віків. Історія виникнення народних танців дуже давня. Розпочалася вона з магічних обрядів, заклинань, які наші предки виконували перед полюванням, збиранням врожаю.-А які ви знаєте українські народні танці? (гопак,аркан,полонез,мазурка,чардаш,козачок,коломийка). Запрошую вас зустрітися з українськими танцями-гопаком та коломийкою. Робота з поняттями Назва танцю походить від вигуку «гоп!». Щоб танцювати цей веселий і запальний танок, треба бути спритним і міцним. Адже гопак – танець, для виконання якого потрібна неабияка фізична сила. Творче завдання  Танцювальна імпровізація (Звучить коломийка). Спробуйте виконати рухи цього запального танцю. 

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Підбиття підсумків уроку «Мікрофон»-На які групи поділяються інструменти? (струнні, духові, ударні)-Які твори ми слухали і вивчали на уроці? («Чарівний смичок», троїсті музики «Як ішов я з Дебречина додому», танець «Гопак», танець «Коломийки»).-Чи об`єднувала людей скрипка чарівного музиканта? -Які українські народні інструменти ви знаєте?-Як виник танець?( Історія виникнення народних танців дуже давня. Розпочалася вона з магічних обрядів, заклинань, які наші предки виконували перед полюванням, збиранням врожаю).-Про які українські народні танці ми дізналися сьогодні на уроці? (коломийка, гопак)-Музика якого танцю вам сподобалася найбільше? Домашнє завдання-Дізнатися про походження народного інструмента, який вас найбільше зацікавив.-Знайти і записати загадки про українські народні інструменти.-Дізнатися про український танець козачок, аркан. Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці. Учні виходять із класу під музичний супровід танцю козачок.

Номер слайду 31

Наше життя подібне танцю: Таке складне і водночас легке явище

Номер слайду 32

pptx
Додано
12 травня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку