Презентація «Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід»

Про матеріал
Презентація «Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід» для 10 класу з предмету Історія України, укладена відповідно діючої програми з предмету» Історія України. 10-11класи. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів» зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236. Мета: охарактеризувати денікінський режим в Україні, ознайомити з подіями, щ визначили політичне становище в Україні наприкінці 1919 р.; розвивати уміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з візуальними джерелами та історичною картою, вміння працювати в малих групах, складати ментальну карту; сприяти вихованню інтересу до національної історії.
Перегляд файлу

Складіть пазл 

image

(Визначимо тему уроку) 

image

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18e28a739acd

Наступ білогвардійських військ на

image

Київ. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. 

Підготувала учитель вищої  категорії комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 м. Суми, Сумської області  Калашник Т.О. 

Очікування 

                          image

Перевірте свої знання з теми

«Отаманщина. Холодний яр» 

 

image

https://learningapps.org/display?v=poycmg5za20

imageБіографічна довідка

          Народився 4 грудня 1872р., Влоцлавськ Варшавська губ., нині Польща – помер 8 серпня 1947р., Ан-Арбор, Мічіган, США. 

          Закінчив Київське піхотне юнкерське училище (1892р.) та Імператорську військову академію (1899р.). 

          Учасник  російсько-японської війни 1904-1905 рр. 

          У роки І Світової війни – головнокомандуючий військами Західного

та Південно-Західного фронтів (1917р.).

Один з організаторів Добровольчої армії на Дону. Після загибелі генерала Л.Корнілова (13.04.1918р.) – командуючий, з жовтня 1918 р.–

Головнокомандувач

Збройних сил

Півдня Росії 

А.І. Денікін

головнокомандувач Добровольчою армією. 

          Прихильник ідеї «єдиної та неподільної Росії». 

          У січні 1919 р. очолив Збройні сили Півдня Росії (ЗСПР), які влітку розгорнули наступ на Москву. В результаті загального наступу Південного фронту та Південно-Східного фронту Червоної армії 1919-1920 рр. ЗСПР зазнали поразки. 

          У березні 1920 р. із залишками військ Денікін евакуювався з м. Новоросійськ до Криму, де передав командування П.Врангелю.

          Жив у Великій Британії, Бельгії, Угорщині, Франції. Відійшов від політ. діяльності.  1945 р. переїхав до США.

          Помер у м. Анн-Арбор (шт. Мічиган, США). Похований у м. Детройт.

 

image

Робота з підручником (с. 96-97) 

Запитання та завдання

        1. Охарактеризуйте ситуацію наприкінці серпня 1919 р. в Україні. Яка територія була зайнята військами УНP та УГА внаслідок наступу в липні – серпні 1919 р.?

       

image

2. Які подію Симон Петлюра назвав «київською катастрофою»?

        3. Якими були наслідки відступу армій УНР та УГА з Києва?

        4. Визначте причини перемоги Добровольчої армії.

        5. До яких заходів вдався А. Денікін на захоплених землях?

        6. Чому денікінський режим зустрів рішучий спротив?

        7. Складіть ментальну карту «Денікінський режим в Україні»

image

https://www.goconqr.com/en-US/mind_maps/27990687/edit

Робота з візуальними джерелами

image

1.                Яким політичним силам вони «належать»? 

2.                Яким символічним змістом сповнене кожне зображення? 

3.                Яке ставлення до подій та явищ тогочасної доби прагнули сформувати в глядачів автори?

Робота в групах

Завдання: скласти фрагмент ментальної карти відповідно до підтем  

image

image


Робота з картою

image

Висновки 

У 1919-1920 pp. УНР опинилася в «трикутнику смерті»: 

       на півночі – війська більшовиків; 

       на півдні – війська Антанти й генерала Денікіна, який виступав за єдину й неподільну Росію і нехтував українським національним питанням; 

       на заході – польська армія.

«Рефлексійна діаграма» 

 Коло розділіть на частини і заштрихуйте відповідно вашому стану на уроці.

image               Брав(-ла) участь в обговоренні, усе  зрозуміла.

image               Поводив(-ла)ся пасивно, але матеріал зрозуміла.

image               Почував(-ла)ся некомфортно, нічого не розумів (-ла)

 

 Богосвятська А.-М. Сучасний урок: скарбничка прийомів рефлексії: посібник для вчителя-практика. Тернопіль, 2019. С. 34.

Домашнє завдання

       Опрацювати матеріал § 14 п.2,3

 

       Поглибити свої знання з даної теми можна за допомогою Інтернет ресурсів:

Фільм «Україна. Рік 1919. Пишемо історію»*, за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=KE9a5e9s_Zo

 

Використані матеріали 

1.            Власов В.С., Кульчицький С.В. Історія України (рівень стандарту): підручн. для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Літера ЛТД, 2018. 256 с.    

2.            Історія України. 10 клас. Атлас. Київ: Інститут передових технології, 2020.

3.            Богосвятська А.-М. Сучасний урок: скарбничка прийомів рефлексії: посібник для вчителяпрактика. Тернопіль, 2019. 64 с.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковтуновська Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
3430
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку