Складіть пазл
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18e28a739acd
Підготувала учитель вищої категорії комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 м. Суми, Сумської області Калашник Т.О.
Перевірте свої знання з теми
https://learningapps.org/display?v=poycmg5za20
• Народився 4 грудня 1872р., Влоцлавськ Варшавська губ., нині Польща – помер 8 серпня 1947р., Ан-Арбор, Мічіган, США.
• Закінчив Київське піхотне юнкерське училище (1892р.) та Імператорську військову академію (1899р.).
• Учасник російсько-японської війни 1904-1905 рр.
• У роки І Світової війни – головнокомандуючий військами Західного
• |
та Південно-Західного фронтів (1917р.). Один з організаторів Добровольчої армії на Дону. Після загибелі генерала Л.Корнілова (13.04.1918р.) – командуючий, з жовтня 1918 р.– |
Головнокомандувач Збройних сил Півдня Росії А.І. Денікін |
головнокомандувач Добровольчою армією.
• Прихильник ідеї «єдиної та неподільної Росії».
• У січні 1919 р. очолив Збройні сили Півдня Росії (ЗСПР), які влітку розгорнули наступ на Москву. В результаті загального наступу Південного фронту та Південно-Східного фронту Червоної армії 1919-1920 рр. ЗСПР зазнали поразки.
• У березні 1920 р. із залишками військ Денікін евакуювався з м. Новоросійськ до Криму, де передав командування П.Врангелю.
• Жив у Великій Британії, Бельгії, Угорщині, Франції. Відійшов від політ. діяльності. 1945 р. переїхав до США.
• Помер у м. Анн-Арбор (шт. Мічиган, США). Похований у м. Детройт.
• 1. Охарактеризуйте ситуацію наприкінці серпня 1919 р. в Україні. Яка територія була зайнята військами УНP та УГА внаслідок наступу в липні – серпні 1919 р.?
•
• 3. Якими були наслідки відступу армій УНР та УГА з Києва?
• 4. Визначте причини перемоги Добровольчої армії.
• 5. До яких заходів вдався А. Денікін на захоплених землях?
• 6. Чому денікінський режим зустрів рішучий спротив?
• 7. Складіть ментальну карту «Денікінський режим в Україні»
1. Яким політичним силам вони «належать»?
2. Яким символічним змістом сповнене кожне зображення?
3. Яке ставлення до подій та явищ тогочасної доби прагнули сформувати в глядачів автори?
Завдання: скласти фрагмент ментальної карти відповідно до підтем
У 1919-1920 pp. УНР опинилася в «трикутнику смерті»:
• на півночі – війська більшовиків;
• на півдні – війська Антанти й генерала Денікіна, який виступав за єдину й неподільну Росію і нехтував українським національним питанням;
• на заході – польська армія.
Коло розділіть на частини і заштрихуйте відповідно вашому стану на уроці.
Брав(-ла) участь в обговоренні, усе зрозуміла.
Поводив(-ла)ся пасивно, але матеріал зрозуміла.
Почував(-ла)ся некомфортно, нічого не розумів (-ла)
Богосвятська А.-М. Сучасний урок: скарбничка прийомів рефлексії: посібник для вчителя-практика. Тернопіль, 2019. С. 34.
• Опрацювати матеріал § 14 п.2,3
• Поглибити свої знання з даної теми можна за допомогою Інтернет ресурсів:
– Фільм «Україна. Рік 1919. Пишемо історію»*, за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=KE9a5e9s_Zo
1. Власов В.С., Кульчицький С.В. Історія України (рівень стандарту): підручн. для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Літера ЛТД, 2018. 256 с.
2. Історія України. 10 клас. Атлас. Київ: Інститут передових технології, 2020.
3. Богосвятська А.-М. Сучасний урок: скарбничка прийомів рефлексії: посібник для вчителяпрактика. Тернопіль, 2019. 64 с.