Навчально – виховний комплекс селища Нове «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Лиманської міської ради Донецької області Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа» Підготувала: заступник директора з НВР Касьяненко Олена Миколаївна
«Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань» В.О. Сухомлинський. Нова українська школа – це школа, у якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання а й уміння їх застосовувати у житті.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ТА МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Закон України «Про освіту»; Закон України «Про повну загальну середню освіту»; Закон України «Про дошкільну освіту»; Постанова від 21 лютого 2018 р. №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (У редакції постанови КМУ від 24.07.2019 року № 688); Розпорядження Кабінету Міністрів від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Лист МОН України від 19.04.2018 року № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти».
В сучасному освітньому середовищі завданням співпраці дошкільного відділення і початкової школи є: . 2 Створення умов, що забезпечують сприятливий перебіг адаптації першокласників Підготовка до навчання в школі 5-6 річних дітей Поглиблення інтересу до життя в школі Надання допомоги сім'ї при підготовці до навчання в школі
Пріоритети НВК Формування класів на основі групи дошкільного закладу. Вихователі та вчителі початкових класів можуть працювати над спільним впровадженням інноваційних методик навчання, ділитися досвідом своєї роботи. Виникають умови для відстеження вихователями та вчителями індивідуального розвитку кожної дитини протягом тривалого часу та створення для неї комфортних умов Скорочення термінів адаптації першокласників
Наступність у змісті дошкільної та початкової освіти БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ Сфери життєдіяльності: - природа культура люди Я сам Освітні галузі: мовно-літературна математична природнича технологічна інформатична соціальна і здоров’язбережувальна громадянська та історична мистецька фізкультурна. Мовленнєва, пізнавальна, фізична, соціально – моральна, емоціональна – ціннісна, художньо – естетична, креативна лінії розвитку Навчальні предмети
Дієвий засіб забезпечення наступності і перспективності дошкільної і початкової освіти * реалізація діяльнісного підходу через введення в освітній процес різних видів дитячої діяльності творчого характеру (ігор, технічного і художнього моделювання тощо) * насичення освітнього простору практико-орієнтованими ситуаціями, наближеними до реального життя
11 Робота з дітьми - екскурсії в школу; - знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи; - виставки малюнків і виробів; участь у спільній освітній діяльності, ігрових програмах; спільні свята і спортивні змагання дошкільнят та першокласників; участь у театралізованій діяльності. Форми здійснення наступності
Форми здійснення наступності Взаємодія педагогів план спільної роботи з наступності та перспективності між вихователями дошкільного відділення та вчителями початкових класів НВК спільні педагогічні ради (ДНЗ і НВК); - семінари, майстер-класи; - круглі столи вихователів дошкільного відділення та вчителів НВК; - різноманітні тренінги для вихователів та вчителів; - відкриті заходи освітньої діяльності в ДНЗ і відкритих уроків в НВК. обмін педагогічним досвідом з різних питань щодо реалізації наступності між дошкільної та початкової ланками освіти
Форми здійснення наступності Взаємодія з батьками спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ та вчителями НВК «Впевнений крок до 1 класу»; консультації батьків з вихователями дошкільного відділення та вчителями початкових класів «Підготовка дитини до школи»; зустрічі батьків з майбутніми вчителями; - батьківський день у школі; практикум «Дитина на порозі школи»; оформлення інформаційного куточка для батьків