В презентації розглянуте питання наступності і перспективності дошкільної та початкової освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа».
Навчально – виховний комплекс селища Нове «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Лиманської міської ради Донецької області Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа» Підготувала: заступник директора з НВР Касьяненко Олена Миколаївна
Номер слайду 2
«Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань» В.О. Сухомлинський. Нова українська школа – це школа, у якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання а й уміння їх застосовувати у житті.
Номер слайду 3
«Наступність в роботі дитячого садка та початкової школи – це не тільки традиційна наступність у змісті, методах, формах і прийомах, перш за все бачення та реалізація наступності в лініях, основних аспектах розвитку особистості дошкільника та молодшого школяра» О.Я.Савченко
Номер слайду 4
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ТА МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Закон України «Про освіту»; Закон України «Про повну загальну середню освіту»; Закон України «Про дошкільну освіту»; Постанова від 21 лютого 2018 р. №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (У редакції постанови КМУ від 24.07.2019 року № 688); Розпорядження Кабінету Міністрів від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Лист МОН України від 19.04.2018 року № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти».
Номер слайду 5
В сучасному освітньому середовищі завданням співпраці дошкільного відділення і початкової школи є: . 2
Створення умов, що забезпечують сприятливий перебіг адаптації першокласників Підготовка до навчання в школі 5-6 річних дітей Поглиблення інтересу до життя в школі Надання допомоги сім'ї при підготовці до навчання в школі
Номер слайду 6
Пріоритети НВК Формування класів на основі групи дошкільного закладу. Вихователі та вчителі початкових класів можуть працювати над спільним впровадженням інноваційних методик навчання, ділитися досвідом своєї роботи. Виникають умови для відстеження вихователями та вчителями індивідуального розвитку кожної дитини протягом тривалого часу та створення для неї комфортних умов Скорочення термінів адаптації першокласників
Номер слайду 7
Забезпечення єдності, взаємозв’язку та наскрізної узгодженості мети, змісту, методів, форм організації освітнього процесу 7
Номер слайду 8
Наступність у змісті дошкільної та початкової освіти БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ Сфери життєдіяльності: - природа культура люди Я сам Освітні галузі: мовно-літературна математична природнича технологічна інформатична соціальна і здоров’язбережувальна громадянська та історична мистецька фізкультурна. Мовленнєва, пізнавальна, фізична, соціально – моральна, емоціональна – ціннісна, художньо – естетична, креативна лінії розвитку Навчальні предмети
Номер слайду 9
Випускник сучасного ЗДО Вихована Самостійна Розумна Соціально-адаптована Здорова Щаслива Завдання сучасного ЗДО - підготувати дітей до шкільних навантажень та безболісного переходу до навчання у НУШ
Номер слайду 10
Модель випускника початкової школи ШУКАЧ НОВОГО ФАНТАЗЕР ВСЕЗНАЙКО ДОСЛІДНИК КРИТИЧНО МИСЛИТЬ КУЛЬТУРНА ОСОБИСТІСТЬ
Номер слайду 11
Дієвий засіб забезпечення наступності і перспективності дошкільної і початкової освіти * реалізація діяльнісного підходу через введення в освітній процес різних видів дитячої діяльності творчого характеру (ігор, технічного і художнього моделювання тощо) * насичення освітнього простору практико-орієнтованими ситуаціями, наближеними до реального життя
Номер слайду 12
11 Робота з дітьми - екскурсії в школу; - знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи; - виставки малюнків і виробів; участь у спільній освітній діяльності, ігрових програмах; спільні свята і спортивні змагання дошкільнят та першокласників; участь у театралізованій діяльності. Форми здійснення наступності
Номер слайду 13
Форми здійснення наступності Взаємодія педагогів план спільної роботи з наступності та перспективності між вихователями дошкільного відділення та вчителями початкових класів НВК спільні педагогічні ради (ДНЗ і НВК); - семінари, майстер-класи; - круглі столи вихователів дошкільного відділення та вчителів НВК; - різноманітні тренінги для вихователів та вчителів; - відкриті заходи освітньої діяльності в ДНЗ і відкритих уроків в НВК. обмін педагогічним досвідом з різних питань щодо реалізації наступності між дошкільної та початкової ланками освіти
Номер слайду 14
Форми здійснення наступності Взаємодія з батьками спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ та вчителями НВК «Впевнений крок до 1 класу»; консультації батьків з вихователями дошкільного відділення та вчителями початкових класів «Підготовка дитини до школи»; зустрічі батьків з майбутніми вчителями; - батьківський день у школі; практикум «Дитина на порозі школи»; оформлення інформаційного куточка для батьків
Номер слайду 15
Осередки навчально – пізнавальної діяльності Дошкільне відділення НУШ «Куточок настрою» «Заходьте до нас»
Номер слайду 16
Осередки навчально – пізнавальної діяльності Дошкільне відділення НУШ Математичний осередок