Дана презентація може бути використана при проведенні уроку основ здоров'я у 7 класі зі здобувачами освіти з порушеннями слуху. В презентації представлені різні форми та методи роботи для розвитку критичного мислення.
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу. Основи здоров’я 7 клас. Н. ШУТКО
Номер слайду 2
Техніка “Вхідні – вихідні квитки” “Вхідні квитки” учитель використовує на початку уроку (учні відповідають на запитання з домашнього завданням або з попереднього уроку). 1. З якою метою функціонують клініки, дружні для молоді?2. Чи завжди вплив ЗМІ позитивний?3. Як уникнути негативного впливу ЗМІ?4. Рейтинг засобів масової інформації 5. 5 найкорисніших відео
Номер слайду 3
Родина (опікуни), друзі, однокласники, вчителі — це твоє найближче соціальне оточення. У процесі спілкування між вами виникають стосунки і взаємовпливи: ти впливаєш на них, а вони — на тебе. Цей вплив може бути позитивним і негативним.
Номер слайду 4
Техніка “Список «Топ-10” 1. Запиши імена десятьох людей зі свого найближчого оточення.{D7 AC3 CCA-C797-4891-BE02-D94 E43425 B78}12345678910
Номер слайду 5
2. Оціни твої стосунки з ними за п'ятибальною шкалою:5 — чудові;4 — теплі;3 — рівні;2 — прохолодні;1 — погані;0 — дуже погані.
Номер слайду 6
Синергія: один плюс один дорівнює триІснує ще один важливий життєвий принцип — синергія (від англ. syn — спільна та energy — енергія). Синергія означає, що ціле є значно більшим, ніж сума його складових. Приклади синергії знаходимо у природі, техніці, музиці, спорті тощо (мал. 54).1+1=3
Номер слайду 7
Якщо ми керуємося принципом синергії у стосунках, наші можливості зростають, ми досягаємо кращих результатів у навчанні, спорті, будь-якій праці. Поліпшується якість стосунків: ми отримуємо більше задоволення від спілкування, ефективніше розв’язуємо конфлікти. Для цього треба навчитися:цінувати і використовувати відмінності, що існують між людьми;спілкуватися, взаємодіяти і будувати стосунки на основі партнерства — використовувати сильні якості і компенсувати недоліки одне одного.
Номер слайду 8
Яскравий приклад синергії є у фільмі «Велетень». Несподівана зустріч двох самотніх підлітків назавжди змінила їхні долі. Вони були цілком різні: Макс — мовчазний і сором’язливий гігант, Кевін — маленький, розумний, невиліковно хворий. У класі хлопчики почувалися ізгоями. Та коли вони об’єдналися в єдине ціле, то перетворилися на відважного і могутнього лицаря-велетня.1. Яке враження справив на вас цей фільм?2. Які додаткові можливості з’явились у хлопчиків завдяки їхній дружбі?3*. Як друзі можуть використати сильні якості і компенсувати вади одне одного (навчити друга танцювати, підтягнути з математики, тренуватися разом...)?4*. Як синергія виявляється в розподілі домашніх обов’язків?
Номер слайду 9
Ризики найближчого оточення. На жаль, іноді доводиться спілкуватися з тими, хто не зважає на жодні принципи і будь-чиї інтереси. Такі люди здатні заподіяти шкоду, зокрема своїм рідним і друзям. Тому кожному треба розвивати життєві навички протидії негативному соціальному тиску.
Номер слайду 10
Родина. Вплив родини на життя і здоров’я дітей важко переоцінити. У родині формуються цінності, ставлення, звички, спосіб проведення дозвілля. Щоправда, і погані звички (алкоголізм, насилля) також нерідко формуються в родині. Статистика засвідчує, що діти з неблагополучних родин часто повторюють долю своїх батьків. Однак родинні традиції — не вирок. Якщо дитина хоче, вона може розірвати ланцюг поганих звичок і започаткувати для себе і своєї майбутньої родини зовсім інші традиції.
Номер слайду 11
Прочитайте і обговоріть ситуацію: Світлана живе з батьками і сестрою. Її батьки не мають постійної роботи, всі гроші, які їм вдається заробити, витрачають на спиртне. Одного разу батько здав на макулатуру шкільні підручники дівчат і сказав, що з дочок все одно не вийде нічого путнього. Та Світлана не погодилася з ним. Їй подобається вчитися, і вона мріє стати медсестрою. Цілий рік Світлана робила уроки у своєї подруги і готувалася до вступу в медичний коледж. Влітку дівчина успішно склала іспити і тепер упевнена, що в неї буде краще життя, ніж у її батьків.1. Проаналізуй традиції своєї родини (як ви харчуєтеся, працюєте, відпочиваєте, дбаєте про своє здоров’я).2. Які з цих традицій ти хотів би передати своїм дітям?3. Які нові родинні традиції мрієш започаткувати?
Номер слайду 12
ДрузіОсобливого значення у твоєму віці набуває дружба. Коли ділишся з другом своїми думками, починаєш краще розуміти самого себе. Те, що друг поважає тебе, підвищує твою самооцінку.
Номер слайду 13
Друзі можуть впливати на тебе позитивно, наприклад, коли радять зробити щось хороше або утримують від помилки. Але іноді їхній вплив є негативним.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Позитивний вплив друзів може спонукати. Негативний вплив друзів може змуситизаписатися до спортивної секціївзяти участь у змаганняхберегти здоров’ядосягти поставленої метипочати куритивживати алкогольпрогулювати урокибрехатищось украсти, когось побити
Номер слайду 14
Пригадайте ознаки дружніх і небезпечних компаній. Обговоріть, як можна протидіяти негативному тиску однолітків.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Розв’яжи ситуацію
Номер слайду 17
Вправа «Сенкан»{E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}1. Іменник. Оточення2. Два прикметники. Позитивне, негативне3. Три дієслова. Впливає, навчає, формує4. Фраза-висновок з чотирьох слів. Шануй батьків, поважай друзів!5. Іменник. Середовище
Номер слайду 18
Обговорення історії «Два товариші»Жили-були два добрі товариші. Якось вони посперечалися і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Потім вони знайшли озеро, в якому вирішили скупатися. Той, який отримав ляпас, ледь не потонув, і друг його врятував. Коли він отямився, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». Той, хто дав ляпаса і який врятував життя своєму другові, запитав:– Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?Друг відповів: – Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хто-небудь робить щось гарне та добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стерти це з нашої пам’яті.
Номер слайду 19
“Вихідні квитки” Вони мають на меті визначити рівень засвоєння знань/ умінь учнів.
Номер слайду 20
Висновок. Родина, та близкі друзі найбільше впливають на твоє здоров’я і життя. Тому необхідно навчитися розрізняти позитивний і негативний впливи оточуючих. Наслідуючи позитивні приклади, ти зміцниш здоров’я. Негативний вплив шкодить здоров’ю. Шануйте своїх батьків, поважайте своїх друзів!
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Домашнє завдання1. § 24, опрацювати2. Що означає поняття «СИНЕРГІЯ»? Як «СИНЕРГІЯ» проявляється в сім’ї? Наведіть приклади «СИНЕРГІЇ».3. Скласти Правила спілкування в родині.