Презентація "Наземно - повітряне середовище життя".

Про матеріал
Презентація містить ілюстрації та короткі відомості з теми, а також тренувальні вправи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НАЗЕМНО _ ПОВІТРЯНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ

Номер слайду 2

Пригадайте, що ми вже вивчили 1. Клітина — найменша одиниця всього живого. 2. Усі живі організми мають клітинну будову. 3. Ядро — найголовніша органела клітини. 4. У тваринних клітинах окрім оболонки є глікокалікс. 5. Внутрішній вміст клітини називається лізосомою. 6. Вакуолі зустрічаються у клітинах грибів і рослин. 7. Бактеріальні клітини мають клітинну стінку. 8. Термін «клітина» ввів Робер Браун. 9. Цитоплазма на 90 % складається з води. Пройди вікторину за посиланням https://learningapps.org/1539938 Гра «Вірю — не вірю» Поставте поряд із твердженням позначку «+», якщо погоджуєтесь з ним, «–» — якщо не згодні.

Номер слайду 3

Установити відповідність між видами середовища життя та тваринами, що їх населяють: 1.Наземно-повітряне 2.Водне 3.Ґрунтове 4.Живі організми

Номер слайду 4

Провідні абіотичні чинники неживої природи

Номер слайду 5

Коник стрибунець Де мешкає така комаха? Як ви здогадалися про це? Чому коник стрибунець має зелене забарвлення?

Номер слайду 6

СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ  – це все, що оточує організм (умови, в яких живуть організми).   НАЗЕМНО-ПОВІТРЯНЕ СЕРЕДОВИЩЕ найрізноманітніше за своїми умовами (освітленість, температура, зволоженість, наявність повітря), тому завдяки сприятливим умовам світ його мешканців різноманітний.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Достатня кількість світла і кисню. Значні зміни температури і вологості упродовж доби і протягом року Особливості наземно - повітряного середовища

Номер слайду 9

Пристосування до життя в пустелі і степу

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Нічне бачення Здатність бачити в темноті залежить від інтенсивності світла, яке потрапляє на сітківку. Очі нічних тварин не тільки більші, але й більш випуклі, а значить є більш чутливими до світла. Вдень очі цих тварин повинні бути захищенні від надмірної кількості світла, тому можна помітити, що у котів зіниці вдень приймають форму вузьких щілинок.

Номер слайду 15

Вночі очі тварин відбивають світло, і світяться різними кольорами. Очі лисиці – жовтим, кролика – червоним, вовка – жовтим до коричневого. У темряві котячі очі світяться завдяки так званому дзеркальцю – особливому шару клітин, який відбиває світло назад крізь сітківку. Завдяки цьому кішки добре бачать у темряві, хоч і не розрізняють кольорів.

Номер слайду 16

Тварини в наземно-повітряному середовищі для орієнтації в просторі використовують органи зору, слуху, нюху. Пристосування до орієнтації в наземно-повітряному середовищі

Номер слайду 17

Достатня освітленість наземно-повітряного середовища допомагає їм добре орієнтуватися завдяки зору. Наприклад, сокіл може побачити мишеня на полі з висоти в кількасот метрів Сокіл

Номер слайду 18

У повітрі швидко поширюється звук, тож наземні тварини використовують для спілкування різноманітні звукові сигнали

Номер слайду 19

Запахи добре поширюються в повітрі і сприймаються тваринами, у яких добре розвинений нюх. Наземні хижаки дізнаються про наближення здобичі за її запахом. Собака впізнає господаря, відчуваючи його запах .

Номер слайду 20

Пристосування рослин в наземно-повітряному середовищі Власна опорна система , яка підтримує тіло (стебло у трав’янистих рослин, стовбур у дерев, скелет у тварин)

Номер слайду 21

Рослини з наземно-повітряного середовища отримують сонячне світло й вуглекислий газ, необхідні для утворення органічних речовин, і кисень для дихання

Номер слайду 22

У деяких рослин плоди і насіння поширюються вітром, тваринами, людьми. Для цього існують різноманітні пристосування. Яскравий колір і смак Крильця Гачечки Пухнастий чубик Аромат

Номер слайду 23

Стрибками переміщуються зелений коник, жаба, тушканчик, заєць, кенгуру. У цьому їм допомагають задні кінцівки, які сильніші й довші за передні Пристосування до пересування в наземно-повітряному середовищі

Номер слайду 24

Олень і кінь бігають, спираючись на пальці. Вони вкриті твердим чохлом, що називається копитом. За цією ознакою виокремлено групу копитних тварин Копитні тварини

Номер слайду 25

Вуж, гадюка мають гнучке тіло. Вони вигинають його хвилеподібно і завдяки цьому повзають Вуж Отруйна гадюка степова

Номер слайду 26

Мала маса тіла Крила, Пір’я Кіль Подвійне дихання Порожнисті кістки Пристосування до польоту в наземно-повітряному середовищі

Номер слайду 27

Птахи вправно літають. Сприяють польоту обтічна форма ,крила, пір’я і повітря, яке є в порожнинах кісток птаха, що робить його легшим. Посадка орлана Сокіл пікірує Мартини

Номер слайду 28

Форма дзьоба птаха показує, чим він живиться: • короткий і товстий дзьоб для насіння (снігур, горобець, кури); • гострий загнутий донизу міцний дзьоб допомагає хижакам розривати здобич (яструб, орел, сова, сокіл); • довгий прямий, іноді трохи загнутий до гори дзьоб для слизької здобичі – риб, жаб (лелека, бузьок); • короткий та широкий для ловлі на льоту комах (ластівка).

Номер слайду 29

Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до активного польоту

Номер слайду 30

У білки летяги з боків тіла є широкі складки шкіри, які вона розправляє у повітрі, коли перестрибує з дерева на дерево

Номер слайду 31

Висновок Завдяки сприятливим умовам у наземно-повітряному середовищі світ його мешканців різноманітний

Номер слайду 32

ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до наземно-повітряного середовища: • більшість тварин мають добре розвинені органи зору; • добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху; • спілкування за допомогою звуків; • у спеку тварини ховаються в нори (скорпіон, павуки тарантул і каракурт, ховрахи, миші полівки); • з нестачею їжі птахи мігрують в придатніші місця (птахи летять у вирій); • активне переміщення різними способами наземних тварин в пошуках їжі; • здатність до польоту птахів, комах, летючих мишей; • дихання киснем атмосфери; • зимова сплячка, заціпеніння тварин; • складніша поведінка; • пристосування до підтримання вологи на сталому рівні; • підтримання температури тіла (багато теплокровних тварин, гріються на сонці плазуни, взимку збільшення підшерстку звірів та пуху птахів); • потовиділення для охолодження; • мешканці мають внутрішню опору для підтримки тіла; • пристосовані до добового ритму (активні частину доби, в іншу відпочивають).

Номер слайду 33

ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до наземно-повітряного середовища: • пристосування до температурних умов (для зменшення випаровування взимку листяні дерева восени скидають листя, відмирає наземна частина трав); • у деяких рослин плоди і насіння поширюється вітром або тваринами (кульбаба, липа, реп'ях, птахи розносять насіння, поїдаючи плоди); • дихання киснем атмосфери; • рослинність лісу формує яруси; • пристосування до підтримання вологи на сталому рівні (довге коріння, дрібне листя, колючки в посушливих районах, широке листя у вологих районах); • ввечері деякі рослини закривають квітки; • випаровування води з листків для охолодження; • раннє цвітіння лісових трав; • спрямування листків до світла, у тіні горизонтальне розташування листків для кращого потрапляння світлових променів.

Номер слайду 34

Розгадай кросворд По горизонталі 3. За допомогою чого спiлкуються тварини наземно-повiтряного простору? 5. Пристосування орнанiзмiв до змiн навколишньго середовища. 8. Рослина, яка живе у посушливiй мiсцевостi? По вертикалі 1. Наука про природу? 2. За формою чого можна визначити чим живиться птах? 4. Рослина, яка цвiте рано навеснi? 6. Що є у порожнистих кiстках птаха ? 7. Що потрiбно майже всiм живим iстотам?

Номер слайду 35

Перевір свої знання Гра “Вірю – не вірю” 1. У наземно - повітряному середовищі достатня кількіть світла і повітря. 2.   Крила допомають білці - летягі переміщуватися в повітрі. 3. Повітря, яке є в порожнинах кісток птаха, робить його легшим. 4. Передні кінцівки зайця сильніші й довші за задні. 5. Запахи погано поширюються в повітрі. 6. Рослини з наземно-повітряного середовища отримують сонячне світло й воду, мінеральні речовини. 7. Тварини з великою масою не здатні до польоту. 9. Серед звірів тільки кажани мають крила і здатні до активного польоту. 10. Наземні тварини спілкуються, посилаючи звукові сигнали Виконати вправи за посиланням: https://learningapps.org/3111737 https://learningapps.org/1409808 https://learningapps.org/1492050 https://learningapps.org/1409564 https://learningapps.org/3193031 Опрацювати параграф 40

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
65296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку